Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hopper I på den?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa..

Så i fjernsynet her den anden dag, en eller anden fremtidsforsker inden for noget teknologi, udtale sig om at man om 2 år kan købe, de 42" plasma fjernsyn , der nu koster ca. 35000-40000, til 15000-18000. Hopper i på den?

havde ellers planlagt at jeg inden for de nærmeste måneder skulle ud og købe nyt 32" tv, men det skal jeg ikke hvis jeg om 2 år kan få et godt plasma fjernsyn til 15000.

Til top Vis Wagner-elev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wagner-elev

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Det er ikke et spørgsmål og man "hopper på den" men et spørgsmål om tid, der er ikke nogen tvivl om at de bliver lige så billige som konventionelle fjernsyn.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Jeg tror der er meget rigtigt i det. Vi har allerede set store prisfald på plasmaskærme.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Om et par år koster et godt 32" plasma det samme som et godt 32" CRT fjernsyn idag. 42" bliver sandsynligvis kun marginalt dyrere.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Jammen det ser jeg da frem til med stor forventning !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Det lyder vel ikke helt usandsyneligt, 15-18K er nu stadig mere end jeg vil kaste efter en flimmerkasse, men det er da mere spændene at se priserne på projektore. Hvis de fortsætter med at falde med samme hastighed som de sidste par år, bliver det da helt vildt.  

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jeg tror også den er god nok. Man kan allerede nu begynde at se slagtilbud på "skrabede" plasmaer og LCD'er. Desuden plejer Preben Meyer( ham der var i fjernsynet) og hans crew på Innovation-Lab at være gode til at forudsige fremtidens teknologiske strømninger. De får bl.a. deres viden ved at tage til østen og "spionere". Derovre er de meget foran hvad angår mange teknologiske ting. Det gælder også på fjernsynsområdet, men også andre områder som internet-hastigheder er de foran med.
Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Jamen så tror jeg at jeg vil læne mig tilbage og vente et par år med at købe nyt tv. Skal ikke nyde noget af at bruge 15000 bobs på et alm 32" tv når jeg om 2 år kan få et 42" plasma
Til top Vis Wagner-elev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wagner-elev

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Så må vi bare håbe at de til den tid også får styr på billedkvaliteten, for den er godt nok ringe pt.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Plasma i størrelsen 42" er allerede nu set til 20.000, men vær varsom!!!

Det er 1. generations TV, som slet ikke lever op til den billedkvalitet, som Plasma i dag kan præsterer!

Mit bud er at vi kommer til at se langt lavere priser inden for en årrække, men om det bliver om 2 år vi ser priserne ligge op af de traditionelle CRT skrærme, finder jeg lidt tvivlsomt!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Jo jo bare vent og se. Det kommer til at gå rigtig stærkt.

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

De store frontløbere inden for plasma og senest LCD TV bruger hundreder af millioner kroner på produktudvikling og forskning i billigere produktionsmetoder. Det betyder, at branchen satser benhårdt på det brede publikum. Efter klangen på vandrørene og Rygters Bureau, forventes priserne på 42" at nå endnu længere ned end spået i denne tråd. Spørgsmålet er, om LCD teknologien er hevet frem af posen igen, fordi plasma er svær at billiggøre nok til, at teknologien kommer helt ud til Hr. og Fru Jensen......

Personligt finder jeg udviklingen spændende, men hele teknologi-racet sættes lidt i skyggen af, at vi bor i DK, hvor HDTV og anden højkvalitets digital broadcast ligger lige så langt væk, som Danmarks første serieproducerede 17 cylinders familiebil bygget på forureningsfri fisionsteknologi... eller sådan noget (!)

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Der kommer altid noget der er bedre og billigere.

Man kan altid vente et år mere og så er det man ville have billigere (men så er der måske noget andet man hellere vil have på det tidspunkt).

Hvis du drømmer om et 42" plasma nu, vil du måske om et år hellere have et 50" i HD opløsning (som så koster mere end du vil give).

Man kan i dag få nogle helt fantastiske kassettedecks med Digital Noise Reduction, autobias, auto-azimuth, og alt muligt der får en optagelse af CD til at være 99,9999% som originalen. Oven købet til en 10del af en Nakamichi Dragons pris ...Men hvem fa'en gider eje sådan en!

....det er selvfølgelig altid en balancegang om hvornår man hopper på vognen og køber nyt, men man hvis man venter længe nok, så ender det med at man "dør med cykelspænderne på".

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Kigger man lidt tilbage i tiden, vil man se at den første videomaskine kostede tæt på 10000,- ligeledes kostede de første dvdmaskiner også godt deropad og vi skal vel ikke meget mere end 2-3 år tilbage før det var svært at finde en til under 2000,- i dag kan de fås til 400,- cdafspillere ligeså ca 7000,- for de første modeller, men som admin siger pas på kvaliteten.

Så mon ikke plasma tv følger samme udvikling, det skulle undre mig meget hvis den ikke gør, tendensen er jo allerede klar. 

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at flade TV bliver billigere, når de først får styr på
teknikken. MEn der er altså stadig lang vej igen før billedekvaliteten
når samme niveau som alm. billederørs-tv.

Idag kan man jo også få små billige transportable CD-afspillere, det
betyder jo ikke, at vi alle har skiftet vores store 10 kg's skrumler af
CD-afspillere ud blot fordi vi kan få noget der er mindre.

Kvaliteten skal blive væsentligt bedre før, alle hopper med på
vognen. Og dem der er ligeglade med kvaliteten vil alligevel ikke
give 15.000 - 20.000 kr.

Da TFT skærme til PC blev til at betale (ca. 3-4000 kr.), forventede
man også at alm. skærme ville uddø, men det er ikke sket. Først og
fremmest fordi de flade skærme ikke er så gode til spil og grafik.
Ingen spilfanatikere ville røre en TFT skærm med en ildtang,
simpelthen fordi kvaliteten var for ringe i forhold til billederør.
Først idag er man begyndt et se TFT skærme der tilnærmelsesvis har
samme kvalitet som en god billederørsskærm.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Ingen tvivl om at flade TV bliver billigere, når de først får styr på
teknikken. MEn der er altså stadig lang vej igen før billedekvaliteten
når samme niveau som alm. billederørs-tv.

Idag kan man jo også få små billige transportable CD-afspillere, det
betyder jo ikke, at vi alle har skiftet vores store 10 kg's skrumler af
CD-afspillere ud blot fordi vi kan få noget der er mindre.

Kvaliteten skal blive væsentligt bedre før, alle hopper med på
vognen. Og dem der er ligeglade med kvaliteten vil alligevel ikke
give 15.000 - 20.000 kr.

Da TFT skærme til PC blev til at betale (ca. 3-4000 kr.), forventede
man også at alm. skærme ville uddø, men det er ikke sket. Først og
fremmest fordi de flade skærme ikke er så gode til spil og grafik.
Ingen spilfanatikere ville røre en TFT skærm med en ildtang,
simpelthen fordi kvaliteten var for ringe i forhold til billederør.
Først idag er man begyndt et se TFT skærme der tilnærmelsesvis har
samme kvalitet som en god billederørsskærm.

Det er lidt en sandhed med modifikationer, der er i dag tft paneler med opdateringstider der er klart godkendt til spil. De gamle med opd.tider på 60-80ms var uanvendelige, men standard i dag er 20-30, de bedste på 10ms, hvilket er glimrende til spil og film. Problemet er korrekt farvegengivelse, her er den grafiske branche særdeles krævende og panelerne ikke op til crt standard, men apple har sammen med samsung nogen paneler på vej der skulle løse det problem.  Reelt set er der ikke noget alternativ til tft og lignende teknologier i det at plads- og energibesparelsen er voldsom. Ligeledes er det klart bedre for brugerne at anvende tft-skærme da udstrålingen er ikke eksistrende.

Jeg vil ikke bytte.

Jeg glæder mig til at fladskærmsfjernsyn når et prisleje hvor jeg kan være med, så at man kan slippe af med "lokummet".

MVH

Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

akerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

svjv findes der ingen lcd skærme med en opdateringstid på 10 ms... kun skærme med en opgivet opdatingstid på 10 ms.

er det dumt at bruge 10-15k på 32" crt nu?

Til top Vis akerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af akerman

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 10 Januar 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Ja.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Så længe der ikke er styr på hvad der kommer til at afløse hvad, er det ikke dumt at investere i et nyt traditionelt tv. Hvorfor i alverden skulle det også være det? Der kommer til at gå en rum tid endnu før man finder et plasma eller lcd-tv som overgår de allerbedste billedrørstv idag. Det er jo heller ikke sådan at fordi plasma eller lcd måske en dag kommer ned i pris, at alle folk så pisker ud med det samme og køber nyt, som derved gør billedrøret så billigt at man ligeså godt kan smide det ud. Det er kun teknologi-bønder (undskyld udtrykket) der smider alt i hænderne og hvad de havde stående på tv-bordet for at komme først med det sidste nye, og det eneste man kan takke dem for er de er medvirkende til at få priserne ned på sigt. Jungle-trommerne siger at det i løbet af et par år (ihvertfald fra en Panasonic-kilde) ikke bliver plasma, men derimod LCD der bliver det man ser bl.a. fordi at produktionsomkostningerne som redaktøren nævner, er meget høje og det er i forvejen problematisk nok at trimme det så det kommer ned på et niveau som almindelige mennesker med en mellemindkomst kan betale! OG så længe man ikke har et problem med at billedrørstv´et fylder noget mere, er der absolut ingen grund til at droppe det, for man kan meget vel komme til at vente meget længe før teknikken bliver så god at man vinder noget ved det. Udviklingen på billedrørs-tv går stadig hurtigt og de bliver hele tiden bedre, tilsyneladende fordi der stadig er mange ting der kan gøres bedre, og næste generations billedrør som er blevet til ved en joint-venture mellem Philips-LG og Panasonic er f.eks. næsten 50% mindre i dybden men uden dårligere billede til følge, og så begynder det pludselig at ligne noget plads-besparende!

Så rådet er at købe et nyt alm. tv hvis man har behov for det - der er ikke en grund til at vente på hvad der slår igennem, for det bliver hverken i dag eller imorgen at det sker. Danskerne har tradition for ikke bare at springe ud og købe det nyeste - det er også grunden til f.eks. at MiniDisc aldrig rigtigt slog igennem herhjemme, selvom princippet var endda meget smart!

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

akerman: Nej, de hurtigste TFT'er lige nu ligger på 16ms. Det er også ved at være nede hvor det er tilfredsstillende til spil, især når man påtænker at CRT'er ligger på 5-8ms vil jeg anslå.
Det er IMO ikke dumt at bruge 10-15k på et CRT (men jeg er måske biased fordi jeg selv har gjort det for en uge siden... ;)) mest fordi der går lang tid før et Plasma TV når den kvalitet til samme pris. Tænk på at du for 15k får noget af det bedste inden for CRT teknologi mens du for 30k får noget af det billigste inden for Plasma - hvad vil du helst have? :)

Ronin: Der var nu mange grunde til at minidisk ikke slog igennem, først og fremmest fordi MP3 formatet pludselig slog igennem. Alligevel var udbredelsen af Minidisk på et tidspunkt rimeligt stor i forhold til f.eks. USA hvor det var meget, meget få der overhovedet havde en eller anden form for minidisk. I DK var der på et tidspunkt rigtigt mange som skiftede Diskman'en ud med en Minidisk afspiller.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes