Forfatter |
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, jeg kan høre min Prehead Mrk II SE manglede, og min Porta Corda  Næste år it is then
|
Til top |
|
|
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Burning777 tog en masse billeder som han vil ligge op når han kommer fra efterårsferie.
Der var også Porta Corda og Headsix, så Meier var fint repræsenteret.
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes. De er på vej :-)
Kom hjem i går. Skal lige have "fremkaldt" billederne.
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
Ja, jeg er også lidt skuffet. Jan Nielsen tog en hel del billeder, men jeg ved ikke, om han har lov til at offentliggøre dem, hvis han har tænkt sig at bruge nogle af dem i en rapportage i HiFidelity. |
|
|
Du har til dels ret, men jeg finder nogle billeder i løbet af næste uge og lægger dem ud. Har haft meget travlt siden træffet ... og STOR tak til alle for en herllig dag med masser udstyr jeg normalt ikke stifter bekendtskab med.
Det er nu altså nemmere at slæbe hovedtelefoner end 150 kgs højttalere! 
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev billederne fremkaldt. Der er ikke ret mange og jeg har ikke nået at få kommentarer på. Men dem kan i vel også sagtens selv finde på :-)
http://homepage.mac.com/groups.burning777/PhotoAlbum2.html
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Så blev billederne fremkaldt. Der er ikke ret mange og jeg har ikke nået at få kommentarer på. Men dem kan i vel også sagtens selv finde på :-)
http://homepage.mac.com/groups.burning777/PhotoAlbum2.html
|
|
|
Unauthorized
__________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aargh - det virker jo ikke. Ser lige om jeg når at få det til at virke i dag...
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan - nu skulle det virke:
http://web.mac.com/burning777/
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig skrev:
Stor Tak til NC8000 for lån af de fantastiske lokaler - det gav det hele et ekstra pift.
..og lige en hurtig tak til Jan Nielsen for den cd han delte ud - der er nogle rigtige guldkorn på .. og hvis nogen ved hvor track 6 (Jazz) på cd'en kommer fra så giv lige lyd, det er forbistret godt optaget.
|
|
|
Hej...
Hvad var titlen på den CD?
Jeg kunne desværre ikke deltage, selvom jeg ikke var langt væk. Vi kunne se det samme vand (Øresund)... 
Mvh.
Niels L.
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 29 Oktober 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD'en er en engelsk sampler med eksempler på Binaural Stereo fra pladeselskabet "Esoteric Binaural Label" - lader til at den i dag findes som 2 CD'er:
EBL999R & EBL999G - The BINAURAL EXPERIENCE CDs THE BINAURAL EXPERIENCE Vol 1 & Vol 2
These two Binaural Stereo Sound CDs offer a quality headphone listening experience as never heard before. A Unique collection of Locations, Music, Events, Happenings, History and even Humour ! A great variety of Binaural Microphone Rigs were used. Details are included in the track notes. As is usual when listening to Binaural Recordings, it is best to relax with your eyes closed. Having a play-back machine in random play mode is curiously a fine way to listen for the 2nd & 3rd & etc times!
Pladerne kan bestilles på nettet direkte fra selskabet:
http://www.cornucopia-music.co.uk/EBL.htm
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
Quickmcj Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 30 Oktober 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var at bestille volume 1 (som vi prøvede), volume 2 og så en alm musikplade optaget med dummyhead.
Det er nu meget sjovt at lege med. Dog syntes jeg det er ærgeligt at det er DIY dummyhead og ikke et B&K dummyhead. Han skriver at der kun er 10-20% "tab" i DIY dummyhead, men det er ikke helt min opfattelse. Jeg har optaget noget guitar med et B&K dummyhead og det lyder faktisk 100% virkeligt og giver total 360 graders lyd. Det var så virkeligt at min hjerne konstant blev forvirret af den lyd der nu var i lokalet fra folk der gik rundt, sammenblandet med afspilningen hvor folk også gik rundt til tider. (Det var nogen meget åbne hovedtelefoner). Jeg sad faktisk og vendte mig flere gange og kiggede efter folk der ikke var der.
Findes der nogen musikoptagelser med B&K dummyheads?
|
Til top |
|
|
Sjokoz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quickmcj skrev:
Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var at bestille volume 1 (som vi prøvede), volume 2 og så en alm musikplade optaget med dummyhead.
Det er nu meget sjovt at lege med. Dog syntes jeg det er ærgeligt at det er DIY dummyhead og ikke et B&K dummyhead. Han skriver at der kun er 10-20% "tab" i DIY dummyhead, men det er ikke helt min opfattelse. Jeg har optaget noget guitar med et B&K dummyhead og det lyder faktisk 100% virkeligt og giver total 360 graders lyd. Det var så virkeligt at min hjerne konstant blev forvirret af den lyd der nu var i lokalet fra folk der gik rundt, sammenblandet med afspilningen hvor folk også gik rundt til tider. (Det var nogen meget åbne hovedtelefoner). Jeg sad faktisk og vendte mig flere gange og kiggede efter folk der ikke var der.
Findes der nogen musikoptagelser med B&K dummyheads?
|
|
|
Koster sådan en B&K dummy ikke det samme som en mindre villa eller er jeg helt galt på den? Men ja kunne være fedt at høre nogle optagelser lavet på det rigtige udstyr.
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 31 Oktober 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vist om nogen ligger inde med de kunsthoved optagelser af torsdagskoncerter som danmarks radio udsendte vist nok i 80'erne. Den gang udsendte man på P2 koncerten normalt optaget og på P1 udsendte man anden halveg samtidig optaget med et kunsthoved placeret lige foran første række på balkonen så vidt jeg husker.
Der er også kunsthoved optagelser på Ultrasone test disken som jeg har lagt links til tidligere i tråden.
|
Til top |
|
|
JoaCHIP Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 14 November 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes jeg fandt ud af, at de der dummy-head optagelser bare var lavet med en minidisc? Det har da givet mig blod på tanden til at prøve at lave nogen selv, da jeg har klart bedre optageudstyr end en ussel minidisc.  Tilføjelse: Hvis der kommer et hovedtelefon-møde til, vil jeg tage noget meget bedre foto-gear med, end det crap kamera jeg havde med sidst. For en del af fornøjelsen er faktisk også at se det imponerende udvalg af gear, folk har med.
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 14 November 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg deltager gerne i et nyt head-fi møde.
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 14 November 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne være med når i holder den næste gang øv jeg først så det nu
__________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
Sendt: 14 November 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine firma lokaler i Klampenborg står til enhver tid til rådighed blot det ikke kolliderer med erhvervsmæssig anvendelse af lokalerne
|
Til top |
|
|