Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Krogs vintage! ..Pioneer HPM110 3/2 - 09 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

3/2 - 2009: Pioneer HPM 110 og Pioneer TX-7500, samt nyt anlægsmøbel. Side 4

14/1 - 2009: 2 sæt ukendte vintage højttalere er kommet til. Side 3

5/1 - 2009: Nye billeder af mit anlæg. Alle dele er udskiftet! Side 2

Krogs musikanlæg/hifi fascination

I de 3-4 år jeg har leget med hifi, har jeg altid holdt mig til gamle forstærkere da det var det mest økonomiske. Jeg har haft en del Luxman forstærkere (har pt. 2), en enkelt NAD og lidt af hvert. Tidligere på dette år, havde jeg et par System Audio højttalere som jeg aldrig rigtigt blev tilfredse med. Tilfældligvis fandt jeg et par Tandberg højttalere på et loppemarkede, til under 100 kr. De kom med hjem, og jeg blev overbevist... System Audio'erne blev byttet til en subwoofer samt penge, da Tandberg'erne naturligvis ikke havde bund nok i sig selv. Sammen med en Dali subwoofer, en vintage Harman Kardon forstærker og en plade- eller cdspiller, er dette gået hen og blevet det bedste anlæg jeg har haft.

Så jeg mener det må være tid til nogle billeder!

Et lille overbliksbillede over de forskellige ting som jeg skal have testet i løbet af sommeren.
Philips CD104, NAD 5200 og en Denon DCD-890.
Tandberg TR200, Harman Kardon HK 930 Twin Powered og Kenwood KR-9940
De 2 højttalere som træpladen står på er et par gamle  Infinity som jeg ikke længere bruger.
Tandberg-højttalerne hedder Hifi System 17.
Under træpladen i midten står min subwoofer - DALI SWA-12.

Et lille overblik af anlægget fra lyttepositionen.

Et lettere sløret billede af anlægget, set fra siden.

Her et billede af den receiver jeg har brugt de sidste måneders tid, en Harman Kardon HK930 Twin Powered

Et par billeder under låget

Og så et par billeder helt tæt på

Herefter et par billeder af min nykøbte Kenwood KR-9940 receiver. Til den hører der en lille historie - jeg var på Langeland, og i den forbindelse tog jeg på loppemarkede med min kæreste og hendes mutter. Her fandt jeg denne gamle receiver, og manden jeg købte den af kunne så ikke få den til at virke, hvor han så mente at det var udgangene der var brændt - jaja.. Så jeg fik den for 50 kr.. Og det vidste sig blot at Tape Monitor var slået til... Jeg har vejet den til ca. 22 kg, og den har en udgangseffekt på 4 gange 50 watt (det er en kvadrofoni-forstærker)

Det er en pænt stor forstærker, så har sat en DVD ved siden af, for at man kan få en ide om det.

Der er en ting ved den her receiver jeg ikke helt forstår.. Hvad er dette her? det sidder bag på forstærkeren..

Og så et par billeder uden låget på. For oplysningens skyld kan jeg fortælle at man skal fjerne 12 skruer for at få lov at se hvad der gemmer sig..

Her kommer så et par billeder af min Tandberg TR200, som jeg fandt på et loppemarkede forleden. Jeg købte den fordi jeg har et par Tandberg højttalere som er rigtig gode - og så kunne det jo være denne også er. Har desværre ikke fået lyttet til den endnu.

Her er den så

Og et kig under hjelmen. Ved denne forstærker skal man fjerne 2 skruer der sidder i den ene træside, derefter kan man trække låget af og vupti - så er der elektronik.

Intet anlæg uden en pladespiller - denne fik jeg i en byttehandel med noget andet hifi. Pickuppen er en TekniFi K1, og den er valgt fordi den er billig samtidig med at den får en masse gode ord med på vejen. Desværre vil pladespilleren ikke længere tænde - tror strømforsyningen har lidt en ond skæbne.. Heldigvis har jeg en AKAI tangential-pladespiller, som jeg bruger som reserve.

Et par billeder af pickuppen

Her kommer så et billede af min DALI SWA-12 subwoofer. Den er jeg blevet meget glad for - den kan spille bas så bukserne flagrer (hvis det er det man er til)! AC/DC har aldrig lydt så godt hjemme hos mig før!

Her er så et par billeder af mine nyerhvervede CDafspillere, nemlig Philips CD104 og NAD 5200. Jeg har ikke rigtigt fået lyttet til dem endnu, men af det jeg har hørt lover det godt.

NAD 5200 & Denon DCD-890

Philips CD104. Umiddelbart ved jeg ikke hvordan den lyder, men man kan mærke det er kram. CDskuffen er også af høj kvalitet.

Så er der ikke flere billeder.. Kan være jeg uploader noget løbende af alt mit andet hifi. Har også et anlæg stående i kælderen, i min feststue. Det består af Luxman, Pioneer og Dansound (et par 80er jamo-kopi bulderbasser. De er helt perfekte festhøjttalere).

Lyden af mit anlæg.. skal høres. Jeg synes at det lyder meget 'live'. Specielt når jeg hører plader og skruer godt op. Et instrument lyder som et instrument - ikke mere eller mindre. Det er virkeligt fedt. Det jeg er mest glad for er mine Tandberg, da de udgør den største del af lydoplevelsen. Da jeg sammenlignede dem med mine tidligere System Audio blev jeg overrasket i stor grad. Lyden var bare så utroligt åben og levende og dynamisk, i forhold til noget andet jeg havde hørt før. Så de fik lov at blive. Ordene fra dette billede kørte rundt i mit hovede hele den dag:

(venligst lånt fra Tante Berg's tråd om hans Tandberg setup).

Det var det jeg havde at byde på.
Skriv alt hvad i vil om mit anlæg, hvis i vil!

Hilsen Krog!

Billederne er rettet til i størrelse - da de væltede sidens layout - Plissken

Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

fed detalje med "overhang" mærke så man ikke skal ind og fumle med pickuppen på labelen med fare for dens liv

JEg tror du bliver glad for din philips 104 - navnlig hvis du har nogle CD med skinger lyd - den skulle harmonisere dem lidt

Har du fået 4 ht sat til kenwood'en ?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Krog:Lækre og spændende sager du har der De lækre er først og fremmest dine Tandberg-grejer(Hifi System 20 og TR200(reciever)).Lige DEN 'kombi' er verdensklasse!! Jeg har aldrig været i nærheden af dit øvrige grej.Hifi System 20 er jo meget let-drevne.Er det godt med den Harman/Kardon?Det er det måske?Har du tjekket den med loudness......?
Din Kenwood er imponerende......men om alt går vel,så kan jeg mønstre lidt derhenad i weekenden,dog kun stereo og ikke i quadrofoni som du kan Jeg har vist nok en stor Pioneer-reciever på lige over 20 kg på vej
Igen,spændende grej du har,Krog.Hatten af for dit bevidste valg af bundsolidt vintage-grej

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Super lækkert grej, elsker vintage grej, Selv bruger jeg også gammelt Lxman, Audio Concept, Marantz og Musical Fidelity (bedste forstærker ever!) Min ynlingsguitarist hænger også over mit anlæg, sjov nok også Jimi Hendrix;)

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
fed detalje med "overhang" mærke så man ikke skal ind og fumle med pickuppen på labelen med fare for dens liv

JEg tror du bliver glad for din philips 104 - navnlig hvis du har nogle CD med skinger lyd - den skulle harmonisere dem lidt

Har du fået 4 ht sat til kenwood'en ?

Jeg har faktisk aldrig rigtigt forstået hvad den overhang checker er til.. måske kan du forklare det?

Jeg regner med at lytte hifi i dag og specielt CD104'eren... har stadig ikke fået sat 4 ht til Kenwood'en, men det kan være det bliver i dag også.. bliver spændende!

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Krog:Lækre og spændende sager du har der De lækre er først og fremmest dine Tandberg-grejer(Hifi System 20 og TR200(reciever)).Lige DEN 'kombi' er verdensklasse!! Jeg har aldrig været i nærheden af dit øvrige grej.Hifi System 20 er jo meget let-drevne.Er det godt med den Harman/Kardon?Det er det måske?Har du tjekket den med loudness......?
Din Kenwood er imponerende......men om alt går vel,så kan jeg mønstre lidt derhenad i weekenden,dog kun stereo og ikke i quadrofoni som du kan Jeg har vist nok en stor Pioneer-reciever på lige over 20 kg på vej
Igen,spændende grej du har,Krog.Hatten af for dit bevidste valg af bundsolidt vintage-grej

Jeg har også lige opdaget at jeg har nogle DIN-plugs liggende, og et DIN-til-phono konverterkabel, så må hellere få lyttet til den i dag. Harman/Kardon og Tandberg'erne lyder meget godt sammen, og jeg bruger også Loudness på den. Det giver faktisk en hel del .
Lyder spændende med den Pioneer-receiver. det er altid svært at vente på godt hifi

Tak for rosen

LouBP skrev:

Super lækkert grej, elsker vintage grej, Selv bruger jeg også gammelt Lxman, Audio Concept, Marantz og Musical Fidelity (bedste forstærker ever!) Min ynlingsguitarist hænger også over mit anlæg, sjov nok også Jimi Hendrix;)

Tak for det. Dit anlæg har jeg også altid set på med fornøjelse
Jimi er bare god

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

overhang er hvorlangt din pick up nål er fra centertappen - den enkelte armproducet angiver at overhang skal være en hvis værdi - typisk 0 til 1,5 cm - men da pu er magnetiske og centerlabels er af papir etc. er der risiko for skader derfor er Pionneers hjælpemærke til overhang en klar fordel - din pick up nål skal følge banen på mærket - det er nemt når man skal skifte pu

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
overhang er hvorlangt din pick up nål er fra centertappen - den enkelte armproducet angiver at overhang skal være en hvis værdi - typisk 0 til 1,5 cm - men da pu er magnetiske og centerlabels er af papir etc. er der risiko for skader derfor er Pionneers hjælpemærke til overhang en klar fordel - din pick up nål skal følge banen på mærket - det er nemt når man skal skifte pu

Tak for det, det er da ret smart!

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået lyttet lidt til Tandberg TR200 sammen med NAD 5200. Umiddelbart indtryk er at de går godt i spænd. Lyden er meget ægte, specielt ved akustisk musik. Jeg hørte Lynyrd Skynyrd - Endangered species, og det lød virkeligt godt. Desværre kan forstærkeren ikke spille højt nok til mit behov, men så må jeg prøve med noget andet Tandberg. Umiddelbart lyder denne lille perle bedre end HK'en og Kenwood'en.. Eneste minus er som sagt bare at den ikke har kraft nok.. Ellers utrolig god lyd fra den lille sag. Specielt akustiske instrumenter og stemmer lyder rigtig godt. HK'en har en tendens til at gøre stemmerne lidt døde i det synes jeg, men med Tandberg'en er det anderledes. Der er simpelthen bare mere liv i det

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hej Krog.

Kan din Pioneer PL-12D tænkes at have en træt/død kondensator der trænger til at blive skiftet?

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Hej Krog

Som du ser af billedet her, er der ingen strømforsyning i din pladespiller.

Standardfejlen på en Pioneer PL-12D, er en defekt drivrem. Jeg har før set at drivremmen har været så mør, så den har viklet sig rundt om motorpulleyen og motoren derfor ikke har kunne køre. Hvis du piller gummimåtten af, mener jeg at der er hul i pladetallerkenen, så du kan se om drivremmen sidder rigtigt.

En anden mulighed kunne være den switch der sidder i højre side på billedet med de to hvide ledninger.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Pioneer PL-12D II. Kig også på linkene.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Hej Krog.

Kan din Pioneer PL-12D tænkes at have en træt/død kondensator der trænger til at blive skiftet?

Mvh.

Det kan sikkert godt være tilfældet..

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Hej Krog

Som du ser af billedet her, er der ingen strømforsyning i din pladespiller.

Standardfejlen på en Pioneer PL-12D, er en defekt drivrem. Jeg har før set at drivremmen har været så mør, så den har viklet sig rundt om motorpulleyen og motoren derfor ikke har kunne køre. Hvis du piller gummimåtten af, mener jeg at der er hul i pladetallerkenen, så du kan se om drivremmen sidder rigtigt.

En anden mulighed kunne være den switch der sidder i højre side på billedet med de to hvide ledninger.

Jeg har faktisk skiftet drivremmen for en måneds tid siden.. Da jeg gjorde det, virkede den 1-2 gange, og så pludselig virkede den ikke længere.
Dette så ud til at være problemet:

På min pladespiller ser den nemlig ret mærkelig ud (jeg troede så dét var en strømforsyning..). Men den ligner at den er skrumpet lidt ind hvis det giver mening.. og siden pladespilleren ikke kan tænde tænkte jeg at det kunne være det..

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hej Krog

Det var dog  (undskyld mit sprog) satannedmedoguttroligt i helvede at sådan et sammentræf skulle ske

Bor på Langeland og var da tilfældigvis også på det loppemarked som du var på (plejer jeg at gøre hvert år) og da så jeg også den kenwood over bag ved,  med fronten pegende mod væggen!

troede lige da jeg så den at det var en tandberg men der var for mange in og outputs mm. bag på til at det kunne være sandt, så derfor spurgte jeg sælger, og han sagde det var en kenwood- der havde du så bare købt den

Overvejde faktisk at vente på at køber(dig) ville komme, og så prøve at købe den til højere pris... Gik lidt rundt for  at kigge lidt, og da jeg kom tilbage var den væk......ÆV BÆV  Har alligevel ikke plads, så jeg var da ligeglad

Uden at snage, men der lå nogle HT'er oven på forstærkeren- hvad var det for nogle?

hvad tid købte du den ? var nemlig ude at pluke kirsebær, og kunne derfor ikke nå at komme før ved 10.30 tiden

Måtte derfor komme hjem uden noget HIFI, men købte dog denne plade

Fin stand (ikke ryger)

Har den på cd, men sjovt at sammenligne, og så til en flad 5 kr

Håber du kommer med at lytteindtryk inden så længe

VH Roky

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hej Rocky.
Det er godt nok mærkeligt nok!
De højttalere var egentlig intet specielt, men da manden tjekkede kenwood'en, brugte han de højttalere til den.. Han kunne dog ikke få den til at virke og mente så at udgangene var brændte, så da jeg bød 50 kr på den (i rimelig sikker tro på at den var i fin stand) blev han vidst lidt forbavset over det "høje" bud på en ødelagt forstærker, så han gav han mig højttalerne med som en slags trøst eller noget tror jeg.. At det så var Tape Monitor der var slået til er en anden historie .

Højttalerne var blot et par gamle Philips fuldtoner

I øvrigt en god plade du har fået dig!

Skal nok komme med lytteindtryk af forstærkeren men det kan ikke sige om det bliver i morgen eller om en måned.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hej Krog

Ja sådan kan det gå...De sælgere er sku ikke alt for skarpe... er der ikke noget defekt ved den mht. til lys i fronten?

Jeg har selv overvejet DALI SWA 12 men tror den bliver for stor til værelset. Tænker på hvor stort dit rum er (oplever du ikke bulderbas)- det tror jeg at jeg vil i mit værelse  på 8 kvm

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Krog - nogle philips fuldtoner er eftertraktede - det kan være guld du har fået der-

Sjov Kenwood - den er flot på en lidt "understated " måde - der er ikke gjort meget ud af designet

Bare nogle logiskt placerede knapper - 4 størrelser - i rækker pr- størrelse - no BS

Glæder mig til dine lytteindtryk - har ikke hørt quatrofoni siden - tja 19nogenoghalvfjerds - Det lød vist meget godt og ikke det der - "nu skal vi se hvor meget vi kan larme"--Snurrerundt lyd

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Roky skrev:

Hej Krog

Ja sådan kan det gå...De sælgere er sku ikke alt for skarpe... er der ikke noget defekt ved den mht. til lys i fronten?

Jeg har selv overvejet DALI SWA 12 men tror den bliver for stor til værelset. Tænker på hvor stort dit rum er (oplever du ikke bulderbas)- det tror jeg at jeg vil i mit værelse  på 8 kvm

Der er intet defekt ved forstærkeren. Lyset i den er helt perfekt. Det eneste man kan sætte en finger på er lidt knas i nogle potmetre, og et par af potmetrene kan tages af ved at hive i dem, og så sidder powerknappen lidt fast så når man slukker, skal man lige hive knappen ud før strømmen går. Men det er jo kun småting.

Dali SWA12 er en god subwoofer synes jeg.. Mit rum er vidst omkring 15-17 m2, og der passer den fint synes jeg. Men 8 m2 er måske for lidt. Jeg tror en subwoofer med mindre enheder ville være bedre til dit rum? Men prøv da SWA12eren hvis du får muligheden, og se om det virker for dig.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Krog - nogle philips fuldtoner er eftertraktede - det kan være guld du har fået der-

Sjov Kenwood - den er flot på en lidt "understated " måde - der er ikke gjort meget ud af designet

Bare nogle logiskt placerede knapper - 4 størrelser - i rækker pr- størrelse - no BS

Glæder mig til dine lytteindtryk - har ikke hørt quatrofoni siden - tja 19nogenoghalvfjerds - Det lød vist meget godt og ikke det der - "nu skal vi se hvor meget vi kan larme"--Snurrerundt lyd

Det lyder interessant med de fuldtoner så.. Jeg overvejer lidt at gå op og sætte dem som baghøjttalere og høre noget kvadrofoni. Men skal man ikke have specielt indspillede plader til det? Altså plader der er indspillet i 4 kanaler?

I øvrigt er der tre modes under "4 channel mode": RM, SQ Logic og Discrete
Men jeg kender ikke forskellen og formålet med dem. Nogle der kender til det?

I øvrigt er her et par billeder af de philips fuldtoner

Mvh. Christian

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum