Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 00:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo Store forstærkere? - Fejl? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hej H4A

Jeg har bestilt Onkyos nye forstærker TX-SR805. Den har en faroudija DCDi chip i..Som hvis jeg ikke tager meget fejl, gør billedet mere stabilt, og laver vidst 480i om til 480p...Men nu er jeg kommet i tvivl, om jeg har gjort en fejl..For modellen større 875, og den har netop Reons meget anderkendte chip Reon-VX HQV...Den koster så også 3k mere!..Har jeg gjort en lille fejlkøb, eller er det til at overleve??...

Zirio's Cinema - Snart HD-forstærker

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

..Som hvis jeg ikke tager meget fejl, gør billedet mere stabilt, og laver vidst 480i om til 480p...

Det kræver i hvert fald det signal du putter ind i receiveren er 480i/576i. Dette er ingen selvfølge hvis vi taler om DVD-afspillere. Så spørgsmålet er hvilke(t) signal(er) du ønsker behandlet i receiveren.

VilddyrDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Jeg går og overvejer at investere i een af de nye Onkyo sourround forstærkere, og jeg er derfor lidt nysgerrig omkring hvorfor du lige valgte 805'eren? Jeg overvejer selv 705'eren - mest pga af at den har 3 stk. HDMI ift. 605'eren, som har 2 stk.

Nu hvor du nævner 875, så bliver jeg også i tvivl, om det er pengene værd, da den har 1080p upscaling på alle video input, så vidt jeg kan se.

Mit TV er Pana TH-42PX70, så jeg ved ikke om jeg overhovedet behøver bekymre mig om 1080p, eller om det kun er relevant ved brug af projektor (+100").
Til top Vis VilddyrDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VilddyrDK

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

VilddyrDK skrev:
Mit TV er Pana TH-42PX70, så jeg ved ikke om jeg overhovedet behøver bekymre mig om 1080p, eller om det kun er relevant ved brug af projektor (+100").

Det er ikke specielt relevant nu - men spørgsmålet er måske hvad du selv tror du kommer til at opgradere (igen) først, TV'et eller forstærkeren..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

VilddyrDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Det er ikke specielt relevant nu - men spørgsmålet er måske hvad du selv tror du kommer til at opgradere (igen) først, TV'et eller forstærkeren..?

Jeg er ret sikker på, at TV vil blive opgraderet først. Men det bliver sikkert først efter 2011, eller hvornår det nu er, at de analoge sendere bliver lukket og der dermed sikkert bliver rusket lidt op i markedet.
Til top Vis VilddyrDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VilddyrDK

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Jeg selv har gået og overvejet 875´eren, men den er godt nok lidt halvpebret i pris.

Skaleren i 875 og 905 skulle være noget af det bedste til prisen, ved ikke om det passer.

Der er så også 4 styk HDMI indgange + noget andet, men det bliver nok nemmere at tage en beslutning når man ser nogle test´s af 85´eren.

PS: Din 805 er absolut også en jeg synes er fed, men jeg valgte 674´eren for at kunne skifte til 875´eren senere uden alt for stort tab :)

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Jeg selv har gået og overvejet 875´eren, men den er godt nok lidt halvpebret i pris.

Skaleren i 875 og 905 skulle være noget af det bedste til prisen, ved ikke om det passer.

Der er så også 4 styk HDMI indgange + noget andet, men det bliver nok nemmere at tage en beslutning når man ser nogle test´s af 85´eren.

PS: Din 805 er absolut også en jeg synes er fed, men jeg valgte 674´eren for at kunne skifte til 875´eren senere uden alt for stort tab :)

Det er en meget federe scaleren er bedre i 875, 905 og du får lidt mere effekt til højtalerene, mener også du kan opgradere 905 via nettet og dens ethernet stik. Hvis man ikke smider 1080p. ind i gennem den så kan scaleren gøre en forskel

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Det er jo lige det!..forskellen på 805 og 875 er ikke særlig stor, men de par ting der så er forskel, er så ret store!...Reon chippen koster vel en stor del, også er den vidst også anderledes THX-certifikeret!..Og lidt flere watt self!..og ja som i selv nævner 4 HDMI-indgange!..Det er vidst den forskel der er!...

Men ja glæder mig også rigtig meget til at få den!..Trist der ikke er nogle danske anmeldelser af den endnu...Jeg forstår udemærket Engelsk, men stadig trist!...Men ja prisen er jo de 3K billigere, hvilket jeg synes er meget, når forstærkeren allerede koster 9k (jeg er jo kun lige blevet 18)...Men lad os nu se, når jeg engang får den hjem!..Kommer nok først på næste tirsdag eller onsdag!......Men jeg skal nok komme med anmeldelse af den, så hurtigt så muligt. Bare nederen jeg ikke har en HD-afspiller, så jeg kunne teste den fulde lyd fra forstærkeren!...Men sådan er det jo, den må komme på et senere tidspunkt!...

mvh Zirio

lapo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Sig mig engang Zirio........har du efterhånden ikke ventet ufatteligt længe på den 805'er??

Synes at have set dig poste rundt omkring, med at du har bestilt den osv, men det virker ikke som om du har fået den endnu!?

Måske du sku' rykke lidt på den!?

Kan bare ikke lade være at blive hidsig(også på andres vegne), når forhandlere kan udskyde noget så længe!!
Der er ikke noget værre end ventetid, især når forhandlerne er gode til at love "guld & grønne skove" INDEN man har smidt sin pose penge efter dem, NÅR det så er sket, er man ikke(helt) så vigtig længere!!

Lidt off-topic......sorry!!
Til top Vis lapo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lapo

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Det er ok Lapo..Du kan også roligt regne med, at jeg ikke er "afslappet"..Men problemet var i første omgang at jeg bestilte den sidst i Juni!..Og der vidste jeg godt at de gik omkring leveringsdatoen!...Men så her i fredags (for 1 uge siden) smuttede de så på ferie (uge 29 & 30), og de ville have forstærkeren hjemme omkring næste mandag (dvs på mandag), så lige nu har jeg jo desværre ikke så mange muligheder, end at vente til de kommer tilbage fra ferie!...Men jo NEDEREN at skulle vente så lang tid!..men jeg har i det mindste lånt en Sony-forstærker, det gør ventetiden betydelig nemmere!..Men ja "lidt off-topic"..

Men den skulle meget gerne være hjemme på mit værelse, omkring næste onsdag!..Ellers bliver jeg ikke særlig glad!...

Men skulle man have invisteret i de 3k ekstra, eller klarer jeg mig med DCDi-chippen?..

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Men skulle man have invisteret i de 3k ekstra, eller klarer jeg mig med DCDi-chippen?..

Hvilke signaler vil du gerne have A/V receiveren til at behandle? Hvis du ikke har brug for billedebehandling i receiveren er det jo ikke relevant at overveje en bedre receiver (alene tænkt på billedebehandling).

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

Det er ok Lapo..Du kan også roligt regne med, at jeg ikke er "afslappet"..Men problemet var i første omgang at jeg bestilte den sidst i Juni!..Og der vidste jeg godt at de gik omkring leveringsdatoen!...Men så her i fredags (for 1 uge siden) smuttede de så på ferie (uge 29 & 30), og de ville have forstærkeren hjemme omkring næste mandag (dvs på mandag), så lige nu har jeg jo desværre ikke så mange muligheder, end at vente til de kommer tilbage fra ferie!...Men jo NEDEREN at skulle vente så lang tid!..men jeg har i det mindste lånt en Sony-forstærker, det gør ventetiden betydelig nemmere!..Men ja "lidt off-topic"..

Men den skulle meget gerne være hjemme på mit værelse, omkring næste onsdag!..Ellers bliver jeg ikke særlig glad!...

Mere vil have mere, jeg tror nu du bliver ganske tilfreds med den, men husk du har 14 dages returret ved internethandel, men pas på den ellers kan der hurtigt komme uklarhed om den har samme gensalgsværdi for leverandør.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes