Forfatter |
|
Gorm Branchemedlem
GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver det spændende om 2 stk. B55'ere kan blive til en rigtig god DIY pladespiller. Det er jo en lidt ærgerlig pladetallerken der er på sådan en fætter, men med lidt modifikationer så kan det jo være
Her et billede af de 2 donorer:
Der skal laves en solid plint, og armen skal være en Rega RB300, der skal nok følge lidt billeder som det skrider frem.
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger
Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
Så bliver det spændende om 2 stk. B55'ere kan blive til en rigtig god DIY pladespiller. Det er jo en lidt ærgerlig pladetallerken der er på sådan en fætter, men med lidt modifikationer så kan det jo være
Her et billede af de 2 donorer:
Der skal laves en solid plint, og armen skal være en Rega RB300, der skal nok følge lidt billeder som det skrider frem. |
|
|
Glæder mig til at se en fremadskridene proces:-) lækkert at se at du laver al den DIY og smider billeder mm herind på sitet!
MVH
Don
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger
Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mindes at have set nogle der brugte en af de tunge Lenco tallerkener på en letvægtsmodel.
Hvordan går det med Achromat'en?
Mvh.
|
Til top |
|
|
brianm Forum Bruger
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes.. endnu et diy-pladespiller projekt..
Det er fedt at se at der er nogen der har blod på tanden, og giver sig i kast med disse projekter. Jeg glæder mig i al fald til at se hvad der kommer ud af dette..
mvh
|
Til top |
|
|
Great Dane Forum Bruger
Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 119
|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Her er lidt inspiration til modificaring af Lenco'erne hvis sommervejret ikke skulle slå til
Har spillet meget musik på Lenco. Var den studerendes valg på seminariet hvor jeg gik i Haslev
Hilsner
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ENKEL OG LIGE-TIL ....... ...
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger
Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Great Dane skrev:
Har spillet meget musik på Lenco. Var den studerendes valg på seminariet hvor jeg gik i Haslev
Hilsner
|
|
|
Sjovt, det meste musik jeg har hørt i haslev, var på B&W men det er jo en helt anden historie.
Lenco projektet ser spændende ud, det er altid sjovt at DIY, om ikke andet for hyggens skyld.
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger
Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
God fornøjelse. Skal nok blive spændene at følge.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger
|
Sendt: 21 September 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
"Lenco B55 Sommerprojekt" |
|
|
Sommer: 1 Juni - 31 August.
Hva' så Gorm?
Mvh.
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger
Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 21 September 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Gorm Branchemedlem
GM Sound
|
Sendt: 21 September 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja sommeren går jo hurtigt, dog kører den ene B55'er lige nu inde i stuen med en Rega RB300 arm, og lidt dæmpning, faktisk en ganske hæderlig kombination. (Lidt billeder skal nok komme i morgen).
Men jeg har ikke nået at ombygge en B55'er totalt, som det var planen, nok fordi der i grunden ikke har været nogen rigtig sommer , men det kommer nok her i løbet af Sensommeren (Læs Efterår) .
Men jeg har tilgængæld rodet med lidt DIY forforstærkere, jeg skal nok oprette et emne om dette også.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger
|
Sendt: 21 September 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det ikke min mening at stresse dig (du lader dig sikkert ikke stresse så let). Men man bliver jo lidt nysgerrig efter at høre hvordan det går. Især når nu dine føljetoner plejer at være så interessante.
"nok fordi der i grunden ikke har været nogen rigtig sommer "
Touché! Du kan jo altid ændre lidt i overskriften.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Gorm Branchemedlem
GM Sound
|
Sendt: 26 November 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo nok ikke længere et sommer projekt, men den ene B55'er har dog aligevel spillet lidt modificeret i ca. 2-3 måneder, og har gjort det så godt den er klar til næste stage i dens forvandling.
Lenco'en er endnu kun opdateret med en temmelig god dæmpning af pladetallerknen, og lidt Bituemen dæmpning af selve Plinten. Så er der yderlig lagt en plademåtte på fra Funk, nemlig en 5 mm. Achromat. Her ud over er der så monteret en REGA RB250 arm som er udstyret med en Dynavektor DV10X5 PU.
Dette pladespiller setup spiller faktisk ganske godt, selv om Lenco plinten hænger og dingler lidt for meget til min smag, i dens egne originale fjedre.
Så næste trin er altså at få værket over i en anden plint. Her må jeg med skam meddele at jeg faktisk har limet noget af det fineste birkefiner sammen til en knap 10 cm. tyk plint, og faktisk også savet dette til på mål til Lenco'en. Men jeg mangler "bare" at fræse ud til værket, så det bliver hermed døbt om til et vinter projekt.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er utvivlsomt nogle herude der ser frem til den videre udvikling vinteren* over.
Mvh.
*2007/2008
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger
|
Sendt: 01 December 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger
|
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen fremskridt i processen ? ja, jeg er lidt nysgerrig - det kunne meget vel være at jeg skulle igang med noget lignende
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger
|
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo et sommerprojekt!
|
Til top |
|
|
tangen Forum Bruger
Bruger siden: 02 Februar 2008 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Gorm] Nu er det jo nok ikke længere et sommer projekt, men den ene B55'er har dog aligevel spillet lidt modificeret i ca. 2-3 måneder, og har gjort det så godt den er klar til næste stage i dens forvandling.
Lenco'en er endnu kun opdateret med en temmelig god dæmpning af pladetallerknen, og lidt Bituemen dæmpning af selve Plinten. Så er der yderlig lagt en plademåtte på fra Funk, nemlig en 5 mm. Achromat. Her ud over er der så monteret en REGA RB250 arm som er udstyret med en Dynavektor DV10X5 PU. Hei Oppdaget først nå denne interessante tråden. Fikk nyss tak i en Lenco B55/Sony 5011 og har vært på jakt etter info. Hvordan dempet du platetallerknen? mvh jan ove
|
Til top |
|
|