Forfatter |
|
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Som overskriften antyder vil jeg gerne vide hvilket kabel jeg skal have fat i for at forbinde min PC med min forstærker, således at jeg kan anvende mine stereospeakers til at spille musik fra computeren. Hele min pladesamling har jeg rippet og lagt ind på maskinen, så jeg har et bedre overblik. Nu mangler jeg blot at finde ud af hvordan jeg afspiller dem?  Tak
|
Til top |
|
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har formodentlig behov for et stik med minijack i den ene ende (sættes i computerens lydkort-output) og med phonostik i den anden ende (sættes i forstærkeren).  Men det kommer selvfølgelig helt an på hvilken type stik du har på dit lydkorts output?
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
texe Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et XiFi XtremeMusic lydkort siddende. Hvad hedder en sådan udgang? Kan man købe kabler af nævneværdig forskellig kvalitet? Jeg vil nemlig nødig nøjes med et billigt kabel, da mere eller mindre alt min musik vil komme fra computeren af.
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
de lydkort har både analog og digital udgang. så du kan bruge begge slags kabler.
hvis ledningen skal være lang kan du med fordel bruge et digitalt signal fra din computer. hvis den forstærker/reciever har sådan en indgang. husk at du skal bestille et med et jack stik i den ene ende. som dette http://avconnection.dk/?PNo=07-505&SPage=Digital-Audio_K oaxial_Kabler
|
Til top |
|
|
texe Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke af de to løsninger er bedst, hvis der vel og mærke er forskel? Prisen er mere eller mindre underordnet.
|
Til top |
|
|
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
texe Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal have fuld smadder, så det må gerne være et dyrt kabel, da jeg som tidligere nævnt spiller alt musik fra computeren. Mere eller mindre
|
Til top |
|
|
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 02:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du har mulighed for at trække lysleder så gør der - så galvanisk adskiller du de to ting fra hinanden - det har jeg gjort...
håber dun finder en løsning.
MVH ULrik
|
Til top |
|
|
texe Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
sennheiser: Super. Jeg leder også efter toppen af poppen, så det er da klart sådan et jeg skal have. Tak :) Ulrik77: Lysleder? Galvanisk? Say what?  Tak til alle jer der har hjulpet. Hvis I mener det kan gøres bedre end sennheisers bud, må I meget gerne poste. Ellers sige jeg bare god sommer
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
sennheiser:
Super. Jeg leder også efter toppen af poppen, så det er da klart sådan et jeg skal have. Tak :)
Ulrik77:
Lysleder? Galvanisk? Say what? 
|
|
|
Hvis du har lysleder udgang på dit lydkort, synes jeg du ska bruge det - for gå er der ingen elektrisk forbindelse mellem pc og anlæg - en pc kan godt sende nogle sjove epændinger ud til tider, som kan ende med at ødelægge anlægget..
http://av-connection.com/?SPage=Digital-Audio_Optisk-Toslink _Kabler
MVH Ulrik
|
Til top |
|
|
texe Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ved jeg ikke om jeg har? Har jeg?  http://de.europe.creative.com/products/product.asp?category= 1&subcategory=208&product=14066
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har du ikke
Men så kan du bruge flexijack stikket og sende digitalt over til den - med coax - hvis da din dac i din forstærker er go...
MVH ULrik
|
Til top |
|
|
texe Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr_schlemer
Kan det forringe lyden at bruge en "Ground isolator" ?
|
Til top |
|
|
dr_schlemer Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
dr_schlemer Kan det forringe lyden at bruge en "Ground isolator" ?
|
|
|
I mine øjne kan det vel nærmest blot forbedre lyden. Jeg har selv kørt med et Creative SBLive! tilsluttet til min NAD forstærker via et godt mini-jack kabel. Der er altså en del baggrundsbrummen, når man skruer op for forstærkeren. Jeg burde selv drible ned i hifiklubben og købe en ground isolator :-) __________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
Til top |
|
|
texe Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. kabler generelt, hvad gælder så hvis man et sted i setuppet har dyre kabler, men man et andet kun bruger midrange? Eksempvis hvis jeg fra min PC til min forstærker har en type, men fra forstærker til højtalere har en en anden, som er noget dyrere? Vil det stadig lydmæssigt være en fordel med de dyre nu hvor lyden har været igennem ét midrange led?
Håber I forstår hvad jeg mener.
|
Til top |
|
|
texe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et hurtigt spm.! Jeg ved endnu ikke hvor langt et kabel jeg skal bruge, så jeg overvejer blot at købe 8-10 meter for at være sikker, prisen er nemlig underordnet. Men forholder det sig ikke sådan at jo længere et kabel jeg benytter, dets ringere kan lyden blive?? Det er dumt at sidde med 2-3 meter for meget hvis det ikke er nødvendigt, men blot forringer lyden. http://www.avconnection.dk/?PGr=900&ML1=1
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Jeg har et hurtigt spm.! Jeg ved endnu ikke hvor langt et kabel jeg skal bruge, så jeg overvejer blot at købe 8-10 meter for at være sikker, prisen er nemlig underordnet. Men forholder det sig ikke sådan at jo længere et kabel jeg benytter, dets ringere kan lyden blive??
http://www.avconnection.dk/?PGr=900&ML1=1
|
|
|
Jo i princippet så gør det, men når der er tale om pc til forstærker, så kan det være ligemeget, man kan ikke høre forskel alligevel. Jeg har selv prøvet med længter fra 5 til 30 meter uden at kunne høre forskel.
|
Til top |
|
|
texe Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du helt sikker på at det hænger sådan samme, altså at det er komplet underordnet? Det skulle nødig være fordi du blot ikke kan høre forskel   Er det tilfældet at længden er ligegyldig, så vil jeg bestille 10m fluks med det samme.
|
Til top |
|
|