Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 16:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Standere til Haydn? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Da jeg nu skal flytte, er det på tide at købe nogle standere til mine Haydn. Men spørgsmålet er bare hvilke, og hvad grunder prisforskellen på standere i?

Der er selvfølgelig standerne der er lavet til Haydn. Dog er jeg ikke så vild med udseendet.

Kom frisk med forslag til standere!!!
Er der forresten nogen der kan fortælle mig om 2195 kr er prisen for en eller to Haydn standere?

Til top Vis Wolfie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wolfie

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Wolfie skrev:

Da jeg nu skal flytte, er det på tide at købe nogle standere til mine Haydn. Men spørgsmålet er bare hvilke, og hvad grunder prisforskellen på standere i?

Der er selvfølgelig standerne der er lavet til Haydn. Dog er jeg ikke så vild med udseendet.

Kom frisk med forslag til standere!!! Er der forresten nogen der kan fortælle mig om 2195 kr er prisen for en eller to Haydn standere?

Prisen er for 2 stk.. dvs et sæt.

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hvad med dem her?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hoejttaler/vm_ acoustics_stand_sort_52cm.htm

De er ganske nydelige. Skal det så være de høje eller lave? - Er der lydmæssig forskel ifht. hvor højt højttaleren er placeret?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Wolfie skrev:
rockforlife skrev:

Hvad med dem her?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hoejttaler/vm_ acoustics_stand_sort_52cm.htm

De er ganske nydelige. Skal det så være de høje eller lave? - Er der lydmæssig forskel ifht. hvor højt højttaleren er placeret?

Jeg ville tro du skulle tage dem på 67 cm.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

De 2195 er for et SÆT af de originale standere, som jeg iøvrigt selv har til mine Haydn.

Jeg er lidt enig med dig i udseendet på dem (de er heller ikke de kønneste i mine øjne). Men finishen og kvaliteten på dem er superflot.

Hvad de gør af gode eller dårlige ting for lyden kan jeg desværre ikke sige noget om, da jeg fik dem og højttalerne leveret samtidig og derfor aldrig har prøvet andet.

De kan jo fyldes med sand (det er mine så ikke blevet endnu), men selv uden er de rimeligt tunge og meget stabile og kan med de medfølgende spikes bringes til at stå lige på selv mit elendige trægulv.

Det var en meget stor prioritet for mig at de kan skrues fast i gevindene på højttalerne (så ungerne ikke får dem væltet ned). Og også det fungerer nemt og godt. Men der er dog vist noget med at dette kun gælder for de nyere Haydn modeller (tror jeg nok?!?).

Alt i alt er de supervelfungerende synes jeg, og kan du leve med designet går du ikke galt i byen med disse.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg havde et sæt Haydn i piano, så skulle det her være min stander:

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=5835

Men nu sagde du selvfølgelig ikke noget om, hvorvidt det var i piano... Prisen med levering løber nok op i en tusse... -måske 1100...

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Hvis jeg havde et sæt Haydn i piano, så skulle det her være min stander:

http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=5835

Men nu sagde du selvfølgelig ikke noget om, hvorvidt det var i piano... Prisen med levering løber nok op i en tusse... -måske 1100...

De er faktisk rigtig flotte, og ja, jeg har dem i piano lak

Men de vejer kun 2 kg hver, vil det ikke gå ud over bunden?

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

De kan jo fyldes med sand... - men ved det ærlig talt ikke
Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

Wolfie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

De 2195 er for et SÆT af de originale standere, som jeg iøvrigt selv har til mine Haydn.

Jeg er lidt enig med dig i udseendet på dem (de er heller ikke de kønneste i mine øjne). Men finishen og kvaliteten på dem er superflot.

Hvad de gør af gode eller dårlige ting for lyden kan jeg desværre ikke sige noget om, da jeg fik dem og højttalerne leveret samtidig og derfor aldrig har prøvet andet.

De kan jo fyldes med sand (det er mine så ikke blevet endnu), men selv uden er de rimeligt tunge og meget stabile og kan med de medfølgende spikes bringes til at stå lige på selv mit elendige trægulv.

Det var en meget stor prioritet for mig at de kan skrues fast i gevindene på højttalerne (så ungerne ikke får dem væltet ned). Og også det fungerer nemt og godt. Men der er dog vist noget med at dette kun gælder for de nyere Haydn modeller (tror jeg nok?!?).

Alt i alt er de supervelfungerende synes jeg, og kan du leve med designet går du ikke galt i byen med disse.

Planen var egentlig også at købe sådan et par, men jeg ville lige have andre input. Men det er smart at man kan skrue højttaleren fast. Det må vel også give en bedre lyd.

Ved du hvor tunge de er?

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Standere er ret forskellige, både i materialer og højder og det har store lyttemæssige forskelle.

For at finde højden skal du måle hvor højt dit hovede er over gulvet, når du sidder i favoritposition. Og i iden højde bør midten af din højttaler være, sådan cirka.

Kig iøvrigtr på måleresultaterne i HighFidelity da de testede VA Haydn, der kan du se hvor meget/lidt de falder omkring aksen og det kan fortælle noget om hvor højt de skal stå.

I valget mellem tunge og lette stands vil jeg anytime fortrække de lette, som eks Audio Magics.

Og nej, jeg forhandler ikke AM

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Wolfie skrev:
Brian7500 skrev:

Planen var egentlig også at købe sådan et par, men jeg ville lige have andre input. Men det er smart at man kan skrue højttaleren fast. Det må vel også give en bedre lyd.

Ved du hvor tunge de er?

Nej desværre.

Men prøv at sende en mail til vassagohifi.

DE ved det.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes