| Forfatter |
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optisk signal fra MAC til ekstern konverter, er det noget der kan fungere?
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
Det skulle der ikke være nogle ben i. En Mac er ikke udstyret med ting som Kmixer, så alle de hovedpiner slipper du for :)
|
|
|
tak for svaret, kan jeg så forvente nogen forbedringer ved at koble et led (xternt lydkort med USB) ind? i stedet for den mere direkte ved!? __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
tak for svaret, kan jeg så forvente nogen forbedringer ved at koble et led (xternt lydkort med USB) ind? i stedet for den mere direkte ved!? |
|
|
Det kommer jo helt an på hvad du vil bruge af udstyr, men har da set folk bruge mac'ens digitale udgang sammen med high-end gear. Jeg har dog hverken en mac, eller for den sags skyld lagt øre til en, så meget mere kan jeg ikke hjælpe dig... __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe du ikke bruger Mac's volume kontrol burde det være okay. Hvis du begynder at skrue på volumen software mæssigt vil lyden blive dårlige i følge Partriarkens BitPerfect guide.
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjokoz skrev:
Så længe du ikke bruger Mac's volume kontrol burde det være okay. Hvis du begynder at skrue på volumen software mæssigt
vil lyden blive dårlige i følge Partriarkens BitPerfect guide. |
|
|
dvs. at der skal være skruet helt op for mac´en?
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Sjokoz skrev:
|
Så længe du ikke bruger Mac's volume kontrol burde det være okay. Hvis du begynder at skrue på volumen software mæssigt vil lyden blive dårlige i følge Partriarkens BitPerfect guide.
|
|
|
dvs. at der skal være skruet helt op for mac´en?
|
|
|
Ja der skal skrues helt op på OS X's volume kontrol.Opdagede dog lige at det ikke var fra Patriakens guide jeg havde læst den men i min DAC1 USB manual.
Mac OS X Test Results
The system sample rate must be set to match the sample rate of the files being played and the system volume control must be set tp 100%.
Like the Windows XP and 2000 systems, OS X has very poor-quality samplerate-conversion. The system sample rate is manually set and must be set to match the sample rate of the audio being played. This is not a problem if the system will always be used at a single sample rate suc´h as CD's at 44.1kHz.
OS X also has poor quality master volume control. It will degrade the quality of the audio if it is not set to 100%. Fortunately it is bit-transparent audio playback when the system sample rate is set to to match the audio, and the system volume control is set to 100%.
Håber det kan hjælpe dig.
|
| Til top |
|
| |