| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg er ved at købe et sæt B&W DM683, nu mangler jeg så at finde frem til hvilken forstærker jeg skal smide foran, jeg har en Numark CM100 som forforstærker, den har en destortion på 0,01% ved fuld output. Jeg skal bruge en effekt forstærker til at smide mellem den og højtalerne. Jeg har kigget lidt på tre forstærkere Lyngdorf SDA2175, NAD C272 og Rotel RB-1070, jeg har læst lidt artikler med sammenligning af NADen og Rotelen, men det har ikke rigtigt givet noget resultat. Er der nogen der ude som har erfaringer med disse tre forstærkere, og som kan give mig lidt informationer om hvordan de er i forhold til hinanden. Af hvad jeg kan se så har Rotelen den største Damping factor på mere end 500, hvor de andre ligger omkring de 200, til gengæld så er lyngdorfen den med mindst THD på 0,004%, hvor de andre ligger mellem 0,05% og 0,03%. Fordelen ved NADen er så prisen der hedder 4500kr, hvor lyngdorfen er 8900kr, og Rotelen ligger omkring de 6700kr. Så hvad er jeres bud? hvilken en vil kunne spille Trance og andet med meget bas, bedst sammen med højtalerne?
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|