Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2026 | 20:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Valg af LCD, mellem 2 modeller... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MartinC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har i nat mistet mit kære 32" 100hz tv med den dejlige store kasse bagud til det fantastiske uvejr over midtjylland... derfor står den nu på nyt tv...

Jeg har bestemt mig for at sætte valgmulighederne ned til to modeller, for ikke at åbne alt for mange muligheder og forvirre mit stille sind for meget

Samsung
LE40M87BD

Sony
KDL-40W2000

Hvilket af de to kan i anbefale. Det primære brug vil være TV, MEN der vil dog indgå en stor del DVD se-ning også...(til den rette lyd følger "imo" det rette billede)...

Hvis der sidder en bette klog fyr blandt jer, som har et bedre forslag indenfor prisklassen, på den eller anden måde, og af den ene eller anden grund, hører jeg gerne forslag samt begrundelse.

Takker på forhånd.

MartinC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52065&K W=w2000

Efter at have læst lidt i dette er jeg lidt nulstillet i min egen opfattelse af hvad man bør vælge, har "altid" været tilhænger af PLASMA ved tv over 37" - men troede de nye LCD skærme til enhver tid hamlede op med dem,

Et ny-generations PLASMA TV kan sagtens komme på tale, blot vi holder os indenfor prisniveauet...-OG kvalitetsniveauet naturligvis... håber snart at høre fra jer.

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har gennemrodet nettet gennem længere tid, før jeg købte mit TV i dag.
De to kandidater du nævner var også med i mine overvejelser.

Men sejren gik til; Toshiba 42X3030D

Det var bare en anelse bedre end de to andre, og Sonyen var bedre end Samsungen.

Har ikke fået testet det så meget endnu, da jeg, som før nævnt, først har fået det i dag, men førstehåndsindtrykket er rigtigt godt.
Jeg kommer hovedsagligt til at bruge mit TV med min HTPC, men mangler indtil videre et DVI2HDMI kabel, der er undervejs i posten.

Tape Connection i København, har en rigtigt god butik, hvor du kan se de tre modeller side om side. Det gør det noget nemmere at danne sig et indtryk.

pizzabager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
Jeg har gennemrodet nettet gennem længere tid, før jeg købte mit TV i dag.
De to kandidater du nævner var også med i mine overvejelser.

Men sejren gik til; Toshiba 42X3030D

Det var bare en anelse bedre end de to andre, og Sonyen var bedre end Samsungen.

Har ikke fået testet det så meget endnu, da jeg, som før nævnt, først har fået det i dag, men førstehåndsindtrykket er rigtigt godt.
Jeg kommer hovedsagligt til at bruge mit TV med min HTPC, men mangler indtil videre et DVI2HDMI kabel, der er undervejs i posten.

Tape Connection i København, har en rigtigt god butik, hvor du kan se de tre modeller side om side. Det gør det noget nemmere at danne sig et indtryk.

hvorfor valgte du så det Toshiba 42X3030D, fremfor de andre??, kiggede du også på sony kdl 40 3000d??

Til top Vis pizzabager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pizzabager

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes simpelthen at billedkvaliteten på Toshibaen var en tand bedre end Sonyen.

Desuden understøtter Toshibaen 24p, som Sonyen ikke gør. Ikke noget jeg har set i praksis gøre nogen forskel, men Toshibaen er i hvert fald ikke født med denne "fejl".

Toshiba benytter også HDMI 1.3 - hvilket ikke betyder noget reelt på nuværende tidspunkt, men lidt specifikationsrytter er man vel :-)

Synes nu også at Toshibaen er pænere at se på end Sony'en. Samsungen synes jeg er helt forfærdelig at se på. Samsung gør sig godt i de kulørte reklamer, men i reel-life, ser den sorte skinnende plastik meget ringe ud - giver et meget billigt look.

Jeg skulle snart få mit DVI til HDMI kabel, så kan jeg teste mere HDTV materiale fra min HTPC. Lige nu kører jeg kun via VGA indgangen, og den understøtter ikke mere end 1366x768 :-(

Den Sony du referere til er jo ikke et 1080i/p HDTV... Derfor har det ikke været interessant for mig at teste. Jeg er målrettet gået efter 1080p HDTV.

MartinC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

der landede et 42" panasonic px70 i stuen idag - så det blev enden af det :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes