| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil forsøge mig med et par sorte granit-fliser under mine Focus Audio FS-888 højttalere (jeg har et plankegulv med tilhørende bas-problemer).
Er der nogen der kan anbefale en god stenhugger til denne lille opgave (meget gerne i Københavns området) og hvad er prisen ca.?
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jdg1,
Har du prøvet med en flise først. Det er ikke givet at det hjælper med en granit-sten under højttaleren - og det er surt at smide mange penge til granit-sten - hvis det ikke virker.
Prøv Frihavnens Stenhuggeri de kan ihvertfald give en pejling på prisen.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte mine 74 kg i Frihavns tenhuggeri, det var standard granitfliser. At få lavet et sæt specielt er simpelthen for dyrt hvis du ikke ved om du får den ønskede effekt. Jeg bruger ikke mine mere...
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget måtte du give for din flise ?
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Tror næppe en flise hjælper på basproblemerne, jeg har selv lidt under under det samme men det er næsten udjævnet med absobenter på væggen bag anlægget, mit rum er også ret smalt med 3 meter i bredden, men rimelig dybt så mine ht'er kunne rykkes mere ud i rummet, de står pt 50cm fra bagvæggen... Mine Focal er ligeledes en mindre 2½ vejs som slægter dine Focus i størrelse, jeg fandt lidt af dine billeder af placeringen og det ser ud til at de står godt 20cm fra bagvæggen, og nok her et af problemerne ligger og rummet ser heller ikk ud til at være særlig stort (15kvm ?)... Så start først med enten at hive ht'erne mere ud fra bagvæggen, eller du kunne måske lukke basporten af med en sok, og der skal også mere end noget granit til at udjævne de lydbølger din ht giver fra sig, og et lytterum på en 1. sal er heller ikk det bedste udgangs punkt..
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
Jeg vil forsøge mig med et par sorte granit-fliser under mine Focus Audio FS-888 højttalere (jeg har et plankegulv med tilhørende bas-problemer).
Er der nogen der kan anbefale en god stenhugger til denne lille opgave (meget gerne i Københavns området) og hvad er prisen ca.?
|
|
|
Jeg har plankegulve (krybekælderdæk helt i træ med murede bærepiller af tegl), helt uden basproblemer. Hvis det er støj i underetagen er der ikke andre løsninger end at få højttalerne væk fra kontakt med gulvet. Hvis det er i lytterummet problemet optræder så er det højttalerne der er problemet.
Bemærk at mine højttalere har fast kontakt til underlaget (i 3 punkter via M10 gevindstykker/kugleled og en nylonkegle på ø30mm) med et sisaltæppe som eneste mellemlæg
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 31 Juli 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle svarene 
Jeg var vist ikke helt præcis da jeg startede denne tråd, men jeg skal da gøre endnu et forsøg 
Jeg har, for en del år siden, forsøgt mig med en flise og det hjalp lidt (i forhold til spikes direkte på gulvet). De nuværende SD fødder (ikke på billedet - som i øvrigt er gammelt) hjælper dog lidt mere endnu, men de har desværre den ulempe, at mellemtonen mister en anelse "attack" eller "sprødhed" om man vil. Det er denne sidste "grad" af mellemtonen jeg savner og derfor vil jeg vende tilbage til spikes'ne, men altså placeret ovenpå en sort granit-flise.
Mit rum (i en 5. sals lejlighed) er knapt 20 m2 og højttalerne er placeret ca. 40 cm fra bagvæggen. Jeg har prøvet diverse absorbenter osv. uden den store succes. Jeg regner som sagt heller ikke med, at flisen skal forbedre bassen synderligt, men det er, som tidligere nævnt, et skridt i forsøget på at få en bedre mellemtone.
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 05 August 2007 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silvan har flere steder et mindre udvalg i granit fx. 40 x 60 cm og 30mm tyk, prisen er behersket og vægten er..overbevisende! - om de lige har den i sort eller mørk i Din Silvan, må komme an på en prøve.
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |