Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 15:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Setup til køkkenet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
VilddyrDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Det kunne være lækkert med god lyd i køkkenet. Derfor overvejer jeg at investere i forstærker + Squeezebox + højttalere.

Jeg har kig på en NAD C325BEE, som koster 3.000 kr. i HFK.
Højttalere kigger jeg på MA R90 til 2.600 kr. og BR 2 til 2.000.

Det er svært at komme til at lytte ordentligt på de forskellige højttalere, når nu TC ikke kører med NAD, så jeg vil bare høre jeres umiddelbare vurdering af ovenstående setup. Er det forkert sammensat - for stor/lille forstærker ift. højttalere, eller skal jeg kigge på andre komponenter?
Til top Vis VilddyrDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VilddyrDK

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvor stort dit køkken er og hvor god lyd du er på udkig efter, men jeg ville da nok gemme de store koncertoplevelser til stuen og så måske "nøjes" med et sæt gode aktive højttalere til køkkenet.

Altså blot Squeezebox og aktive højttalere... Det KAN også lette placeringen da det hele vistnok så kan hænge på væggen...

Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted

VilddyrDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejede faktisk at smide mit Logitech Z-5500 i køkkenet og smide en SB på. Det spiller sikkert fint til køkkenet og kan vel sagtens køre med SB'en.

Så kunne jeg jo få det ovennævnte setup sat op i kontoret sammen med computeren og få den gode lyd der?

Men er C325 fin med de højttalere jeg har nævnt, eller skal der mere/mindre til?

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Jamen har du langt til dit køkken?

Jeg bruger direkte løbetidsforlænget, læs: Jeg skruer højere op. Det virker også i badet (2 fluer med et smæk)

Gå hellere efter et PC-baseret kontor-anlæg og en trådløs løsning videre til køkkenet, samt nogle aktive højttalere der.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Jeg ville sige at du med fordel kan købe en billig, billig brugt forstærker allá NAD 302 fx som jeg selv har gode erfaringer med. Skal du ikke spille vildt højt, tvivler jeg på at 325BEE gør det ret meget bedre, hvis ikke værre.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

VilddyrDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Der er faktisk lidt langt til køkkenet :) Og så er sagen den, at når nu vi sidder i køkkenet, så ville det være rart med nærværende og "rimelig god" lyd. Aktive højttalere lyder fint, men hvad er godt med en Squeezebox?

En billig brugt forstærker kunne være en mulighed, så jeg må kigge i DBA.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Husk bare på, at et køkken ALDRIG kan blive et perfekt lytterum.

Dertil er akustikken, grundet de mange hårde overflader, alt for levende.

Desangående den dersens nymodens SB; den er sikkert helt OK til at overføre allehånde lydformater trådløst til et par 10-4 aktive højttalere, måske noget med ICE-power, eller sårn. Overfører du MP3 i allerbedste kvalitet, så skulle lyden i køkkenet nok være til at holde ud.

Søger du under Squeezebox i dette forum, så dukker der en r*vfuld tråde op, også om en bedre strømforsyning til SB´en. Den er populær, men der findes billigere (og næsten lige så gode?) alternativer, såfremt du føler at pengene flyver ud af din pung. Lidt koster det 10hver10fald!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

VilddyrDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
Husk bare på, at et køkken ALDRIG kan blive et perfekt lytterum.

Dertil er akustikken, grundet de mange hårde overflader, alt for levende.

Desangående den dersens nymodens SB; den er sikkert helt OK til at overføre allehånde lydformater trådløst til et par 10-4 aktive højttalere, måske noget med ICE-power, eller sårn. Overfører du MP3 i allerbedste kvalitet, så skulle lyden i køkkenet nok være til at holde ud.

Søger du under Squeezebox i dette forum, så dukker der en r*vfuld tråde op, også om en bedre strømforsyning til SB´en. Den er populær, men der findes billigere (og næsten lige så gode?) alternativer, såfremt du føler at pengene flyver ud af din pung. Lidt koster det 10hver10fald!

God pointe med køkken og perfekt lytterum. Jeg bør nok slappe lidt af med setup'et derude, og så investere i noget bedre lyd til kontoret og stuen!

Jeg har mine CD'er rippet til FLAC, så det skulle gerne være et godt udgangspunkt.

Jeg er meget interesseret i at høre hvilke billigere alternativer, der findes til SB'en?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes