Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker med underlig lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mentjali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

hej jeg er igang med at opbygge et nyt anlæg lidt efter lidt. indtil videre er 2 af højtalerne købt som er cerwin vega ve 12 modelen, min forstærker er en ældre marantz med modelnummer 2252 men når jeg skruer godt op for anlæget kommer der en masse klik nærmest fra højtalerne, vi har prøvet at koble højtalerne på en anden forstærker, ( en model cerwin vega har lavet) og der var der intet at komme efter,. så mit spørgsmål er, er det bare min forstærker der ikke kan trække det eller skal den bare renses, er lidt træls at få spoleret lyden jo og har ikke penge til nye forstærkere før om 2 månedere da jeg køber alle forstærkere samlet,

håber ikke det er for indviklet formuleret ellers må jeg jo prøve på en anden måde.
Til top Vis mentjali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mentjali

Capslock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 August 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om du har skruet så højt op at svingspolen i basenhederne banker imod bunden af enheden. Du risikere at ødelægge bassen hvis du spiller så højt. Det er sikkert din forstærker der ikke magter det. Så du må væbne dig med tålmodighed til du for de nye forstærkere

mentjali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Capslock skrev:

Det lyder som om du har skruet så højt op at svingspolen i basenhederne banker imod bunden af enheden. Du risikere at ødelægge bassen hvis du spiller så højt. Det er sikkert din forstærker der ikke magter det. Så du må væbne dig med tålmodighed til du for de nye forstærkere

nu er jeg ikke med. på sin vis er det både højtalerne og forstærkerne den er gal med? da vi prøvede med min vens forstærker var der intet og vi spillede langt højere end når det begynder ved mig.

kan du måske uddybe lidt?

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 August 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

mentjali skrev:
Capslock skrev:

nu er jeg ikke med. på sin vis er det både højtalerne og forstærkerne den er gal med? da vi prøvede med min vens forstærker var der intet og vi spillede langt højere end når det begynder ved mig.

kan du måske uddybe lidt?

Som Capslock skriver så lyder det som om at du simpelthen presser din forstærker for hårdt hvilket resulterer i at den mister kontrollen over højttalernes enheder som så farer ukontrolleret helt i bund hvorefter svingpolerne banker imod bunden af enheden. Det er alt andet end sundt for din basenheds "helbred".

Mulighed to kan være at din forstærker igen er presset for meget og at den løber tør for strøm. Det kan give et "knæk" i lyden i bassen.

Men det mest sansynlige er nok det som Capslock skriver... Spil lidt lavere, vent på de nye forstærkere og pas på din hørelse

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 31 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 August 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Især det sidste. PAS PÅ DIN HØRELSE  du skal bruge den resten af dit liv. ! ! !
Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

mentjali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

mange tak for de gode svar. så må jeg jo vente med at fyre den af til de nye forstærkere er hjemme. selvfølgelig skal man passe på hørelsen men engang i mellem skal den jo have lidt gas ;-)

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 August 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Ja da hvis du vil betale prisen når du bliver ældre.

En taler af erfaring.

Til top Vis tubefreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubefreak Besøg tubefreak's Websted

mentjali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

passer skam også på hørrelsen. er musiker og ser da gerne at jeg stadig kan være det med hørelsen i behold om 30 år. jeg spiller aldrig så højt at jeg kan få en direkte skade ud af det. det eneste der skulle smadre min hørelse skulle være koncerter fordi jeg ikke bruger øreprobbber fordi jeg syntes de er ubehagelig og tager 50% af min koncertoplevelse som er klar lyd

tubefreak
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 August 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Ja nemmerli´ spørg Eric Clapton og alle de andre der heller ikke brugte ørepropper inklusive undretegnede, ikke for at lyde bedre vidende kun for at hjælpe.

Undertegnede,,, så må jeg jo hellere skrive mit navn ellers virker det jo lidt spøjst ikke.

MvH.

Max Jakobsen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes