Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 15:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van den Hul kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 41
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Til fælles og til fælles, rolig nu, det jeg hentyder til er såmænd, som skrevet står, at "alt var bedre i gamle dage"; da en 3020 var verdens bedste underdog forstærker, da Dali styrede for vildt og da den formastelige VDH ikke svøbte carbon rundt om isoleringen.

Når der ikke er karbon rundt om MC SIlver er det måske af andre grunde end du tror.
Jeg VED ikke hvorfor, men VED du hvorfor han ikke gør det om dem?

Det lyder jo vildt underligt, at han skulle dekvalificere 98% af sine signalkabler, som er storsælgere i fht MC Silver, ved at lægge carbon i dem, og på den måde gøre dem dårligere. Og så skulle han være sød mod de sidste 2 %, heri blandt MC Silver og befri dem for carbon...nej det holder ikke.

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes nu at VdH The Orchid er et væsentligt bedre kabel end The D-102 III Hybrid, lyden fra The Orchid minder på mange måder om D-501/502 Hybrid. Det skal ikke forståes som om D-102 III Hybrid er dårligt, men som The Orchid bare er bedre, men også det dyre.

Jeg vil beskrive lyden fra the Orchid som værende meget ligetil og samtidigt detalierigt. Toppen er opløst pænt og flot, mellemtonen er god og dynamisk uden at gøre opmærksomt på sig selv, bunden er overraskende dyb og dynamisk, kablet har også et ganske pænt perspektiv (3-D). Alt i alt et ganske godt kabel.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Når der ikke er karbon rundt om MC SIlver er det måske af andre grunde end du tror.
Jeg VED ikke hvorfor, men VED du hvorfor han ikke gør det om dem?

Det lyder jo vildt underligt, at han skulle dekvalificere 98% af sine signalkabler, som er storsælgere i fht MC Silver, ved at lægge carbon i dem, og på den måde gøre dem dårligere. Og så skulle han være sød mod de sidste 2 %, heri blandt MC Silver og befri dem for carbon...nej det holder ikke.

det kunne jo skyldes at "han" i dag ikke må lave yder isoleringen med halogen, da det er milijømæssigt forbudt og at han defor har været nødsaget til at gøre noget andet for at minimere skaden fra det nye isoleringsmateriale. Men omvendt, hvis nu folk bedre kan lide de nye kabler, må de meget gerne sende de gamle udslidte til mig

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

Jeg syntes nu at VdH The Orchid er et væsentligt bedre kabel end The D-102 III Hybrid, lyden fra The Orchid minder på mange måder om D-501/502 Hybrid. Det skal ikke forståes som om D-102 III Hybrid er dårligt, men som The Orchid bare er bedre, men også det dyre.

Jeg vil beskrive lyden fra the Orchid som værende meget ligetil og samtidigt detalierigt. Toppen er opløst pænt og flot, mellemtonen er god og dynamisk uden at gøre opmærksomt på sig selv, bunden er overraskende dyb og dynamisk, kablet har også et ganske pænt perspektiv (3-D). Alt i alt et ganske godt kabel.

Det er også min erfaring. Måske knap så bredt et lydbillede som D501 H.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

ehapa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Jeg fik fat i et af de gamle 300mkII, jeg har i forvejen et 300mkIII, nu har jeg fuldt med

med i al denne snak om nyt og gammelt vdh, så jeg var spænt på udfaldet af de to kabler,

Fra CD til PRE.

Min konklusion er at hybrid er mere stramt, tørt med flere detaljer, mkII vil ligesom noget

mere med musikken med varme og fylde i lyden + at det stadig er skarpt, og en del mere på bassen, mere hul

igennem kan jeg vidst godt sige. så af de to fortrækker jeg mkII i mit set-up, men jeg

kan godt forstille mig at nogle hellere vil have hybrid f.eks til klassisk.

Nad3020.

exposure-pre.

rega-planet.

Wharfedale.  

Til top Vis ehapa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ehapa

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

ehapa skrev:

Jeg fik fat i et af de gamle 300mkII, jeg har i forvejen et 300mkIII, nu har jeg fuldt med

med i al denne snak om nyt og gammelt vdh, så jeg var spænt på udfaldet af de to kabler,

Fra CD til PRE.

Min konklusion er at hybrid er mere stramt, tørt med flere detaljer, mkII vil ligesom noget

mere med musikken med varme og fylde i lyden + at det stadig er skarpt, og en del mere på bassen, mere hul

igennem kan jeg vidst godt sige. så af de to fortrækker jeg mkII i mit set-up, men jeg

kan godt forstille mig at nogle hellere vil have hybrid f.eks til klassisk.

Nad3020.

exposure-pre.

rega-planet.

Wharfedale.  

Der hvor MKII kablet er i sit S er som digitalkabel til SPDIF.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 41
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes