| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nogen et seriøst forslag til en opgradering der må koste kr 5-10000 kr. Jeg har et anlæg der består af: audiovektor 5x, doxa 70 (effekt), densen DM10 (forforst), denon dcd s-10. audioquest midnight, kimber, van den hul.
Jeg har en bred smag og foretrække et musikalsk anlæg, læs; ikke hårdt, ikke skarpt, ikke for lys. Hellere "varm lyd". Jeg kan lide rytmisk, sammenhængende, åben lyd med kraft bag de dynamiske udladninger og styr på bassen. Instrumenter skal have karakter men jeg kan gå på kompromis med soundstage.
Har haft en SiriuS cdm 200 men jeg savnede slagkraft i bassen og lidt "gang i den". Den havde meget flot varme med detaljer og mikrodynamik og flot mellemtone men var for tilbagelænet. Haft en densen b-300 med mere smæk i bassen (mere lystig) men den blev for hård og flad i øvre mellemtone. Har nu denne gammle Doxa og det spiller faktisk godt nu. Doxaen er en god mellemting mellem sirius og densen. Men kan det blive bedre - eller rettere: hvordan kan det blive bedre? Skal jeg have en stærkere forstærker? En ny cd-spiller? Andet? 
|