| Sendt: 07 August 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror desværre ikke du kan biampe højttalerne, hvis ikke de har to sæt terminaler
Ofte - i hvert fald i mit setup - er biamping forbundet på den måde, at en integreret forstærker trækker fx toppen af hver
højttaler, mens en separat effektforstærker (af samme mærke, kraft etc) trækker bunden, og denne effektforstærker er
forbundet til et preout på den integrerede forstærker.
Nogle surroundreceivere giver også mulighed for at bruge overskydende kanaler til at biampe fronthøjttalerne, men det er
på en måde lidt snyd at bruge samme betegnelse, da surroundreceiveren jo trækker det hele fra een strømforsyning og
derfor ikke er helt 'bi'
Jeg ved ikke, hvordan man gør med en forforstærker (med mindre den har to sæt udgange, der virker sammen), for man
skal jo have forbundet to effektforstærkere til den, før det giver mening. Min effektforstærker (Arcam P85) har også preout,
så jeg den vej ville kunne sende signalet videre til endnu et effektled, hvis det var nødvendigt, men om Rotel har det samme
ved jeg ikke.
Anyway, det lyder desværre ikke til, at du kan gøre det med de højttalere. Gevinsten i mit setup var meget stor, men det kan
naturligvis variere
|