Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 05:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Ekstern eller Intern TV-tuner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Matlock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at sammensætte en HTPC men ved ikke mht valg af tv-tuner, ekstern eller intern. Hvad er fordele og ulemper ved de 2 forskellige typer.

Også den 3. type hvis man kan kalde den det, All In Wonder ATI Radeon 9600Pro til 1999.- er det værd at tage til overvejelse...?

Jeg har ikke købt noget grafikkort endnu så måske er dette en løsning?

MVH Matlock

Til top Vis Matlock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Matlock

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Det vil være en god løsning. Afhængig af om dem der skal se TV på projektoren er interesseret i styre det over computeren. Kunne forestille mig at evt. kæreste og børn ikke synes det er den bedste ide med intern tuner.
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

Matlock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Vil det sige der ikke er den store forskel andet hvis man med en intern ønsker at skift kanal skal computer være tændt (man kan vel få endnu en fjernbetjening?), hvorimod med ekstern kan bruges som zapper uden computeren er tændt.

Den skal nemlig bruges som zapper da mit gamle fjernsyn tager en krig om at skifte kanal. Det job har vidoen haft men den komme på pension når HTPCen er færdig.          ;           ;           ;           ;           ;           ;           ;           ;           ;           ;

Er der andre fordele eller ulemper.... Er der nogen der har erfaringer med AIW kort?

MVH Matlock

Til top Vis Matlock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Matlock

vjacob
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2004
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 05:12 | IP-adresse registreret  

Matlock skrev:

Vil det sige der ikke er den store forskel andet hvis man med en intern ønsker at skift kanal skal computer være tændt (man kan vel få endnu en fjernbetjening?), hvorimod med ekstern kan bruges som zapper uden computeren er tændt.

Den skal nemlig bruges som zapper da mit gamle fjernsyn tager en krig om at skifte kanal. Det job har vidoen haft men den komme på pension når HTPCen er færdig.        & nbsp; ;        &nbs p;  ;        & nbsp;  ;       &nbs p;   ;       & nbsp;   ;      &nbs p;    ;      & nbsp;    ;     &nbs p;     ;     & nbsp;     ;    &nbs p;      ;

Er der andre fordele eller ulemper.... Er der nogen der har erfaringer med AIW kort?

MVH Matlock

Ati laver gode TV-in produkter, men ellers er det nok at anbefale et Hauppage - min fornemmelse er, at USB kan være praktisk, men at kort generelt kan mere.

Fx. kan Hauppages kort også være bedre, hvis du vil lave HD-recording, kan jeg forestille mig.
Til top Vis vjacob's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vjacob

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 28 Februar 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

vjacob skrev:

Ati laver gode TV-in produkter, men ellers er det nok at anbefale et Hauppage - min fornemmelse er, at USB kan være praktisk, men at kort generelt kan mere.

Fx. kan Hauppages kort også være bedre, hvis du vil lave HD-recording, kan jeg forestille mig.

Hviler din begrundelse på at bandwith er større ved PCI end USB 2.0?

DC-Z93
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Båndbredden på USB 2.0 er et godt stykke over PCI.

PCI: 133Mb/s
USB 2.0: 480Mb/s

Teoretisk i hvert fald...

Til top Vis DC-Z93's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DC-Z93

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft Hauppauge 250 og 350 på prøve. Havde dem koblet på antenner monteret på loftet og via analog signal out fra den digital parabol receiver.

NØJ jeg blev skuffet over resultatet. Billedet var meget gnidret og flimret. Og lyden var virkelig meget elendig.

Jeg har et asus A7n8x deluxe gd motherboard
lyden er Nforce2
ram 1gb
cpu barton 2500+

Så det er ikke systemet der gjorde det.

Har fornyligt anskaffet mig et sapphire AIW 9600 pro og må sige at billedet er betydeligt bedre. Jeg havde håbet på, at det kunne afløse min video i stuen, som jeg bruger til receiver for tiden, men billedet er altså stadig langt fra optimalt i forhold til min vcr i stuen.

Jeg købte dog kortet for at bruge PCen som DVD afspiller og jukebox til fester, så det med TV er bare lidt surt.

Lyden er ganske glimrende dog, og det dongle der er med til mit AIW kort virker langt mere solidt og gennenført.

Med andre ord, så kan du, ifølge mine erfaringer ikke udskifte din video med HTPC til tv kigning. Men hvis du skal, så har AIW kort klart bedre billede end Hauppauge kort.

Men se om du ikke kan låne et par kort, ellers køb ved shg.dk hvor du kan returnere det, hvis du ikke er tilfreds.

Jeg valgte bla AIW kortet fordi det har DVI out og fordi jeg så kan bruge deres remote igennem mine vægge og derved styre det hele fra den.

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det kunne være lidt interessant at puste liv i dette emne igen. Især fordi jeg ikke kan få et skarpt billede med mit interne PVR150 MCE kort. Det virker som om der er et eller andet der går ind og skaber støj og derved giver lidt sne på mange af kanalerne.

Er vi blevet klogere siden der sidst har været skrevet i denne tråd? Er eksternt bedre end internt?

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes