| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Migo skrev:
|
Er 99% sikker på, at Jantzen enhederne er nogle Swans, og de får sikkert lavet deres membran til bas/mellemtonerne hos Skaaning. Diskanten derimod, ligner en ældre Morel enhed..
http://www.un-audio.dk/enheder/dserie.aspx
|
|
|
Den diskant ligner også mine Esotec D260'er voldsomt meget - den eneste fysiske forskel der er at se er at de 3 skruere der holder forpladen fast stikker længere ud. Udfromning af kammeret er helt magen til, sågar udluftningen er den samme. Jeg kører mine uden bagkammer så de spiller frit bagud.
Har ikke se de enheder fra Swan før, det kunne også være dem. Jeg må indrømme at selve kurven på dem alle 3 (Dynaudio, Swan og Jantzen) er mere eller mindre identiske. Ser også ud som om de bruger samme slags ventilation af svingspolen.
EDIT: Kan selvfølgelig tænkes at der er tale om "platform sharing" - lige som med biler for at minimere udgifterne til udvikling af grundlæggende dele. Når man har udviklet noget der virker godt, hvorfor så ikke genbruge? __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|