Emne: Van den Hul kabler ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til fælles og til fælles, rolig nu, det jeg hentyder til er såmænd, som skrevet står, at "alt var bedre i gamle dage"; da en 3020 var verdens bedste underdog forstærker, da Dali styrede for vildt og da den formastelige VDH ikke svøbte carbon rundt om isoleringen.  Når der ikke er karbon rundt om MC SIlver er det måske af andre grunde end du tror. Jeg VED ikke hvorfor, men VED du hvorfor han ikke gør det om dem? Det lyder jo vildt underligt, at han skulle dekvalificere 98% af sine signalkabler, som er storsælgere i fht MC Silver, ved at lægge carbon i dem, og på den måde gøre dem dårligere. Og så skulle han være sød mod de sidste 2 %, heri blandt MC Silver og befri dem for carbon...nej det holder ikke.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes nu at VdH The Orchid er et væsentligt bedre kabel end The D-102 III Hybrid, lyden fra The Orchid minder på mange måder om D-501/502 Hybrid. Det skal ikke forståes som om D-102 III Hybrid er dårligt, men som The Orchid bare er bedre, men også det dyre.
Jeg vil beskrive lyden fra the Orchid som værende meget ligetil og samtidigt detalierigt. Toppen er opløst pænt og flot, mellemtonen er god og dynamisk uden at gøre opmærksomt på sig selv, bunden er overraskende dyb og dynamisk, kablet har også et ganske pænt perspektiv (3-D). Alt i alt et ganske godt kabel.
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Når der ikke er karbon rundt om MC SIlver er det måske af andre grunde end du tror. Jeg VED ikke hvorfor, men VED du hvorfor han ikke gør det om dem?
Det lyder jo vildt underligt, at han skulle dekvalificere 98% af sine signalkabler, som er storsælgere i fht MC Silver, ved at lægge carbon i dem, og på den måde gøre dem dårligere. Og så skulle han være sød mod de sidste 2 %, heri blandt MC Silver og befri dem for carbon...nej det holder ikke. |
|
|
det kunne jo skyldes at "han" i dag ikke må lave yder isoleringen med halogen, da det er milijømæssigt forbudt og at han defor har været nødsaget til at gøre noget andet for at minimere skaden fra det nye isoleringsmateriale. Men omvendt, hvis nu folk bedre kan lide de nye kabler, må de meget gerne sende de gamle udslidte til mig
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gorm skrev:
Jeg syntes nu at VdH The Orchid er et væsentligt bedre kabel end The D-102 III Hybrid, lyden fra The Orchid minder på mange måder om D-501/502 Hybrid. Det skal ikke forståes som om D-102 III Hybrid er dårligt, men som The Orchid bare er bedre, men også det dyre.
Jeg vil beskrive lyden fra the Orchid som værende meget ligetil og samtidigt detalierigt. Toppen er opløst pænt og flot, mellemtonen er god og dynamisk uden at gøre opmærksomt på sig selv, bunden er overraskende dyb og dynamisk, kablet har også et ganske pænt perspektiv (3-D). Alt i alt et ganske godt kabel. |
|
|
Det er også min erfaring. Måske knap så bredt et lydbillede som D501 H.
Mvh.
|
Til top |
|
|
ehapa Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik fat i et af de gamle 300mkII, jeg har i forvejen et 300mkIII, nu har jeg fuldt med
med i al denne snak om nyt og gammelt vdh, så jeg var spænt på udfaldet af de to kabler,
Fra CD til PRE.
Min konklusion er at hybrid er mere stramt, tørt med flere detaljer, mkII vil ligesom noget
mere med musikken med varme og fylde i lyden + at det stadig er skarpt, og en del mere på bassen, mere hul
igennem kan jeg vidst godt sige. så af de to fortrækker jeg mkII i mit set-up, men jeg
kan godt forstille mig at nogle hellere vil have hybrid f.eks til klassisk.
Nad3020.
exposure-pre.
rega-planet.
Wharfedale.
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehapa skrev:
Jeg fik fat i et af de gamle 300mkII, jeg har i forvejen et 300mkIII, nu har jeg fuldt med
med i al denne snak om nyt og gammelt vdh, så jeg var spænt på udfaldet af de to kabler,
Fra CD til PRE.
Min konklusion er at hybrid er mere stramt, tørt med flere detaljer, mkII vil ligesom noget
mere med musikken med varme og fylde i lyden + at det stadig er skarpt, og en del mere på bassen, mere hul
igennem kan jeg vidst godt sige. så af de to fortrækker jeg mkII i mit set-up, men jeg
kan godt forstille mig at nogle hellere vil have hybrid f.eks til klassisk.
Nad3020.
exposure-pre.
rega-planet.
Wharfedale. |
|
|
Der hvor MKII kablet er i sit S er som digitalkabel til SPDIF.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|