Emne: Full HD projektorer til 20k? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
mathias 2 Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej :)
jeg har fundet nogle projektorer her til en billig penge som jeg synes i lige skulle kigge på. den første er en Mitsubishi og den anden er en Epson.
er de gode tror i? evt. nogen som har set dem i aktion? er de de 10-20k dårligere end konkurrenten fra Sony? __________________
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en HC5000 fra Mitsubishi,, den er totalt fed, jeg har lige fået den ISF kalibreret og det kan godt betale sig, tjek av-precision.dk han kan kalibrerer den, men husk vigtigt ligemeget hvilken projektor du vælger sørg for et ordentligt lærred, ellers er det ligemeget. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puhaaaaa det er jeg i tvivl, mine erfaringer er dem jeg håber du vil følge, næsten alle steder de sælger lærred eller impotøren af det lærred du har set på, kan sende dig lærreds prøver på ca.20 x 30 cm, så klister du dem op ved siden af hinanden, ogser den film du kender, eller ved hvordan den burde se ud mht. farver og kontrast, bliver sort sort og hvid hvid osv. men det skal være med den projektor du køber da det giver det korekte billede af, hvad du kan forvente at få bare i stor format. Jeg fik prøver fra stort set alle leverandører også de kendte, og sammenlignet var jeg ikke et sekund i tvivl, det var Steward Studiotek 130 3.generation der var den allerbedste, jeg fik mine venner og familie til at kigge med, jeg fortalte bare ikke hvem der var hvem. Og til min kones store forbavselse valgte hun også Steward indtil jeg fortalte hvad den kostede vejl. ca.22k. i 120" fastramme med deluxe kant. Og den har en gain på 1,3 om min biograf er 4 x 6,5m. og jeg sidder ca. 3,5 til 4 m. fra lærred og flottere bliver det bare ikke, efter jeg har fået kalibreret projektoren er det slut med at sidde og fumle med fjernbetjeningerne for lige at se om man dog ikke kan fifle lidt for at få det bedre. Nu er der ro i det lille hus, og jeg nyder hver en film jeg ser ligemeget formatet da billedet bare står som det skal, så om det er blu-ray, hddvd, dvd eller noget fra nettet det sparker røv.
Gør dig den tjeneste at være kritisk, du skal se på det længe
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
|
Puhaaaaa det er jeg i tvivl, mine erfaringer er dem jeg håber du vil følge, næsten alle steder de sælger lærred eller impotøren af det lærred du har set på, kan sende dig lærreds prøver på ca.20 x 30 cm, så klister du dem op ved siden af hinanden, ogser den film du kender, eller ved hvordan den burde se ud mht. farver og kontrast, bliver sort sort og hvid hvid osv. men det skal være med den projektor du køber da det giver det korekte billede af, hvad du kan forvente at få bare i stor format. Jeg fik prøver fra stort set alle leverandører også de kendte, og sammenlignet var jeg ikke et sekund i tvivl, det var Steward Studiotek 130 3.generation der var den allerbedste, jeg fik mine venner og familie til at kigge med, jeg fortalte bare ikke hvem der var hvem. Og til min kones store forbavselse valgte hun også Steward indtil jeg fortalte hvad den kostede vejl. ca.22k. i 120" fastramme med deluxe kant. Og den har en gain på 1,3 om min biograf er 4 x 6,5m. og jeg sidder ca. 3,5 til 4 m. fra lærred og flottere bliver det bare ikke, efter jeg har fået kalibreret projektoren er det slut med at sidde og fumle med fjernbetjeningerne for lige at se om man dog ikke kan fifle lidt for at få det bedre. Nu er der ro i det lille hus, og jeg nyder hver en film jeg ser ligemeget formatet da billedet bare står som det skal, så om det er blu-ray, hddvd, dvd eller noget fra nettet det sparker røv.
Gør dig den tjeneste at være kritisk, du skal se på det længe
|
|
|
det skal jeg gøre . men jeg tror først at vi(fatter ) skal købe alt det her om et årstid, når tingene er faldet mere på plads... __________________
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har du jo også godt tid til se på prøver og demo af projektore __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
det skal jeg gøre . men jeg tror først at vi(fatter ) skal købe alt det her om et årstid, når tingene er faldet mere på plads... |
|
|
Så er det simpelthen for tidligt at kigge på specifikke modeller, og finde frem til hvad der er bedst. Markedet flytter sig meget på et år, så koncentrér jer om andre ting, og vend tilbage til hvilken projektor i skal have fat i, max 2-3 måneder før I rent faktisk skal bruge den. Ellers spilder du bare en masse tid på at danne nogle konklusioner du ikke kan bruge til noget. Brug tiden til at blive lidt klogere på de mere grundlæggende ting, og først og fremmest grib de muligheder du får for at se nogle projektorer i real-life, også gerne projektorer i andre prisklasser, så du får et indtryk af hvad det er du bør forvente af en moderne kvalitets-projektor. Det vil ruste dig langt bedre til at vælge rigtigt når tiden kommer, end ved at surfe løs om hvilken projektor der er hot lige nu. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger


Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
mathias 2 skrev:
det skal jeg gøre . men jeg tror først at vi(fatter ) skal købe alt det her om et årstid, når tingene er faldet mere på plads... |
|
|
Så er det simpelthen for tidligt at kigge på specifikke modeller, og finde frem til hvad der er bedst. Markedet flytter sig meget på et år, så koncentrér jer om andre ting, og vend tilbage til hvilken projektor i skal have fat i, max 2-3 måneder før I rent faktisk skal bruge den. Ellers spilder du bare en masse tid på at danne nogle konklusioner du ikke kan bruge til noget. Brug tiden til at blive lidt klogere på de mere grundlæggende ting, og først og fremmest grib de muligheder du får for at se nogle projektorer i real-life, også gerne projektorer i andre prisklasser, så du får et indtryk af hvad det er du bør forvente af en moderne kvalitets-projektor. Det vil ruste dig langt bedre til at vælge rigtigt når tiden kommer, end ved at surfe løs om hvilken projektor der er hot lige nu.
|
|
|
ok, det gør jeg så(ikke) __________________
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|