| Forfatter |
|
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har efterhånden fået lyttet på en DEL højtalere i min søgen på min næste HT.. Jeg har være forbi dali mentor 6, B&W CM7 og 805s, Dynaudio Focus 220, Audio Physic Virgo III og Scorpio. Ingen af dem havde helt det jeg søgte efter. For et par uger siden blev jeg dog forelsket i et par gamut phi-5, designet vel og mærke, så jeg var inde og give dem et lyt i KT her i går og de skuffede virkelig! De havde bare INGEN bund.. normalt er jeg mest til top mellemtone, men denne ht manglede alt for meget i forhold til min smag i hvert fald. De havde så også et sæt Sonus Faber Domus Concerto stående i butikken og jeg har længe haft lyst til at høre SF( er vild med deres design), så jeg tænkte at jeg ville give dem et lyt. De skuffede BESTEMT ikke!! er vild med deres lyd.
Hva er jeres mening? vil Densen og Sonus Faber være et godt match?
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
iøvrigt skal jeg nok nævne at mit densen består af b-110 og b-400+
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
slet ikke nogen der har nogen mening om det?
|
| Til top |
|
| |
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg ledte efter højttalere til mit Densen setup kiggede jeg også netop på den Sonus Faber model du har lyttet til, og kan se vi har to vidt forskellige meninger om den højttaler, det er rigtig flot ja. Men jeg brød mig betemt ikke om lyden, syntes at diskanten havde en "skinger" lyd, men altså hvis du er tilfreds med lyden så ville jeg da ikke tøve med at købe sådan et par. __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes overhoved ikke diskanten er skinger.. synes den er lækker, luftig og blød.. hva hørte du dem på? har ikke hørt dem på densengrej endnu!
|
| Til top |
|
| |
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener det var noget Marantz af en slags, det var i KT radio på frederiksberg. jeg var skuffet over dem, __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg hørte dem os i KT.. men på noget primare.. det er normalt også det SF selv bruger.. har jeg da i hvert fald set på en del udstillingsbilleder. Kan være marantz og SF bare er et dårligt match. Jeg havde en kammerat med derinde og han syntes os de lød rigtig godt!! han har selv mentor 6 og Atoll..
|
| Til top |
|
| |
harmonic Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
At få en sonus faber til at lyde skingert er en en stor præstation i sig selv.
Jeg vil gå så langt at sige at der må ha været noget galt i det setup.
Jeg har spænderet de sidste 2 års tid på at sondere højtaler market men er stoppet op efter jeg har lytted til sonus faber . de har ik meget at gøre med hifi analytic osv de er lavet for at spille musik, Densen har en rytmisk lyd og kombineret med sonus fabers musikalitet ku jeg godt forstille mig er en god kombi.
Du finder mange sonus faber hadeere på forums som dette navnligt fordi de er for pæne for musikalske og for uneutrale i lyden.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
for mig er det også vigtigere at en højtaler en en god musikformidler end at den er "korrekt" for hvad er korrekt!! alle har forskellig smag og forskellige preference, hørelse, rum osv osv. men igen.. det er jo hva man er til. i sidste ende handler det jo også om budget. Der vil være kompromisser i alle højtalere, forskellige lydphilosofier osv.. også i high-end højtalere.
|
| Til top |
|
| |