Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 08:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Køb af højttaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrisOdense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hej expert panel..

har i flere år godt kunne lide lyden af B&W dm604.s3 De har nu nogle demomodeller til salg i hifiklubben. Men hvordan er lyden idem i forhold til de nye modeller kontra andet. Vil gerne bruge dem eller andre til et komplet sourroundsystem, dvs. jeg skal have resten af højttalerne med også?

Hvad er jeres erfaringer med disse højttaler?

Til top Vis KrisOdense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrisOdense

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har haft et par B&W DM604 S3 i omkring 1.5 år og jeg har været yderst tilfredse med lyden fra dem. De spiller både en dejlig detaljeret diskant og en god fast bas med masser af spark i.

Den eneste ulempe er at de kræver noget effekt for virkelig at vågne op da de er ret krævende i basområdet. Så regn med at få en god stærk effekt forstærker til dem med en ordentlig strømforsyning. Noget NAD med en 150-200 Watt ville være et godt bud. Har dog kun haft en NAD T 743 V2 surround receiver til at trække dem men den kunne gøre det absolut hæderligt, faktisk var der mere en rigeligt kraft fra den. Dog sætter det nogen begrænsninger for hvor højt du kan spille og diskanten blev hurtigt lidt skrigende og skinger ved høje lydtryk men det er ikke højttaleren skyld men mere fordi jeg har presset min surround receiver til det yderste. Med en god solid effekt til at trække dem burde der ikke være nogen problemer og du ville kunne opnå et fortrinligt resultat.

Eneste grund jeg skilte mig af med dem var for at prøve noget nyt så jeg vil varmt anbefale 604 S3

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

KrisOdense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt, ´men har ikke haft tid til at høre de nye modeller i 600 serien. hvordan spiller de? de er jo umiddelbart lidt billigere, taget i betragtning af at de er nye? har fået de dm604 demo-modellen reserveret så jeg har dem på hånden hvis jeg beslutter mig for dem.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

KrisOdense skrev:

Det lyder godt, ´men har ikke haft tid til at høre de nye modeller i 600 serien. hvordan spiller de? de er jo umiddelbart lidt billigere, taget i betragtning af at de er nye? har fået de dm604 demo-modellen reserveret så jeg har dem på hånden hvis jeg beslutter mig for dem.

Har desværre ikke hørt de nye modeller men efter hvad jeg har læst mig til på nettet skulle de være rigtig gode. Dog synes jeg designet er p***e grimt ift den gamle S3 serie.  Så er de også produceret i Kina hvor den gamle S3 serie blev produceret i England, ikke at det betyder noget men mange vil jo gerne have vestligt produceret hifi.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

KrisOdense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til designet synes jeg du har ret.

Har også kun læst mig til de skulle være gode. Er nødt til at høre dem for at kunne tage en beslutning. Vil jo gerne have en souuroundlyd som jeg kan have i et stykke tid og som kan levere varen.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

jeg har aldrig været til lyden i b&w højtalere, men jeg må sige at den nye 683 lyder rigtig godt! den burde du tage og høre på.

KrisOdense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Ja okay. den ligger jo også i samme pris niveau.

KrisOdense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg set flere skrive at man skal låne højttalerne med hjem for at høre dem i ens egen stue. Kan man godt låne hele sæt?

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Som regel, ja.

Hifi-klubber låner vist kun ud om lørdagen, så man kan bruge dem lørdag og søndag, og aflevere dem tidligt mandag. Og der er lidt papirnusseri. Og så en masse transport. Hvis du har bil synes jeg selv det er nemmest bare at køre rundt hos de forskellige forhandlere med en af dine favorit cd'ere og høre på højtalerne i butikken. Så kan man i hvert fald snævre det godt ind til et par højtalere, som man så evt. kan låne med hjem.

KrisOdense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet. nu er jeg lidt ny inden for dette område. så er glad for råd og tips. Hvad skal man lægge mærke til når man skal anskaffe sig nyt udstyr. er der nogen sammenhæng, sikkert, imellem størrelse af højttaler til en bestemt størrelse af stue. man kan vel godt overdrive så man ikke får det optimale ud af sine højttalere. så man lige så vel kunne have anskaffet sig en billigere løsning der havde været bedre.

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været i hifiklubben idag, og hørt B&W DM683 sammen med en NAD 372, og efter min  mening så lød det fuldstendigt sindsygt godt i forhold til prisen og alt det. Jeg syntes ikke at designet er helt ved siden af, den sorte front sammen med alybasserne og kevlar mellemtonen, jeg syntes at de ser godt ud.

Men med hensyn til lyden, så syntes jeg somsagt at de lydder rigtigt godt, jeg har dog ikke hørt DM604 S3 som jeg gerne ville have hørt, men som sagt før så er bassen i DM 683eren præcis, og fast, mellemtonen og diskanten er super klare og gengiver musikken rigtig godt, og overall så er alt dimensioneret rigtigt godt til hinanden.

Jeg har klart tænkt mig at skifte mine CVere ud til dem når pengepungen er til det.

PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par B&W 602S3 og har også hørt på den nye serie.
Lyden er da anderledes men både den nye og gamle serie er gode, vi er ude i lidt smag her.

Jeg er godt tilfreds med de gamle så jeg skifter ikke, men hvis jeg skulle ud og købe nu ville jeg vælge de nye.

Prøv også at høre på andet end hifi-klubbens grej, der er en del gode højttalere derude.
Man kan selvfølgelig altid sige at man ikke går helt galt i byen med et sæt B&W - men det ville da være synd ikke at ofre noget tid på andre også.

KrisOdense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Tak for de indlægene de herrer. Har i dag investeret lidt penge i en gammel serie.

Det blev til et sæt dm604.s3, 2 stk. ds6 baghøjtalere en sub asw 675 og så lige en center.

det lyd vildt fedt. glæder mig til at få det til at spille hjemme. så bliver det pludselig lid sjovere at se film på sin 42" philips fladskærm.

PeterLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

ha ha - ja det bliver helt vildt - pas på at væggene ikke ryger ud

og film med det setup får bare en helt anden dimension - du kommer til at bruge mange timer på at høre film du allerede har set

Hvad har du af AV-reciever til at nedlægge elselskabet med?

KrisOdense
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Denon Avr2803. Nu ser vi om den ikke godt kan få noget lyd ud i rummet. har aldrig før haft sourround. Det var planen fra starten da jeg investerede i denne forholdvis dyre, på det tidspunkt, receiver. Men det blev aldrig rigtig til andet end stereo lyd i mine cv'er som jeg er ved at være godt trætte af.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes