| Forfatter |
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvor jeg kan skaffe en 2m el DVI til HDMI hvor jeg også har mulighed for at indføre lyden i HDMI stikket ?
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det du skal have forbundet?? Umiddelbart vil jeg mene det bliver svært at finde, da lyden i HDMI-stikket skal være digital.. Er ikke 100% sikker på det ikke kan lade sig gøre, men jeg har aldrig set kablet...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
1 computer ud til 2 lcder og en projektor. Har optisk og alm digital ud af maskinen. Det ville bare være meget smart da jeg kører igennem en switchbox og derfor slipper for at køre seperate linier ud til skærmene og så slipper jeg også for at skulle splitte lyden seperat.
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved så er det ikke S/PDIF i HDMI så jeg tror ikke det lyder sig gøres uden en konverter fra S/PDIF på din maskin så det blir til samme format som bruges i HDMI.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er S/PDIF i HDMI stikke, ved så bare i hvilken version der er, der er nogle HDMI omskifter box der kan hente S/PDIF ud af HDMI stikket.
Det er jo også smart at man kun skal havde et stik, til både digital bilde og lyd, der er også nogle surrund fortærker der kan modtage S/PDIF
over HDMI.
Men DVI er det ikke mulig at køre lyd over, her må man bruge den normale S/PDIF indgang.
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
I følge http://www.hdmi.org/learningcenter/faq.aspx#q1_3_5 er der ikke S/PDIF der bruges i HDMI.
Det er dok muligt at konvertere fra f.eks. S/PDIF til HDMI-lyd og tilbage til S/PDIF i andre ænden.
I øvrigt bruger de fleste moderne DAC:er (og dærmer AV-receivers) ikke S/PDIF internt, i stedet bruger de I2S. Så sandsynelig konverterer de fleste (måske alle) receivers direkt fra HDMI til I2S
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki kanon, det var sådan en jeg ledte efter. Kender du et sted hvor man kan købe dem? De er dog desværre lidt dyre, eller gefen boxen er ihvertfald. Jeg har endnu ikke købt en hdmi splitter så det er også en mulighed at finde en med spdif ind dog har jeg ikke set en sådan endnu. __________________ MonoTovarisj
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|