Forfatter |
|
mga1 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye billeder på side 2
Hej folkens!
Nu har jeg i lange tider interesseret fuldt med i andres hjemmesbiograffer, på godt og ondt. Dette har været både skægt, inspirende, lærerigt og også afskrækkende. Nu er jeg så endelig selv blevet færdig med min egen tv-biografstue, og jeg er rigtig rigtig glad for den. Tror mig jeg er rigtig glad for den 
Jeg bruger den til det hele, dvs. film, musik, og spil.
Nå men billeder skal der jo vises.

Nå hvad synes I, er det ikke blevet godt. Jeg uploader snarest nogle billede hvor der er gang i fjernsynet og lærredet. Men lyden kan jeg jo ikke demonstrere, men det lyder stort. Lyden fylder simpelthen hele rummet, og med et lærred på omkring 110" så er der klar biografstemning når der ruller film over lærredet. Fjersynet er iøvrigt en 40" samsung
Ydermere kan jeg oplyse at der bag væggen, altså den væg fjernsynet hænger på, er en fladskærm mere (soveværelse). Jeg har så gjort det teknisk muligt, at DVDafspilleren, DVD optagerne og min Xbox kan vises uafhængigt på hvilken af de to fjernsyn jeg ønsker og i højeste billedekvalitet, i mit tilfælde Component videosignal. Lyden følger naturligvis billedet. Det synes jeg er hammerende smart og jeg har stor glæde af det.
På dette forum har jeg set alt fra rigtige hjemmebiograffer med lys i gulv, biografplakater og alt hvad der ellers høre til, til teenagerens hjemmebiograf af mærket ELTAX. Alt sammen superfedt, mangfoldigheden længe leve. Jeg vil hverken blære mig eller noget, jeg elsker bare at vise mit færdige resultat frem for venner, bekendte, og alle der gider eller har interesse for lyd og billede. Derfor dette indlæg.
Hilsen
Morten __________________ Lyd:
Denon AVC A1HDA
Denon DVD 2500 BT
Denon DVD A11
Dali Euphonia MS4
Dali Euphonia CS4
Dali Helicon Phantom
B&W PV1
Billede:
Samsung 40" M71B
Panasonic PT AE 3000
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super fedt gennemført setup, et man kan være bekendt at vise frem. Det har du sgu gjort godt, respekt her fra  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
pigolo Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 218
|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig flot
|
Til top |
|
|
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold'a kæft det har du godt nok fået lavet rigtigt rigtigt lækkert.... virkelig super fint, lyst og stilrent hele vejen igennem mega NICE...
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Rigtigt Flot, Stilen kan jeg godt li'
Dejligt simpelt!
Hvordan er lyden så, lyder stuen ikke lidt bar???? Spøger bare
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW!!!! FLOT!! men hvorfor i alverden har du helicon bag og ikke den matchende eufonia bag ht? og ligeledes med subben? hvorfor ikke vælge en der matcher resten af dit grej (evt. bare i træ-finish??) __________________
|
Til top |
|
|
Rulle Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 06 Juli 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nam nam.. det ser satme godt ud! Er helt vild med de skjulte ledninger og in.wall højtalere 
Er selv ved at skjule af kablerne i væggen, så jeg ved godt det er noget af et arbejde, men det er nu hele værd bagefter når man ser på en væg som din. Hvor ingen kabler hænger og dingler mellem tv og gulv  __________________ /Martin
|
Til top |
|
|
mga1 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle svar til de spørgende.
Jo rummet er lidt bart, men jeg akustiken er bestems ok, og det hjælper yderligere at trække gardiner for. Men bestemt ok.
Og grunden til jeg har Helicon som baghøjtalere er den, at da jeg købte baghøjtalerne, havde jeg et par Helicon 800 som fronthøjtalere. Der er så efterfølgende skiftet ud med den lidt mere diskrete MS4 .
Grunden til B&W subwooferen har noget at gøre med en hvis WAF faktor, og så koster den 1/3 del af Euphonia wooferen, sådan ca.!!!
Og så nogle billeder af lærredet i brug
Her Xbox 360; Forza 2

Og til sidst, gode gamle Bowie sekunderet af Mick Ronsen, vist i 4:3 format 
Yes, det sku give et meget godt indtryk af brugen af Projektor/lærred
Mvh
Morten
__________________ Lyd:
Denon AVC A1HDA
Denon DVD 2500 BT
Denon DVD A11
Dali Euphonia MS4
Dali Euphonia CS4
Dali Helicon Phantom
B&W PV1
Billede:
Samsung 40" M71B
Panasonic PT AE 3000
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kombination af Euphonia på front og helicon i bag kanalerne, er helt sikkert top klasse!
Og ja, selvom du kunne så skal økonomien jo også lige være til, hvis man altså vil i det hele taget!
det ville jo ikke være for udseenet at du skulle skifte baghøjttalerne ud med Euphonia In-Wall!
Og med hensyn til Subben, så mener jeg sagtens at man kan kombinere det på det måde du har gjordt! Den spiller faktisk slet ikke så tosset!
God lyd og godt design, giver bare en bedre helhedsoplevelse!
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er helt enig, lige præcis med subben synes jeg altså godt man kan kombinere forskellige mærker i forhold til de andre højttalere... Præcis størrelse/ydelses faktoren synes jeg hele tiden man skal huske på. Hvis man samtidig synes at Sub X har en stram, hurtig og fast bas og gør det rigtig med højttaler Y, så er det da fuldstændig tosset at købe en anden for at det skal hedde det samme!!
Som mange af de andre også har skrevet, det ser super flot ud... ekstremt stilet!! Hvilket lærred har du? det er ret pænt i forhold til mange andre kasser til rullelærreder!! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
mga1 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til spørgsmålet omkring lærredet. Det er et lærred som hedder qualityscreen, ONE - fundet på nettet, og hentet i Lyngby. Jeg har ikke tidligere haft et lærred og dette synes jeg fungere perfekt. Tjek evt. dette link http://www.screenstore.dk/product_info.php?products_id=411
Jeg synes at ophænget af dette lærred giver luft omkring kassetten hvilket medvirker til at det bliver mere diskret, og knap så dominirende i lokalet, som andre kassetter som er fastmonteret på loftet.
Jer mener heller ikke at det er strengt nødvendigt med at sub skal matcher øvrige højtalere. Centerhøjtaleren derimod, skal matche fronthøjtalere, hvis man spørger mig. Tidligere havde jeg en B&W DM60 som centerhøjtaler - hvilket som sådan okay. Men den kunne slet ikke følge fronthøjtalerne. Så var der tilbud i HiFIklubben, og CS4 som matchede mine MS4 i fineren var sat ned til kr. 14.000,- så jeg måtte slå til.
Baghøjtalerne; tja hvad skal man sige. Jeg synes det er sjældendt at de skal spiller sig ud. Typisk er det en perifær lyd, og det er sjældent at de for alvor skal spille sig ud. Men jeg købte primært Helicon Phantom, for at holde højtaler niveaut højt.
Slutteligt vil jeg sige at det lyden er helt suveræn, og at lydbilledet fremstår komplet, næsten 360 grader rundt
Mvh.
Morten __________________ Lyd:
Denon AVC A1HDA
Denon DVD 2500 BT
Denon DVD A11
Dali Euphonia MS4
Dali Euphonia CS4
Dali Helicon Phantom
B&W PV1
Billede:
Samsung 40" M71B
Panasonic PT AE 3000
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot resultat.
Det er vist en oplevelse både visuelt og lydmæssigt.
Hvis jeg skal komme med en lille indsigelse (altså udover, at det ikke står i min stue... ), så må det var lytterummets akustik.
Der MÅ være mulighed for forbedringer her Det er jo helt bart, så der er rigtigt gode muligheder for stående bølger og andre unoder. Prøv at snige et par reoler med bøger - en større sofa - tykke tæpper på gulvet - diffussorer, absorbenter i alle afskygninger. SÅ skal der nok ske noget  
Nå, det vil jo så ødelægge det flotte look, men sådan er livet jo
God fornøjelse med anlægget.
Hilsen
Thomas
|
Til top |
|
|
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine kone ville elske de baghøjtalere!! Flot. __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
Til top |
|
|
mga1 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til urte; det er derfor jeg har de baghøjtalere. Fordi min kone nærmest fik kuldegysninger ved tanken om et par store fyldende baghøjtalere. Så introducerede HifiKlubben Phantom, og så var den ide solgt til konen. Og så er det jo meget nærliggende, at når man bygger en tilbygning, at man så bygger baghøjtalere ind i væggen. For mig er det ihvertfald. Alle der har set det herhjemme, synes det er genialt.
Det samme med subben. Jeg havde ikke fået ros af min kone for at placere en ordentlig motherf**ker af en subwoofer i stuen, nok ikke uden mega ballade ihvertfald. Så introducerede jeg hende til B&W PV1, og så skulle det bare være den, hvilket var fint med mig .
Og for at det ikke skal være løgn, så havde jeg et par Helicon 800 inden vi tog tv-/biografstuen ibrug. Min kone syntes altså at de Helicon, var lige lovlig store. Så jeg fik hende overbevist om at MS4 var mere moderat i sin størrelse, og at det passede mig fint, da lyden var mindst lige så god. Så Heliconen blev solgt, og MS4 købt brugt for kr. 1000,- ekstra. Jeg var super glad, for det var et par Euphonia jeg havde ønsket mig allermest. __________________ Lyd:
Denon AVC A1HDA
Denon DVD 2500 BT
Denon DVD A11
Dali Euphonia MS4
Dali Euphonia CS4
Dali Helicon Phantom
B&W PV1
Billede:
Samsung 40" M71B
Panasonic PT AE 3000
|
Til top |
|
|
Messi Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig NICE.. !!!!!!!!!!
Jeg glæder mig til selv engang at bygge en hjemme bio stue fra bunden!
Det har du gjort PERFEKT!
MEN.... - kan du da så se at få fat i noget HD... enten hd-dvd eller blu-ray. 
Din front er super flot - men lige et par såørgsmål.. :
Bliver det ikke meget varmt for dine enheder? Det ser ikke ud til at være så meget luft cirkulation... (din dejlige forstærker må varme godt op?) ?
Hvordan virker det med din fine pv1 bas, lige ved siden af højttaleren. Giver det ikke noget lyd-gene på den ene front højttaler?? Jeg tænker på vibration o.l. Jeg tænker nemlig selv på, hvordan jeg skal placere en sub i min stue.
Stort tillykke og godt gået!!!  __________________ B&W 805s (stereo højttalere)
DENON PMA-2000AE (forstærker)
DENON DVD-3800BD (bluray / cd)
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig lækkert ud .
Det minder utroligt meget et setup jeg havde på et tidspunkt(se side 1 i min tråd). Fantastisk i surround og nogenlunde ok i stereo.
Dog syntes jeg du skal få fat i en ordentlig sub i stedet for pv1eren .
Syntes det ser ud som om dit tv hænger utroligt højt?
Rigtig lækker detalje med inwall højttalerne. Var de lette at montere?
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
FoxyFish Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
Sendt: 07 Juli 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
WOW! Virkelig smukt og du kan da bestemt være bekendt at vise det frem ;) ... en kombination af Euphonia og PV1 må da virkelig rykke.. Stor respekt herfra!
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
JensAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice. Har du en oversigt over hvilke kabler du har brugt?
__________________ DLS R55, RC50, R50
Audio Pro sub
Yamaha rxv 595 :-(
Yamaha cdx 495
Yamaha dvd s550
Squeezebox
|
Til top |
|
|