Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 07:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Minitest af Nec HT-1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 06:24 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg lånte Nec Ht-1000 som denne test handler om hos DC-Tronic sammen med et " Component kabel " som var et Composite med phono til lyd: gul-rød-hvid, og det er jo ikke det bedste, da det ikke er afskærmet eller 75 ohm´s modstand, mere om det senere. Jeg testede med en HK25, Projecta Procinima 16/9 lærred på 170 i diameter og en gain på 1,1,og brugte Starwars 2 og Lotr 1 og 2, samt diverse klip af andre film, testen varede ca 3 timer, og blev udført på den betingelse at jeg frit kunne skrive både godt og dårligt om den.Jeg har med vilje undladt dens spec. de kan findes tusindvis af steder på nettet, og jeg var afligevel kun intresseret i hvordan dens billede tog sig ud. Udpakningen tog kun kort tid, og det første indtryk var en solid maskine af god kvalitet, men med alt for korte kabler, som de medfølgende kabler altid er. Jeg fik den hurtig sat til, og puttede den første film i HK25, Stw2, den fik lige en hurtig indstilling af diverse muligheder, og det der slog mig mest var den afstand man kunne stille maskinen fra lærredet, man kunne rykke projektoren et par meter frem og tilbage, og kunne afligevel få den til at passe lærredet, via manuel zoom og de indstillinger der var til rådighed, enda uden synlig forringelse af billedet, man kunne derfor uden stille dens lysskarphed til at passe rummet. Nec HT-1000 vidste sig at være meget støjsvag, ca det samme som Z1, altså en anelse mere en Panasonic AE200 og 300, og med et billede uden synlige screendoors, selv om man gik helt hen til lærredet, den kaster meget lidt "strølys" (et ord jeg vist selv har opfundet i mangel af bedre), oven over og under billedet, meget mindre en de andre 4/3 projektor jeg har haft eller testet. Billedet den kunne fremvise med alt sat til bedste kvallitet på Hk25 var godt, dog var der en anelse fedet billede på de scener med meget farve, jeg er overbevidst om at det skyldtes den dårlige kabel løsning jeg fik med, men afligevel, det er ubetinget den bedste 4/3 projektor jeg har set i drift til dato, og jeg har set mange, enda selv ejet en 4 stykker, både lcd og dlp. Uanset hvilke klip jeg satte den til at vise, gjorde den det fulstændig flyende, også de vandrette panoreringer mange projektors har det med at gøre bølgende. Jeg testede den kun med film, da jeg ikke har mulighed for at sætte den til at vise data eller spil, men kunne konstatere at den sagtens kan gøre det ud for en biografprojektor alene, at den så kan det andet, ja det er jo kun en fordel.Dens fjernbetjening har et knæk på ca 50 grader, sikkert for at den skal ligge bedre i hånden, det er ikke lykkes, men den virker hurtig og fint på knapperne. Om dette er en projektor for dig, ja det må blive din egen sag, men jeg syntet at den er værd at tage med i sine overvejelser. Den kan ses i brug hos Dc-Tronic efter aftale hvis nogen har lyst. Jeg vil lige slutte af med at fortælle, at jeg kun er afmindelig bruger, og intet har med DC-tronic at gøre, andet en jeg har lært Dan at kende efter nogle tilfredstillende handler, og han kender min intreresse for projektor og film, og at jeg kan skrive helt frit hvad jeg mener. Mvh Ib

Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Tak for anmeldelsen. Brug af afsnit er ikke forbudt. :)
Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Det er en fin projektor de har den i Tapeconnection og jeg kiggede kort lidt film med den i går. Kort sagt til prisen er det den bedste DLP projektor til prisen. Den har en sjov 16:9 indstilling hvor den kan lukke af for resten af 4:3 panelet, smart funktion.
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er også enig i at denne projektor er helt kanon til homecinema. Jeg har set den i drift og den har et helt fantastisk sort-niveau. Det er sådan en projektor jeg går og drømmer om. Og i 16:9 indstillingen har den en opløsning på 1024*576 punkter hvilket er det samme som projektorer med Matterhorn chip.

PS: Jeg tilbyder hermed at langtidsafprøve denne projektor. Endda uden at det koster noget!

(Am I nice or what? )

/Per Ejvind
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes