| Forfatter |
|
Tune Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen,
Jeg er ny her på forummet, da jeg skal ud og investere lidt til min nye lejlighed. Inden jeg kommer for godt i gang, vil jeg lige have lidt feedback på de tanker jeg har gjort mig (efter bl.a. at have læst en del herinde).
Generelt vil jeg gerne have kvalitets komponenter som ikke dominerer hele rummet (uden at det skal være super high-end, er ikke moden til at bruge 100k på højttalere endnu  ).
I første omgang handler det om et surruond setup. Stuen det skal sættes op i er 3,9m x 4,4m og jeg har tænkt mig at anskaffe mig et Loewe Compose 40'' TV (synes det er en genial løsning med DVB-C tuner og indbygget HDD optager) og en Panasonic SA XR55 forstærker (faldt over en tråd her som anbefalede den, regner med den er rigelig fin til mine behov?).
Dertil vil jeg gerne have nogle diskrete højttalere (ønsker som sagt god lyd uden at det kommer til at dominere i stuen). Har indtil videre set på samlede højttalersystem hos HI-FI klubben, men overvejer selv at sætte et system sammen og her er det jeg gerne vil have jeres hjælp. Havde tænkt mig at det skulle koste +- 10k. Indtil viderer er jeg faldet over B&W mini theatre og Dali Elegance.
Er der andre bud? Er der noget at hente, ved at investere lidt mere? Nogle erfaringer med de nævnte systemer?
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der....
http://www.cso.dk/00290/00314/
Kan varmt anbefale Alpha-sættet eller Gamma-sættet....
Er sikker på de vil spille fint sammen med XR 55'eren...
Held og lykke med det, og velkommen til siden... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Tune Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sivertsmed,
Tak for dit hurtige svar.
Har kigget lidt på det og de ser godt nok lækre ud, så må vidst et smut til Lyngby og kigge på varerne.
Har lige et hurtigt uddybende spørgsmål: Har forestillet mig at benytte sonos til audio og at benytte surround systemet til én af zonerne. Så vil lige høre om de højttalere også er gode til at afspille musik eller om de er lavet specifikt til film?
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sivertsmed Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen..
Ja, M&K'erne er lige så gode til musik som til film..
Nu kommer der nok mange reaktioner på, at man ikke kan bruge sub til musik, men de systemer her er afpasset i forhold til hinanden(satelit+sub), og giver rigtig mange andre sæt baghjul på trods af deres lille størrelse...
Jeg kan kun anbefale at du høre dem, inden du afskriver dem helt...... __________________ Udstyr: H/K AVR 7000 H/K DVD 25 Front: M&K LCR 750THX Center: M&K LCR 750THX Sur: M&K K4-Tripole Sub: M&K MX350 SFX-THX ULTRA TV:Pana. TXP42GA11 Blueray: Pana DMP-80EG
|
| Til top |
|
| |
Tune Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må ud og høre de forskellige bud inden jeg bestemmer mig, men synes at Miller og Kreisler ser rigtigt interessant ud.
@Marius
Forhandles de i danmark, et sted jeg kan lytte til dem?
|
| Til top |
|
| |
Tune Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst meget om Onkyos receivere herinde og vil lige høre om, hvilke fordele/ulemper der er ved Panasonic SA XR55 i forhold til disse? Er der nogen grund for mig til at investere i Onkyo frem for Panasonic eller vil der ikke væer nogen forskel til mit setup?
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tune skrev:
| Har læst meget om Onkys receivere herinde og vil lige høre om, hvilke fordele/ulemper der er ved Panasonic SA XR55 i forhold til disse? Er der nogen grund for mig til at investere i Onky frem for Panasonic eller vil der ikke væer nogen forskel til mit setup? |
|
|
Onkyo forstærkerne har de nye HD lyd formater og det har panasonicén ikke.. __________________ Surround i Slyngelstuen
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tune Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holm26 skrev:
| Onkyo forstærkerne har de nye HD lyd formater og det har panasonicén ikke.. |
|
|
Ok fair nok, er jo nok pengene værd at gå fra Panasonic til Onkyo. Opretter lige seperat tråd til yderligere spørgsmål
|
| Til top |
|
| |
Tune Forum Bruger

|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, ser godt ud, vil jeg tage med i mine overvejelser.
Kan man eventuelt bruge de højttalere, til et sonos system i andre rum? og hvor kan man købe dem i dk?
|
| Til top |
|
| |