Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 18:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Antenne støj (med lyd eksempel) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
viol8r
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg kan se, at dette emne har været oppe at vende før, men jeg vil se om jeg kan få nogle helt konkrete råd til, hvad jeg kan gøre (og hvad jeg evt. skal have købt).

Jeg har store problemer med støj i højttalerne, når antennekablet er tilsluttet (fra fællesantenne). Så snart antennekablet er tilsluttet receiveren, så har jeg en svag hyletone i højttalerne, som er ved at drive mig til vanvid.

Det lyder sådan her: stoej.mp3 (MEGET kraftigt forstærket - det er den højt pitchede tone, der
er i vejen).

Støjen kommer uanset hvilken receiver jeg bruger (har prøvet både med en Panasonic og JVC). Alle kabler er trukket så fornuftigt som de overhovedet kan være, og der er brugt kvalitetskabler alle steder - antennekabler er med hf-tætte stik. Støjen kommer heller ikke fra andet elektrisk udstyr (har prøvet at slukke for alt og anvende forskellige grupper). Støjen kommer uanset hvordan forstærkeren er indstillet, og hvilket input der er valgt - og er i alle antennestik i huset.

En sjov ting er dog, at støjen er periodisk - ofte er den der kun om dagen, men om natten er der intet.

/Dennis.
Til top Vis viol8r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af viol8r

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hvad snakker vi om, er det radio eller tv reciever.?

Uanset hvad, hvis du har prøvet kablingen og forskellige apparater så er det antenneselskabet der har et problem.

Hvis det er radio, hvorfor broger du ikke en " rigtig " antenne, det giver en MEGET bedre lyd.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

viol8r
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Det er en radio-receiver. TV giver intet problem, men når radio-antennen sluttes til receiveren, så opstår støjen.
Jeg er også ved at kontakte antenneforeningen, men ville lige høre om andre kunne genkende det (syntes specielt den høje frekvens er lidt underlig).

Jeg har ingen "rigtig" antenne, og den giver umiddelbart ikke adgang til samme antal spændende kanaler som antenneforeningen gør.

/Dennis

Til top Vis viol8r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af viol8r

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

ÆÆÆHHH spændende, nå ok det er jo dit liv.  jeg kan nu ikke se det spændende ved det. Anyway, det skal jo virke så du skal nok have fat i den ansvarlige for antenne anlægget.

Jeg har selv en McIntosh MR71 og den får KUN rigtig antenne, det andet er ikke til at holde ud at lytte til. Selv radioavisen kan man høre det på.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

pppp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har haft et problem noget i den stil du nævner og en galvanisk adskillelse hjalp

Det kan fåes flere steder (spørg ved antennebutikken)

Jeg har dog et MIT kabel, der skiller det ad så der ikke kan bæres DC igennem (og muligvis også anden filtrering)

Måske det også kan hjælpe dig

mvh

Til top Vis pppp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pppp

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

galvanisk adskillelse kan være en løsning men dc plejer ikke at give en sådan lyd.

viol8r
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv overvejet at købe en adskiller for at se om det ville hjælpe, men som tubefreak nævner, så er det ikke umiddelbart dc-støj.

Ved bare ikke om jeg gider give 2-300 kr. for en adskiller, hvis det ikke hjælper. Jeg fandt en på nettet som er afbilledet her - går ud fra det er en sådan i mener...

Som jeg skrev tidligere, så er det periodisk. Lige nu er der f.eks. intet støj, så jeg har en vis ide om, at det måske er en nabo eller lignende, der har noget udstyr tilsluttet, der sender støj retur i anlægget (jeg har dog ingen ide om, hvordan et fælles-antenne anlæg er bygget op).

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Det kunne sagtens være en nabo der har noget udstyr, måske noget hf sendeudstyr der generer men det er noget for P&T radiostøj tjeneste at måle og det er gratis ( hvis du betaler licens )

Undskyld stave fejl men jeg har drukket for 100 Kr. rødvin alene sååå.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes