Jeg har haft Hauppauge 250 og 350 på prøve. Havde dem koblet på antenner monteret på loftet og via analog signal out fra den digital parabol receiver.
NØJ jeg blev skuffet over resultatet. Billedet var meget gnidret og flimret. Og lyden var virkelig meget elendig.
Jeg har et asus A7n8x deluxe gd motherboard
lyden er Nforce2
ram 1gb
cpu barton 2500+
Så det er ikke systemet der gjorde det.
Har fornyligt anskaffet mig et sapphire AIW 9600 pro og må sige at billedet er betydeligt bedre. Jeg havde håbet på, at det kunne afløse min video i stuen, som jeg bruger til receiver for tiden, men billedet er altså stadig langt fra optimalt i forhold til min vcr i stuen.
Jeg købte dog kortet for at bruge PCen som DVD afspiller og jukebox til fester, så det med TV er bare lidt surt.
Lyden er ganske glimrende dog, og det dongle der er med til mit AIW kort virker langt mere solidt og gennenført.
Med andre ord, så kan du, ifølge mine erfaringer ikke udskifte din video med HTPC til tv kigning. Men hvis du skal, så har AIW kort klart bedre billede end Hauppauge kort.
Men se om du ikke kan låne et par kort, ellers køb ved shg.dk hvor du kan returnere det, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg valgte bla AIW kortet fordi det har DVI out og fordi jeg så kan bruge deres remote igennem mine vægge og derved styre det hele fra den.