| Forfatter |
|
lapo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal købe et produkt, receiver eller forstærker, til surround i min stue!
Da jeg bor i lejlighed, har jeg ikke behov for ekstrem kraft, men mere god kvalitet og klang.
Har pga design(og ovennævnte med lejlighed), valgt et setup bestående af Mini- & Mikropod speakers, og har trukket ledninger, så der er klart til et 7.1 setup! Bassen og center er ikke bestemt endnu, men det bli'r nok noget der komplimenterer højtalerne!?
Det gør ingen forskel om det er en receiver eller forstærker, da jeg altid kan købe en ekstern tuner!?
Har tidligere haft en Denon forstærker, som også var god til flerkanals-stereo ved alm musik aflytning, så det er også noget jeg kunne tænke mig!
Mit begrænsede budget, gør at jeg kan strække mig OP til 7-9000 for receiver eller forstærker alene, og højtalerne kræver vist heller ikke en bedre forstærker/receiver end i den prisklasse!?
Vil s'følig gerne være fremtidssikret(hvis det er muligt!?), og har blu-ray & HD-afspillere i tankerne!?
Jeg kender ikke så meget til fremtidens standarder på lydsiden, men vil da gerne være med på vognen, og læser jo lidt om True-HD og nyt DD rundt om i foraerne!?
Så er det vigtigste på plads, er der nogen gode og seriøse forslag!?
Har ingen problemer med at handle via internettet, så det burde udvide udbudet!? Og jeg er også klar til at arbejde mig væk fra Denon, har bare været meget glad for min tidligere forstærker....hehe!!
På forhånd tak, og med håb om en masse god feedback!
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja........som så mange andre af mine fælles filmnørd kollegaer, ser jeg film på de særeste tidspunkter af døgnet!
Og vi kender jo alle det med de variable lydniveauer ved afspilning i surround(fra musestille ved tale, til øredøvende når Tony Montana introducerer sin little friend), og det er ikke noget at underboer og overboer er forstående overfor en tirsdag aften!?
Derfor lyder det som en fed ide, når Denons produkter har 'nightmode', som kan slås til på de der håbløse tidspunkter, og som skulle flade det lidt ud!?
Jeg har ikke kun øjnene åbne for Denon(tværtimod), vil gerne høre fra alle jer som har god erfaring med andre produkter!?!?
MVH
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb denne Onkyo TX-SR805. du finder ikke en surr. rec. til billigere penge og som er SÅ fremtidssikret som det kan lade sig gøre... den er ekstrem  __________________
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
H/K har også en Night-mode  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
køb denne Onkyo TX-SR805. du finder ikke en surr. rec. til billigere penge og som er SÅ fremtidssikret som det kan lade sig gøre... den er ekstrem |
|
|
Mens du har postet, sad jeg sjovt nok og lurede på Onkyos produkter, og de ser sørme ret vilde ud, så du har fuldstændig ret!!
Har surfet lidt, og er blandt andet også stødt på deres TX-SR705 model, men der er ikke rigtig så meget info om den, og derfor ikke mulighed for at sammenligne!?!
Det virker som om, at den ikke helt er i handel endnu!? Den er heller ej at finde på Onkyos egen hjemmeside(for deres europamarked hvertfald!?)....!!
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
lapo skrev:
mathias 2 skrev:
køb denne Onkyo TX-SR805. du finder ikke en surr. rec. til billigere penge og som er SÅ fremtidssikret som det kan lade sig gøre... den er ekstrem |
|
|
Mens du har postet, sad jeg sjovt nok og lurede på Onkyos produkter, og de ser sørme ret vilde ud, så du har fuldstændig ret!!
Har surfet lidt, og er blandt andet også stødt på deres TX-SR705 model, men der er ikke rigtig så meget info om den, og derfor ikke mulighed for at sammenligne!?! Det virker som om, at den ikke helt er i handel endnu!? Den er heller ej at finde på Onkyos egen hjemmeside(for deres europamarked hvertfald!?)....!! |
|
|
hvis du søger på den i google burde der komme lidt.. se evt.: http://reviews.cnet.com/av-receivers/onkyo-tx-sr705-black/45 05-6466_7-32430601.html
jo, den skulle vidst være til at finde... __________________
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool, den prøver jeg lige!!
Har i mellemtiden set, at der er en anden bruger der også er lun på samme receiver, og har også lige skrevet indlæg i den...hehe!!
Takker for link og interesse....
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
mathias 2 skrev:
|
|
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B000RVPUMK/wwwpricerun 09-21/ref=nosim
1500,- billigere 
|
|
|
men ikke samme love og "tryghed" som ved at købe dansk. det betaler jeg gerne ekstra for at få... __________________
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
lapo skrev:
Cool, den prøver jeg lige!! Har i mellemtiden set, at der er en anden bruger der også er lun på samme receiver, og har også lige skrevet indlæg i den...hehe!!
Takker for link og interesse.... |
|
|
kan du linke til tråden? kunne være spændende at følge med i  __________________
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
kan du linke til tråden? kunne være spændende at følge med i  |
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54709&PN=1
Ellers er den at finde lige under denne tråd, noget i stil med "Hjælp til køb af TX-SR 705"!!
MVH
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet SUPER klar på hele Onkyos TX-SR -05 serie, og synes ikke at der er de vilde spring i prisen, hvis man kigger på en af de lidt billigere modeller og gerne vil have 'storebroren'!!
Desuden er de til at betale, og er det også her i vores egen lille nation!!
Inde på diverse forhandleres sider, står de også som 'topsælgere', så der må være et par stykker i det ganske land der har en Onkyo-receiver, og der er helt sikkert også nogle brugere her i forum!?
Kunne i ikke tænke jer at give en masse fed kritik både på godt og ondt, og også gerne med henblik på afspilning af andre lydkilder end film!?
Toppen af tråden giver måske lidt mere indblik, i hvad jeg kunne forestille mig fra en receiver!?
MVH
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|