| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har en del problemer med "min flade", synes billedet er træls og "dødt", til tider uskarpt og "grynet". Jeg ved godt at jeg burde havel et digitalt signal ind i den i stedet for analogt, men overvejer at vente lidt med dét.
- I stedet for tænkte jeg på, om en anetenneforstærker ville kunne hjælpe mig, eller om det er spild af penge når man har tv fra stofa?
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere har brugt den her med succes. (Jeg har dog ikke personligt testet den endnu)
http://www.hifi4all.dk/brugeranm/Anmeldelse.asp?Kat=19&i d=137&titel=Antenneforst%E6rker+30+dB
Læs evt kommentarene til anmeldelsen.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par tegn på lavt antenne niveau
1. lyden er i forskelligt niveau når du skifter kanaler
2. tekst tv virker ikke optimalt, nogle sider er langsom til at (loade), eller de kommer slet ikke frem.
Gennemgå alle dine antenne samlinger, tjek at skærmen har ordentlig forbindelse og der ikke er synlige knæk på kablerne, bøjnings radius på antenne kabler er ca. en ølflaskes diameter, så er du på den sikre side. Kabelclips ikke er tæsket ned og beskadiget kablet. Der skal kun anvendes det tykke antennekabel med dobbelt skærm. Kablerne imellem udstyret video og tv mm. skal være en ordentlig kvalitet, er alt dette ok, så prøv en forstærker med variabel forstærkning så du ikke overstyre signalet. Tjek evt. signal kvaliteten med et kabel direkte fra dåsen hvor det kommer ind i hytten og over i fjernsynet, så undgår du dårligt udstyr der forringer signalet.
Husk et signal med støj på, hvis det forstærkes op så forstærker du også bare støjen. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den kan du roligt snuppe da den også har tilt så du kan rette et skævt frekvensbånd op. HUSK nu de gode antenne kabler imellem udstyret, der er lavet specielle kabler til 100Hz. fjernsyn de skulle være ok, nogle gange er det bare flueknepperi at få rettet det sidste op i signalet.
Går det i hat og briller så prøv DVB-t så får du dr1,dr2 og tv2 i super kvalitet. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Istedet for at bruge penge på en antenneforstærker ville jeg altså hellere bruge penge på en digitaltuner.
En antenneforstærker koster let 300-500 kr. En god digitaltuner koster 700-1200 kr. Det er ikke den store prisforskel hvis du spørger mig, og resultater bliver så meget bedre.
Hvis du har parabol med canaldigital så er der en rigtig fornuftig digitaltuner indbygget i deres satelittunerbox. Denne bruger jeg selv med fremragende resultat.
Billedet på digitalt kan ikke sammenlignes med analog. Det er ganske enkelt MEGET bedre. Derfor glem forstærker og få istedet en digitaltuner
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
|
Ja den kan du roligt snuppe da den også har tilt så du kan rette et skævt frekvensbånd op. HUSK nu de gode antenne kabler imellem udstyret, der er lavet specielle kabler til 100Hz. fjernsyn de skulle være ok, nogle gange er det bare flueknepperi at få rettet det sidste op i signalet.
Går det i hat og briller så prøv DVB-t så får du dr1,dr2 og tv2 i super kvalitet.
|
|
|
Mange tak for din "gennemgang" af en anetenneforstærker. Ud fra det som du fortæller, så er det nok ikke dét som jeg har brug for alligevel, da min text tv står kniv skarpt på alle kanaler,og jeg ikke synes umiddelbart at der er forskel i lyden på det forskellige kanaler, som du også beskriver. Men så blev jeg i alle tilfælde så klog 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
Istedet for at bruge penge på en antenneforstærker ville jeg altså hellere bruge penge på en digitaltuner.
En antenneforstærker koster let 300-500 kr. En god digitaltuner koster 700-1200 kr. Det er ikke den store prisforskel hvis du spørger mig, og resultater bliver så meget bedre.
Hvis du har parabol med canaldigital så er der en rigtig fornuftig digitaltuner indbygget i deres satelittunerbox. Denne bruger jeg selv med fremragende resultat.
Billedet på digitalt kan ikke sammenlignes med analog. Det er ganske enkelt MEGET bedre. Derfor glem forstærker og få istedet en digitaltuner
Nicolai
|
|
|
Tror jeg også at det ender med, har sådan set halvt om halv fået fatr i en til fornuftige penge, så det skal i alle tilfælde prøves. Desværre har jeg ikke parabol eller mulighed for det, men forhåbentlig hjælper det lidt på det elendige signal fra stofa som jeg modtager 
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil blive meget overrasket over kvalitets forskellen på analogt og digitalt tv. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 17 Juli 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|