Forfatter |
|
hansen Forum Bruger
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg venter med billeder af hele setup'et til kabler osv. er gaaet i orden. Indtil da maa vi noejes med lidt indmad, og det kan kun blive til et par
haardt komprimerede frimaerker pga. forum-begraensningen paa 35KB...
Claus.petersen og andre: Har i ikke ogsaa nogle billeder?
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto
Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1871
|
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen større idé med den Lundahl trafo? kan kun se at den forlænger signalvejen betydeligt.
Hvad koster de ASP moduler i løs vægt, og hvor kan man købe dem?
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger
|
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Er der nogen større idé med den Lundahl trafo? kan kun se at den forlænger signalvejen betydeligt. |
|
|
Ja, det kunne vaere sjovt hvis man kunne koebe indgangsprintet til udgaven uden trafo saa man kunne proeve
forskellen af. Nu kan jeg ikke prale af at vaere fagmand, saa jeg vil gerne rettes hvis nedenstaaende er forkert:
Trafoen's funktion er:
1) Konvertering mellem fra ubal. til bal. signal (ASP skal have et balanceret signal)
2) Den stopper DC. (Nogen der ved om ASP modulerne er DC koblede eller ej?)
3) Den har begraenset baandbredde, saa den stopper hoejfrekvent stoej -- kan det vaere den primaere grund til at det lyder bedre med trafo?
4) Lundahl trafoer har lav forvraengning, saa det burde vaere begraenset hvor meget skade den goer paa signalet.
Det ser ikke ud til at der er nogen aktiv buffer, saa jeg gaar ud fra at en 1:1 trafo ikke aendrer paa impedansen eller noget(?)
Sjoenne skrev:
Hvad koster de ASP moduler i løs vægt, og hvor kan man købe dem? |
|
|
Det kan du ikke...
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger
Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo frækt ud! Upload billederne på en server, og smid links til dem her. Du kan evt. bruge http://peecee.dk
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger
|
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld ventetiden. Kablerne lod vente lidt paa sig, men nu er de her! Saa kan Kungfu isene komme helt ud til Mahlerne.
Detalje for fra:
Bagsiden. 0.5 meter ht-kabel er kun liiige nok. 0.75m havde nok passet bedre...
Hele anlaegget plus TV og andet rod der egentlig ikke burde staa der. Der er blevet lidt tomt paa nederste hylde i racket, maaske man skulle
stille en blomst der
|
Til top |
|
|
Plissken Forum Bruger
Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 06:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser lækkert ud Men hvordan lyder de i diskant/mellemtone? Hvad er det for en Audio Research du benytter? Er gået hen og blevet lidt lun på de mærke.
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hansen
har du prøvet at vinkle Mahlerne.......?????
mine er vinklede så aksen rammer øret....
mvh
|
Til top |
|
|
penoch Forum Bruger
Bruger siden: 13 Maj 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
Jeg venter med billeder af hele setup'et til kabler osv. er gaaet i orden. Indtil da maa vi noejes med lidt indmad, og det kan kun blive til et par haardt komprimerede frimaerker pga. forum-begraensningen paa 35KB...
Claus.petersen og andre: Har i ikke ogsaa nogle billeder? |
|
|
Hej, jeg er selv lige ved at købe sådan to bokse, kunne du sende de præcise mål samt vægt på boksen?
|
Til top |
|
|
Järven Forum Bruger
Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror hverken Jeff Rowland eller Murano sætter en dyr trafo i deres forstærkere for at få en længere signalvej. Foruden de nævnte forslag giver trafoen en højere indgangsimpedans. Jeg benytter selv 1000 ASP og Lundahl med held. Trafoen er ikke koblet 1:1, men 1:2 og giver derfor 3 dB mere i gain, hvilket giver et bedre match til de fleste forforstærkere - har jeg ladet mig fortælle...
MVH
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
penoch skrev:
[
Hej, jeg er selv lige ved at købe sådan to bokse, kunne du sende de præcise mål samt vægt på boksen? |
|
|
Mener du indpakningen eller selve forstaerkeren?
Forstaerkerne er ca 37x8.5x21 cm stykket incl. foedder excl. terminaler. De vejer ikke meget.
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er skam forskel på jeff rowland en typisk icepower ligger mellem 8 til 10 kohm i input hvor jeff rowland ligger i 40 kohm så de bedrer machter rør preamps ...
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Järven skrev:
Jeg tror hverken Jeff Rowland eller Murano sætter en dyr trafo i deres forstærkere for at få en længere signalvej. Foruden
de nævnte forslag giver trafoen en højere indgangsimpedans. Jeg benytter selv 1000 ASP og Lundahl med held. Trafoen er ikke koblet 1:1, men
1:2 og giver derfor 3 dB mere i gain, hvilket giver et bedre match til de fleste forforstærkere - har jeg ladet mig fortælle...
MVH |
|
|
Vil en 1:2 kobling ikke halvere indgangsimpedansen? Den er ikke for hoej i forvejen, saa
det kan maaske blive et problem?
Som skrevet tidligere koerer jeg af og til direkte fra cd til amp. Med min gamle forstaerker
havde jeg Wadia'en indstillet til 1.1V max output, men jeg har skruet den op paa 4.4V til Muranoerne.
Det er maaske lige i overkanten, men de giver lyst til at spille hoejt Den skal nok bruge 2.2V til at
give samme lydtryk som den gamle amp.
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brugte min gamle sony cdp 502 es direkte ind i murano'erne.Dog kunne jeg ikke skrue mere end ca 10% op hvorefter det var meget hojt.Jeg troede ellers kun sony kom ud med 2.0-2.2V.Kobte en Rotel rc 06 som forfors det virker fint.
Hvor lang tid skal der bruges til tilspilning? Nogen siger 100-200timer. Andre hel op til 400 timer.
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Det ser lækkert ud Men hvordan lyder de i diskant/mellemtone?Hvad er det for en Audio Research du benytter? Er
gået hen og blevet lidt lun på de mærke.
|
|
|
Tak. Mellemtonen og toppen er klar og ren, ikke nogen nykker. Foer jeg fik de nye kabler koerte jeg med
soelvkabler baade som interconnect og til hoejttalerne. Det blev lidt for spidst i mellemtonen til Muranoerne,
men med kobberkabler er det paa plads.
ARC'en er en LS-15, en fuldt balanceret linestage. I ARC jargon er det en "hybrid" fordi stroemforsyningen er
solid state og lyd kredsloebene er med roer. Jeg mener alle LS'erne er saadan. Det er meget godt, saa er der
kun 4 roer der skal skiftes :) Mht. roer saa sidder der nogle Siemens E88CC med Bundeswehr stempel i nu.
De er OK, men jeg kunne godt taenke mig at finde et saet Philips SQ E188CC igen -- det er de bedste jeg har haft!
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
der er skam forskel på jeff rowland en typisk icepower ligger mellem 8 til 10 kohm i input hvor jeff rowland ligger i 40
kohm så de bedrer machter rør preamps ... |
|
|
Jeps. Jeff Rowland bruger ikke kun en trafo, der sidder ogsaa en opamp. Saa mon ikke de bruger
trafoen til gain og opamp'en som 1:1 buffer for at haeve impedansen? Maaske man skulle se om
Murano vil fremstille en bufferet indgang...
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Hej Hansen
har du prøvet at vinkle Mahlerne.......?????
mine er vinklede så aksen rammer øret....
mvh |
|
|
Billeder snyder lidt pga. vidvinkelforvraengningen. De er vinklet ca. halvt mellem lige ud og lytteposition.
|
Til top |
|
|
hansen Forum Bruger
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Brugte min gamle sony cdp 502 es direkte ind i murano'erne.Dog kunne jeg ikke skrue mere end ca 10% op hvorefter det
var meget hojt.Jeg troede ellers kun sony kom ud med 2.0-2.2V.Kobte en Rotel rc 06 som forfors det virker fint. |
|
|
Balanceret eller ubalanceret? Jeg har kun proevet de balancerede indgange.
winter skrev:
Hvor lang tid skal der bruges til tilspilning? Nogen siger 100-200timer. Andre hel op til 400 timer. |
|
|
Jeg har ogsaa hoert at det tager lang tid. Men tilspilning er et emne jeg er noget lunken over for.
Det er nok mere lytteren der skal "tilspilles"
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto
Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1871
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup!
Hvad har der været på nederste hylde før?
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger
Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1781
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
vedr. Lunddahl trafo.
Jeg tror at Hansens grundlæggende betragtnigner er rigtige, men så tror jeg også at den sidder i for at give ekstra dynamik. Det er et udbredt 'trick' i studiegrej, og giver især stemmer en større naturlighed.
JA det er ren farvning, men det er måske lige netop derfor at Murano har sat dem i - for at deres forstærkere skal lyde anderledes end andre med samme ICEpower modul.
|
Til top |
|
|
Järven Forum Bruger
Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke fordi det er noget jeg ved forfærdeligt meget om, jeg er mest interesseret i musikken, men ifølge hr. Lundahl giver den trafo jeg benytter en indgangsimpedans på 80 kΩ...
|
Til top |
|
|