Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 15:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken forstærker til Dali Grand? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg er for noget tid siden blevet den lykkelige ejer af et par Dali Grand højttalere, som spiller helt suverænt i forhold til mine lidt ældre Dali'er

Efter at have haft dem i lidt tid er jeg dog begyndt at spekulere på om en lidt kraftigere effekt-klods vil kunne presse endnu mere ud af dem, - jeg har jo læst at de er glade for lidt effekt, hvilket også kan mærkes.
Men vil jeg få nogen forbedring (lydmæssigt) ved at skifte til en lidt kraftigere effekt-klods, og kan det betale sig?

I øjeblikket har jeg en NAD 372 som skulle kunne yde 2 x 150 watt/8 ohm
http://www.hifiklubben.dk/

Jeg ved at der er forskellige holdninger, og jeg søger heller ikke et direkte svar, blot jeres egne holdninger eller evt erfaringer

Hvis jeg ender med at opgradere, så er spørgsmålet også hvad jeg skal gå efter?
Jeg har læst en del om IcePower som virker utrolig spændende, og der er da helt sikkert mulighed for nogle moduler der kan levere varen. På den anden side er der evt mulighed for at finde nogle "traditionelle" effekt-klodser til en god (Brugt)pris.

Alternativt kan jeg forsøge mig med bi-amping og finde en effekt-klods i nogenlunde samme størrelse som NAD'en. Til det formål faldt jeg over dette tilbud, hvor jeg føler at få lidt mere for pengene.
http://www.arhifi.com/shop/productinfo.asp?id=100

Men det store spørgsmål:
Kan det betale sig at opgradere forstærkeren, og i så fald, hvad skal jeg se efter?

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Nogle der ved om et sæt Ice Power moduler vil spille godt sammen med Dali Grand? Eller måske blot har en ide om det?
Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes