| Sendt: 06 August 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det afhænger lidt af dine prioriteringer. Hvis dét du ønsker er den bedste film-oplevelse, og du kan leve med at der skal være mørkt (hvilket i min verden er en del af film-oplevelsen alligevel), så bør du efter min mening afgjort gå projektor-vejen. Med al den ros vi kan give Pioneer 8G, så er den samlede oplevelse stadig langt bedre på en (god!) projektor. Alene størrelsen på billedet vil gøre at du ikke får dén oplevelse ud af DVD og HD-film som materialet giver mulighed for. Det lyder som om du er klar på udelukkende at bruge projektoren til film, og så kan du - især hvis du satser på HD-formaterne - sagtens lave billeder på 200-230 cm's bredde på 3,5 meters afstand. Jeg sidder i min egen stue 3,5 meter fra et 180 cm bredt billede, og det er faktisk for småt til film (det bliver skiftet ud snarest). Size does matter!! Det sjove er, at projektoren på mange måder giver et mere rent og homogent billede end fladskærmen, på trods af det langt større billede. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|