Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 14:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Har væg-farve indflydelse på projektor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 01 August 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke sort er særlig godt på min Sanyo Z4. Det på trods af at jeg har gråt lærrede og kan mørklægge tæt på totalt. Men kan det skyldes at de (næsten) hvide vægge i stuen reflekterer lys og det derfor ikke kan lade sig gøre at få sort eller skyldes det blot at LCD ikke kan lukke helt af for lyset?

__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1408
Sendt: 01 August 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
Jeg syntes ikke sort er særlig godt på min Sanyo Z4. Det på trods af at jeg har gråt lærrede og kan mørklægge tæt på totalt. Men kan det skyldes at de (næsten) hvide vægge i stuen reflekterer lys og det derfor ikke kan lade sig gøre at få sort eller skyldes det blot at LCD ikke kan lukke helt af for lyset?

Svaret er sandsynligvis både og. LCD projektorer har svært ved at lukke helt af for lyset, og lyse vægge tæt på lærredet gør også sit til at du ikke får den fulde "sorte" oplevelse.



__________________
Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
Til top Vis Gerdes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gerdes
 
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1084
Sendt: 01 August 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Og så er sort niveauet ikke det bedste på LCD projektorer. Selv med min VW50 savner at det er mere sort selvom jeg har mørke vægge og knald mørkt rum! Selvføgelig kan det godt ske at ha lidt at sige med væggene, men jeg tvivler på det er nok.

Indstillingerne har du styr på?

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 01 August 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

jeg syntes også det variere fra film til film.Nogle gange er det ok andre gange ikke.men det sortniveu jeg har er dog bedre end det der er på min pioneer 436 plasma
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 02 August 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har ofte overvejet at prøve DLP, men de ringe placeringsmuligheder gør det ubrueligt for mig.

__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 02 August 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:
Jeg har ofte overvejet at prøve DLP, men de ringe placeringsmuligheder gør det ubrueligt for mig.
hvilket faktisk er det største problem sammen med rainbows.har også selv overvejet dlp da sortniveuet har stor betydning for mig
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 02 August 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Ja der må jo være nogle fysiske begrænsninger i DLP design, der gør at man ikke kan lave lens-shift og ordenlig zoom

__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 02 August 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
per_zk skrev:
Jeg har ofte overvejet at prøve DLP, men de ringe placeringsmuligheder gør det ubrueligt for mig.
hvilket faktisk er det største problem sammen med rainbows.har også selv overvejet dlp da sortniveuet har stor betydning for mig

jeg har en DLP..... Infocus IN76 jeg har ikke problemer med rainbow og fint sortniveau

det er nok den bedste projektor i prisklassen ..... 16995,- (min mening)

problemer med placering ????? hvad mener i

genskær fra væggene har selvfølgelig meget stor betydning...... jeg maler derfor mit rum mørk koksgrå for at modvirke dette

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 02 August 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Med placering mener jeg at jeg ikke gider have projektoren hængende lige over hovedet på mig. Min Z4 hænger ved bagvæggen ca. 5-6m fra lærredet som er 2m bredt. Derudover bruger jeg lens shift til at køre billedet ned da mit lærrede jo kører et godt stykke ned. Som jeg har set det, så vil denne placering ikke kunne lade sig gøre med DLP.

Ang. farver på væggene, så er det jo min stue, så jeg vil ikke måle væggene grå eller sorte.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20591&P N=1&TPN=1



__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 02 August 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

p.las skrev:
per_zk skrev:
Jeg har ofte overvejet at prøve DLP, men de ringe placeringsmuligheder gør det ubrueligt for mig.
hvilket faktisk er det største problem sammen med rainbows.har også selv overvejet dlp da sortniveuet har stor betydning for mig

jeg har en DLP..... Infocus IN76 jeg har ikke problemer med rainbow og fint sortniveau

det er nok den bedste projektor i prisklassen ..... 16995,- (min mening)

problemer med placering ????? hvad mener i

genskær fra væggene har selvfølgelig meget stor betydning...... jeg maler derfor mit rum mørk koksgrå for at modvirke dette

derfor valgte jeg firehawk lærredet da de ikke bliver påvirket i samme grad som alm lærred.Eneste minus er begrænset betragtningsvinkel ,som i praksis ikke er et problem.visuelt øger det kontrastforholdet væsentlig
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1779
Sendt: 02 August 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:

Med placering mener jeg at jeg ikke gider have projektoren hængende lige over hovedet på mig. Min Z4 hænger ved bagvæggen ca. 5-6m fra lærredet som er 2m bredt. Derudover bruger jeg lens shift til at køre billedet ned da mit lærrede jo kører et godt stykke ned. Som jeg har set det, så vil denne placering ikke kunne lade sig gøre med DLP.

Ang. farver på væggene, så er det jo min stue, så jeg vil ikke måle væggene grå eller sorte.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20591&P N=1&TPN=1

ja min hænger lige over hovedet 4m fra lærred 100" widescreen og centrum linsen er 42cm fra loftet...... no problemo.... der ikke brug for lensshift eller keystone

ja det er selvfølgelig svært med en stue...... godt man har 32kvm kælderrum til formålet

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes