Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 16:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: nyt spørgsmål ang denon avr 3805 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle:

jeg bruger min avr 3805 som 7.1 receiver sammen med dali suite 0.8 serie jeg kan bare ikke forstå at når jeg afspiller dolby digital understøttet materialer så står der bare "dolby pl IIxcine" (dolby prologoc II) i displayet og ikke dolby digital e.t.c og når jeg afspiller dts står der "dts neo6" jeg har prøvet at rode rundt i menuerne og resettet microprosseren uden resultat hvad gør jeg galt det eneste der er sat til receiveren er en dvd afspiller alt andet står til off dvd`en står som coax 1 i menuen.Håber i kan hjælpe på fornånd tak

Ronni

Min HjemmeBio
Til top Vis Fernandez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fernandez

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 August 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

hvilken DVD-afspiller har du?
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 August 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Fernandez skrev:

Hejsa alle:

jeg bruger min avr 3805 som 7.1 receiver sammen med dali suite 0.8 serie jeg kan bare ikke forstå at når jeg afspiller dolby digital understøttet materialer så står der bare "dolby pl IIxcine" (dolby prologoc II) i displayet og ikke dolby digital e.t.c og når jeg afspiller dts står der "dts neo6" jeg har prøvet at rode rundt i menuerne og resettet microprosseren uden resultat hvad gør jeg galt det eneste der er sat til receiveren er en dvd afspiller alt andet står til off dvd`en står som coax 1 i menuen.Håber i kan hjælpe på fornånd tak

Ronni

der kan være en del ting der ikke er sat rigtigt op. For det første skal du ind i indstillingerne til receiveren og sætte "auto surround" på on. DVD afspilleren skal i lydudgangen stå på "bitstream" (på denons hedder det multi ch) eller i hvert fald IKKE på pcm.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 01 August 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Fernandez skrev:

Hejsa alle:

Ronni

der kan være en del ting der ikke er sat rigtigt op. For det første skal du ind i indstillingerne til receiveren og sætte "auto surround" på on. DVD afspilleren skal i lydudgangen stå på "bitstream" (på denons hedder det multi ch) eller i hvert fald IKKE på pcm.

Jeg tror Brasch er inde på det rigtige - det lyder som om din DVD afspiller er sat op til at sende lyden ud som 2.0 lyd istedet for den rå bitstream. I DVD'en setup hedder det som nævnt ofte bitrstream eller evt. Raw.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Fernandez skrev:

Hejsa alle:

Ronni

Det var bare det der skulle til mange tak for hjælpen

m.v.h

Ronni

Min HjemmeBio

Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Inde i menue kan man vælge speaker large eller small hvad determinere om det er large eller small man skal vælge i menuen har det noget at gøre med modstanden i højtalerne eller ??

M.v.h

Ronni

Min HjemmeBio

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 01 August 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Fernandez skrev:
Inde i menue kan man vælge speaker large eller small hvad determinere om det er large eller small man skal vælge i menuen har det noget at gøre med modstanden i højtalerne eller ??

Det har at gøre med hvor langt ned i bassen dine højttalere rækker. Har man store gulvhøjttalere kan de typisk spille mere bas end små satelitter, f.eks.

Indstillingen med large/small til de øvrige højttlalere afgør om højttalerne skal spille deres "egen" del af bassignalet, eller om det skal sendes videre til subwooferen. I de fleste surround setups lader man som bekendt en aktiv subwoofer tage sig af bassen fra ca. 80 hz og nedefter.

Det har dermed også betydning for hvor meget energi forstærkeren skal bruge på at forstærke lyden - bas-delen af signalet er den del af lyden der kræver flest kræfter, så hvis højttalerne sættes til "small" skal den ikke bruge så mange kræfter og vil alt andet lige have mere overskud når det gælder.

I mange tilfælde vil det også være mindre problematisk at få en homogen basgengivelse hvis kun subwooferen skal spille bassen fremfor at bassen kommer fra alle hjørner og potentielt "mudrer" sammen midt i rummet. Men det vil være individuelt fra anlæg til anlæg og rum til rum.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 August 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Speaker large eller small, er lidt et spørsmå om hvilken højtare du har (er de bl.a. godt til at spille bas), og der er sat en sub. bas og hvad der
lyder beste, det er mange gange dine øre der best at bruge til dettte, hvis man sætte højater til large skal man huske at indstille sub. basse, så at
den deler ved omkring e 40-50 kh og ikke de normale 80 kh, som den automatis sætte til når man sætte højtaler til small.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Det vil sige jeg skal sætte mine fronter til large også resten til small også sætte suben til at dele ved 80 kh ???

jeg har følgende højtalere

front jamo 707

center dali suite c0.8

surround dali suite r0.8

surround back dali suite r0.8

sub dali suite s 1.2

M.v.h

Ronni

Min HjemmeBio

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 August 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

den deler ved omkring e 40-50 kh og ikke de normale 80 kh, som den automatis sætte til når man sætte højtaler til small.

tror sgu ik min sub kan spille hverken 40 eller 80kHz

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 August 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Din sub. gå ned til 29 w

Du har vel forbundet sub. LFE indgang med Denons ditto LFE udgang, derved kan du styre hvor at sub. skal deles på forsærken opsætninge menu,
og hvis kørre dine fronter til large, skal du dele lav end hvis du højtalne som small.

Igen det er dit øre, der bestem havd der lyder best, så prøve dig frem.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ok tak for hjælpen alle

M.v.h

Ronni

Min HjemmeBio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes