Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 06:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: vga forlængerkabel med alle pins (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NetSapiens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Min store glæde ved at have købt et Logitech Z-5450 sæt blev ret kort, da jeg åbnede æsken. Kablet mellem controller enheden og subwooferen er simpelthen for kort til min opstilling.
Manualen siger: "brug ikke monitor forlængerkabel, da det kan beskadige...." og Logitechs egen produktsupport siger: "vi beklager og er kede af det, men vi har ikke forlængere."

Så nu skal jeg bruge en forlænger. der skal være 15 pins vga i begge ender, og alle pins skal være der (normal monitor mangler vist ben 11).

Nogen der ved hvor man får sådan en fætter?

(beklager på forhånd hvis forum er forkert, men jeg antog at det var at betragte som tilbehør :)  )
Til top Vis NetSapiens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NetSapiens

Bajads
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Dette emne har været oppe før, og desværre uden nogen løsning så vidt jeg husker.

Den gang drejede det sig om et Pioneer anlæg, er næsten sikker på dette. De har hvis et kabel på en rimelig længde, men men men prisen var vist også derefter.

Måske der er andre kloge hoveder der kan hjælpe.

PINK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

En mulighed er at lave sit eget kabel. Det dette skal du bruge 2 stk. sub-D HD 15 pol stik samt noget multileder kabel. Jeg vil tro du kan få delene i en alm. elektronik forretning. Selvfølgelig ikke den letteste løsning, men muligt... .

NetSapiens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Nu fik jeg så lavet et, med hjælp fra en ven (mine egne loddeevner er ikke til det, hvilket mit brændte bord og brændte fingre kan bevidne),.

Det er lavet med et 16-leder fladkabel, hvor jeg bare rev den ene leder af. Men ved test af kablet er der noget støj på. Jeg får en meget svag brummen i højttalerne, som en puls, ca. hvert sekund. Samtidig kan jeg se at lyset dæmpes i kontrolenheden samtidig med at brummelyden kommer, det vil altså sige ca. hvert sekund.

Så jeg må på den igen lader det til, men hvilken type kabel skal man bruge til at fremstille sådan en? skal det være specielt skærmet eller noget?
Til top Vis NetSapiens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NetSapiens

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes