| Forfatter |
|
jony Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Efter en grundig oprydning i stuen samt indkøb af fladskærm, er jeg rendt ind i et luxus problem. Jeg kan ikke lure hvor jeg skal placere min center mest hensigtmæssigt. Jeg har en søn på 1 1/2år som endeligt har fundet ud af hvad benene skal bruges til, vil helst ikke have at han kan have mulighed for at komme til skade på den. Det drejer sig om en SA720AV fra System Audio, som er 270mm dyb. Min udmiddelbare løsning ville være at hænge den over lærredet og så tilte den ned mod sidde pladserne. Måske er der een der har en fiks idé.

Jeg er godt klar over at skærmen hænger meget lavt, med det er for at have plads til begge dele. Centeren kan i øvrigt ses til højre i billedet.
Jony __________________ Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville rykke lærredet lidt op, da centeren skal være på højde med dine andre front højtalere, ellers er det ikke ret godt, så kan den jo også bruges sammen med dit tv. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den tanke har jeg også haft, men jeg syntes lærredet hænger alt for højt i forvejen. Men det er sgu nok vejen frem. __________________ Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg tror det, men jeg giver dig ret du går både på kompromi med skærm og lærred __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er bare den hage ved det at centeren bliver små 30cm dyb når alt er tilsluttet. Hvis den så skal hænge mellem tv og lærred, så stikker den meget ud i "rummet"
__________________ Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller en georg gerløs anordning hvor du kan skyde centeren frem fra siden når den skal bruges, __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, indtil videre kører jeg denne stil.

Ellers må jeg droppe centeren og køre den "Virtuelt" __________________ Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej surround sound har ALTID en center, så hellere gennemtænk en smart og endnu ikke set løsning som vi alle kan lære af __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
csn1903 skrev:
| Nej surround sound har ALTID en center, så hellere gennemtænk en smart og endnu ikke set løsning som vi alle kan lære af |
|
|
Surround har da ikke altid en center! Man kan da kører lydsporet ud gennem fronterne! __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
adamtulinius Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
csn1903 skrev:
Nej surround sound har ALTID en center, så hellere gennemtænk en smart og endnu ikke set løsning som vi alle kan lære
af |
|
|
Surround har da ikke altid en center! Man kan da kører lydsporet ud gennem fronterne! |
|
|
Det er jo bare ikke lige så fedt
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du lave et hul i muren? Bare en tanke,måske overkill. Der findes jo lærreder hvor lyden kan pasere uhindret igennem. Så med et hul i muren vil center kunne være bag lærred. Du kan jo også bare bygge en boks/kasse omkring center med trådnet eller lignende foran, den kan fjernes når ungen bliver stor nok. __________________ Onkyo TX-SR706, Sony 46W4500,.Jamo S606 HCS3
Min bio
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis centeren skal være bag lærredet skal det være et bestemt lærred microperf. med huller i så lyden kommer igennem. __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Urte, det tror jeg sgu ikke min udlejer bliver glad for. Desuden vil jeg være ked af at ligge i min seng og kigge op på den højtaler, he he.
Mit lærred er et DIY, selvom det måske ikke lige er til at se Det er lavet at en 20mm MDF-plade som vejer som et ondt år. Men det ender nok med som csn1903 siger, med at jeg hæver lærredet 50-100mm.
__________________ Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jo godt give en god oplevelse at ligge og flyde, og se lidt op på billedet __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sandt, men som det er nu, er der 1080mm til bunden af lærredet. Det er jo ikke helt "som efter bogen". Min frue er ikke så høj, så hun glider lidt ned i sofaen, sætter en pude på ryglændet af sofaen, læner sig tilbage og nyder showet. __________________ Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ha montert fjernsynet højere op på væggen, centerhøjtaleren under, også ville jeg ha hængt op lærredet foran fjernsynet ved behov. Den løsningen du har i dag er et for stort kompromis for både lyd og billede __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
jony Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ManicMiner Jeg kan godt følge dig, men som sagt, så er lærredet meget tungt (30-35kg) Og jeg har ikke lige noget stille det når det ikke skal bruges. Jeg kan heller ikke lige overskue hvordan jeg skal hænge det og foran tv'et.
Fruen og jeg er på jagt efter en større bolig, 67kvm er sgu blevet for småt med en lille dreng også Så setuppet en vel egentligt midlertidigt, med det skal fungere. grunden til at jeg vil af med mit ctr og har anskaffet mig en flad var egentligt ikke at jeg var træt af mit ctr, men fordi det ville give lidt mere gulvplads til junior, da vi ikke følte han trives her. Jeg har haft et instrument med hjem fra jobbet, som jeg har målt hele lejligheden op med. Og når alle vægge og trappeopgange er trukket fra, så er der kun 42,5kvm tilbage. Men igennem årene har jeg fået samlet noget udstyr sammen som jeg er glad for, derfor skal det blive (det meste) og så må jeg bare få det bedste ud af det.
Men forhåbentligt en dag dukker det rigtige hus op. Så det kan blive lavet som jeg gerne vil have det. __________________ Jeg vil give min højre arm for at være ambidekstral
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jony skrev:
|
Det er sandt, men som det er nu, er der 1080mm til bunden af lærredet. Det er jo ikke helt "som efter bogen". Min frue er ikke så høj, så hun glider lidt ned i sofaen, sætter en pude på ryglændet af sofaen, læner sig tilbage og nyder showet.
|
|
|
Så må hun en tur på skødet __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |