| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der er interesserede i at se nogle billeder af et sæt Heco Celan 800 i rosewood?
Der er nogle få herinde der har højttalere fra Heco Celan serien men det er de mindre modeller 500 og 700. Indtil videre har jeg ikke set nogen med Celan 800 men nu er Heco Audio heller ikke et specielt kendt mærke i Danmark. I tyskland er Heco Audio rimeligt store og alle deres nuværende serier har fået kanon anmelder i de tyske hifiblade. Celan serien er i mange tilfælde blevet kåret som de bedste højttalere i deres respektive prisklasser.
Anyway, de er på vej til mig og skulle ankomme i morgen så der kommer nok nogle billeder.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har godt nok ikke været nogen interesse med nu kommer der nogle billeder alligevel.

Billederne er lidt skod må jeg indrømme, jeg er en dårlig fotograf med et skod kamera men håber billederne giver et nogen lunde indtryk af mine nye ht'er.
Finishen er Rosewood og de ser faktisk rigtig godt ud IRL.
Lydmæssigt er de betydeligt bedre end mine gamle B&W DM604 S3 selvom de ikke har kostet så meget mere. Samtidig får du med Celan 800 også ægte rosewood træfiner med i købet.
jeg er ihvertfald rigtig glade for dem. 
PS, Undskyld det store rod, men flytter om 1½ måned og er så småt i gang med pakningen.
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg sige, de ser rigtig lækre ud  . Hvem forhandler Heco?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
Det må jeg sige, de ser rigtig lækre ud . Hvem forhandler Heco? |
|
|
Det gør Audiomega.dk. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
MathiasLarsen skrev:
|
|
Det gør Audiomega.dk.  |
|
|
Tak tak :) Kan lyden sammenlignes lidt med nogen anden højttaler? Lidt OT : Går selv og venter på jeg får råd til et sæt Amphion Argon2, når de kommer hjem så må jeg også oprette mig en lille tråd :)
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun sammenligne med mine gamle B&W DM604 S3. Ift dem er Celan 800 en anelse mere detaljeret, især i bassen og så lyder bassen mere dyb og kraftig, som om der er kommet mere tryk i bassen, den er mere kontant. Det vigtigste er nok diskanten som på DM604 S3 tit kunne virke en anelse skarp og ubehagelig, især når man skruede godt op for dem, men det problem findes ikke på Celan 800. 
Nu er jeg ikke så god til at beskrive lyd, men jeg er ihvertfald godt tilfreds med købet. 
|
| Til top |
|
| |
adamtulinius Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
MathiasLarsen skrev:
|
|
Det gør Audiomega.dk.  |
|
|
Og hvis man er i vesjylland ligger http://hifi4you.dk lidt tættere på
Og Heco Celan serien ser fandme flot ud, måske man skulle ind og lytte lidt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen Heco forhandlere tæt på mig :( så ingen lytning her.
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bassøe
Tillykke med dine Heco Celan højttalere! Er det Nad grej, du spiller på?
Jeg har selv haft Heco Celan 500 (troede i øvrigt 700 var deres topmodel i serien).
Edit. 4/9-2007
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren84 skrev:
|
Tillykke med dine Heco Celan højttalere! Er det Nad grej, du spiller på?
Jeg har selv Heco Celan 500 (troede i øvrigt 700 var deres topmodel i serien).
|
|
|
Tak. 
Ja det er NAD grej lige pt, bare en T743 Surround receiver og en NAD DVD afspiller men der er planer om en seriøs opgradering. Overvejer enten noget ICE power eller evt en NAD Master 25 Surround effektforstærker som effekt og så en af de nye HDMI 1.3 Receivere fra Onkyo, Yamaha eller Denon til erstatning for NAD T743 og så selvfølgelig en Blu-Ray afspiller men det ligger stadigvæk nogle måneder ude i fremtiden. 
Celan 500 skulle også være en ganske fin højttaler, den har ihvertfald fået gode anmeldelser i diverse tyske hifi blade og ja, Celan 800 er topmodel i serien og ikke 700.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noget der er interessant er at jeg faktisk har fået ALT for meget bas ift. mine gamle B&W DM604 S3 så jeg overvejer at droppe sub til stereo når jeg engang får bygget mit surround anlæg op igen.
Har testet med en del Michael Jackson bare sådan lige hurtigt da jeg skulle på ferie, kæresten var hjemme og hun bryder sig ikke om mit musik og blev så enige om MJ+diverse pop musik og lettere rock musik. MJ rykkede vildt på Celan 800, der var masser af smæk på i bassen så de gengav bassen i MJ på en ret så imponerende måde.
Men lad os nu se, en sub kan jo stadigvæk være nyttig, evt med en lavere delefrekvens end de 80 HZ som jeg brugte i mit B&W DM604 S3 + SVS PB10 setup. Der kunne 60 hz være et godt valg men nu skal jeg lige flytte først, ikke sikkert det er godt med en sub i min nye lejlighed.
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
Noget der er interessant er at jeg faktisk har fået ALT for meget bas ift. mine gamle B&W DM604 S3 så jeg overvejer at droppe sub til stereo når jeg engang får bygget mit surround anlæg op igen.
Har testet med en del Michael Jackson bare sådan lige hurtigt da jeg skulle på ferie, kæresten var hjemme og hun bryder sig ikke om mit musik og blev så enige om MJ+diverse pop musik og lettere rock musik. MJ rykkede vildt på Celan 800, der var masser af smæk på i bassen så de gengav bassen i MJ på en ret så imponerende måde.
Men lad os nu se, en sub kan jo stadigvæk være nyttig, evt med en lavere delefrekvens end de 80 HZ som jeg brugte i mit B&W DM604 S3 + SVS PB10 setup. Der kunne 60 hz være et godt valg men nu skal jeg lige flytte først, ikke sikkert det er godt med en sub i min nye lejlighed.
|
|
|
Hvis du synes du har for megen bas, kan du evt. dæmpe den ene basport bagpå hver højttaler. Det kan give en knap så volumiøs bas, og kan give et klart bedre lydbillede.
Du kan bare bruge en sok eller lign. 
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren84 skrev:
Bassøe skrev:
|
|
|
|
Hvis du synes du har for megen bas, kan du evt. dæmpe den ene basport bagpå hver højttaler. Det kan give en knap så volumiøs bas, og kan give et klart bedre lydbillede.
Du kan bare bruge en sok eller lign. 
|
|
|
Det ved jeg godt man kan, men tak. 
Jeg flytter jo om 1½ måned så gider ikke bruge tid på korrekt opstilling etc indtil jeg er flyttet. I min nye stue skulle der være større afstand til side og bagvæg som nok skulle kunne gøre en forskel.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine Heco Bassøe. Jeg har haft fornøjelsen, at høre et surround setup i Heco. Hold da kæft det lød godt, jeg hørte Pretenders DVD liveoptagelse, og det var dælme fantastisk gengivelse, det var som at være der selv    . har prøvet at finde den ski** DVD, men endnu er det ikke lykkedes.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem. Det er første gang jeg bliver pressentereret for dette mærke Heco. Synes de er enorm flotte, speciel i mørkt. Måske man skulle overveje at se nærmere på dem til et surround?
Var lige på hjemmesiden, men synes ikke at jeg kan se nogle nypriser på "skidtet"?
Var lægger de i sådan ca, i serierne?
|
| Til top |
|
| |
adamtulinius Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
#rattenhuset
http://audiomega.dk er dansk importør, og de sælges i danmark til helt sindsyge priser, sammenlignet med de tyske. Fx kan man på
http://www.handelshaus-schmitt.de/ købe et sæt Heco Celan 800 til under 2/3 af den danske pris (cirka 10.500 inklusiv fragt, mener jeg, mod
16.000 bobs hos audiomega....)
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heco Celan 500 koster 9000kr for et sæt.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Tillykke med dem. Det er første gang jeg bliver pressentereret for dette mærke Heco. Synes de er enorm flotte, speciel i mørkt. Måske man skulle overveje at se nærmere på dem til et surround?
|
|
|
Tak, ja der er ikke mange der har hørt om det her mærke i Danmark hvilket er en skam.
Taget i betragtning af hvad du får for pengene så er de et kanon godt køb.
De ser betydeligt bedre ud IRL, bedre end der skod cam jeg bruger kan vise.
Et lille addendum til mine tidligere lydindtryk : De lyder mere friske og spilleglade end mine gamle B&W DM604 S3 der godt kunne lyde lidt for kedelige og tilbagetrukkede i lyden. Endvidere så kan Celan 800 spillere en del højere uden at lyde presset, især i diskanten. Eneste minus er at de kræver et rimeligt stort rum og med ordentlig plads til alle sider, lige nu har de en 40 cm til bagvæggen og max 30 cm til sidevæggene hvilket slet ikke er optimalt.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
adamtulinius skrev:
#rattenhuset
http://audiomega.dk er dansk importør, og de sælges i danmark til helt sindsyge priser, sammenlignet med de tyske. Fx kan man på http://www.handelshaus-schmitt.de/ købe et sæt Heco Celan 800 til under 2/3 af den danske pris (cirka 10.500 inklusiv fragt, mener jeg, mod 16.000 bobs hos audiomega....) |
|
|
Eller man kan sende Audiomega en mail og bede om et tilbud på et sæt, hvilket er hvad jeg gjorde. Man får ikke samme pris som i tyskland men man kan godt spare et betragteligt beløb ift. vejledende priser. Jeg er ihvertfald tilfreds med den pris jeg har betalt. 
|
| Til top |
|
| |