| Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal henover de næste par måneder have fundet et kabel der har en mørk lyd, og gerne det 'varmeste' kabel man kan finde. Det er til modifikation af en forstærker, der efter min mening er for skarp i diskanten, så om det er signal- eller højttalerkabel er ikke vigtigt.
Jeg har luret lidt på MIT eller Transparent, men er der andre der skiller sig ud fra mængden?
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
| jeg skal henover de næste par måneder have fundet et kabel der har en mørk lyd, og gerne det 'varmeste' kabel man kan finde. Det er til modifikation af en forstærker, der efter min mening er for skarp i diskanten, så om det er signal- eller højttalerkabel er ikke vigtigt. Jeg har luret lidt på MIT eller Transparent, men er der andre der skiller sig ud fra mængden? |
|
|
Ja et meget "mørkt" kabel i signal er Audioquest King Cobra!! det er varmt og "cremet"
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
M.I.T M750 S3 er et godt morkt kabel.Ligeledes er Taralabs the One (syndes jeg)
|
| Til top |
|
| |
BUELL-RIDER Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
10 min ved 200 grader, og du har et mørkt kabel. Det fungerer nok lige så godt som at bruge nogle tusser på et kabel.
Det skal dog varmes igennem nogle gange for at holdé lyden varm..
Anders __________________ Det vi ikke når idag, skal vi ikke lave om imorgen...
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
BUELL-RIDER skrev:
10 min ved 200 grader, og du har et mørkt kabel. Det fungerer nok lige så godt som at bruge nogle tusser på et kabel.
Det skal dog varmes igennem nogle gange for at holdé lyden varm..
Anders |
|
|
kom nu med saglige indlæg istedet for det bras.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
witzel skrev:
| jeg skal henover de næste par måneder have fundet et kabel der har en mørk lyd, og gerne det 'varmeste' kabel man kan finde. Det er til modifikation af en forstærker, der efter min mening er for skarp i diskanten, så om det er signal- eller højttalerkabel er ikke vigtigt. Jeg har luret lidt på MIT eller Transparent, men er der andre der skiller sig ud fra mængden? |
|
|
Ja et meget "mørkt" kabel i signal er Audioquest King Cobra!! det er varmt og "cremet"
MVH
Don |
|
|
king cobra, det er ikke den med aktiv skærm, vel? det kunne godt gå hen og blive besværligt at arbejde med..
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke du med succes får trimmet en skarptlydende forstærker med kabel. Du kan evt. prøve at sætte en 0.1 mf filmkondensator over ht. klemmerne, det tager lidt af toppen, men det er en nødløsning.
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Jeg tror ikke du med succes får trimmet en skarptlydende forstærker med kabel. Du kan evt. prøve at sætte en 0.1 mf filmkondensator over ht. klemmerne, det tager lidt af toppen, men det er en nødløsning.
Hilsner,
Karsten |
|
|
det er den interne kabling der skal ændres, jeg ved ikke om det bliver en succes, men det er mest set som et lille eksperiment.. mest af alt, hvis det lykkedes så slipper jeg nok min nuværende forstærker og investerer i denne meget billigere istedet
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
jeg skal henover de næste par måneder have fundet et kabel der har en mørk lyd, og gerne det 'varmeste' kabel man kan finde. Det er til modifikation af en forstærker, der efter min mening er for skarp i diskanten, så om det er signal- eller højttalerkabel er ikke vigtigt.
Jeg har luret lidt på MIT eller Transparent, men er der andre der skiller sig ud fra mængden?
|
|
|
Køb en rør-forstærker
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke noget med, at jo tykkere et signalkabel er, jo mere ruller man toppen af? Det må vel så være lederens tykkelse der hentydes til - det kunne du måske prøve? Så kunne du jo eksperimentere dig frem til at toppen ikke skriger mere  -Men jeg er lige knap sikker. Mener bare et eller andet sted at ha' læst, at sådan hænger det sammen..
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig,
Jeg har 2 x 3 meter biwire AudioMagic liggende. Det er det varmeste/mørkeste kavel jeg nogensinde har hørt!!!
I setup som er nogenlunde neutrale tror man det er istykker, men hvis varme kræves er dette det biligeste fix man kan finde.
mvh M
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Køb en rør-forstærker |
|
|
tja, jeg har en rørforforstærker, men det er ikke nok. Man kunne måske skifte rørene. Men jeg er bange for at det vil få den forkerte effekt. forstærkerens fordel er dynamikken og baskontrollen. godt nok har jeg små højttalere, men for sa*** hvor er der smæk på.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Hej med dig,
Jeg har 2 x 3 meter biwire AudioMagic liggende. Det er det varmeste/mørkeste kavel jeg nogensinde har hørt!!!
I setup som er nogenlunde neutrale tror man det er istykker, men hvis varme kræves er dette det biligeste fix man kan finde.
mvh M |
|
|
hmm.. audiomagic kan jeg let låne mig frem til .. det er noteret på listen..
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Solvin skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Køb en rør-forstærker
|
|
|
tja, jeg har en rørforforstærker, men det er ikke nok. Man kunne måske skifte rørene. Men jeg er bange for at det vil få den forkerte effekt.
forstærkerens fordel er dynamikken og baskontrollen. godt nok har jeg små højttalere, men for sa*** hvor er der smæk på.
|
|
|
Det kunne jo også være dine højttalere der er problemet
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
|
|
Er du helt sikker på at det er forstærkeren der er for 'lys'? Du er ihvertfald nødt til at gribe om nældens rod, ellers kommer du i uføre hver gang du skifter en komponent.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
witzel skrev:
Solvin skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Køb en rør-forstærker
|
|
|
tja, jeg har en rørforforstærker, men det er ikke nok. Man kunne måske skifte rørene. Men jeg er bange for at det vil få den forkerte effekt.
forstærkerens fordel er dynamikken og baskontrollen. godt nok har jeg små højttalere, men for sa*** hvor er der smæk på.
|
|
|
Det kunne jo også være dine højttalere der er problemet |
|
|
måske i andres ører, men ikke i mit system. Det ER forstærkeren der er "problemet"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Er du helt sikker på at det er forstærkeren der er for 'lys'? Du er ihvertfald nødt til at gribe om nældens rod, ellers kommer du i uføre hver gang du skifter en komponent.
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Ja, jeg er helt sikker.. lys er ikke forstærkerens karakteristik, ordet neutral er nok mere passende. det er bare ikke det jeg vil have. Det er iøvrigt kendetegnende for alle forstærkere fra det firma.
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioquest King Cobra er uden skærm,( kablerne med aktiv skærm ,batteri kom senere), det er i øvrigt det samme kabel som Audioquest Python (kr. 5000,-), men King Cobra produceret i Kina og derfor noget billigere.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om ikke særlig lang tid er det link dødt, og for dem der bruger søgefunktionen og leder efter det samme var det: AudioQuest Ruby. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |