Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 10:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Rotel bio Nu med billeder! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rotel Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Nu har jeg igennem lang tid savlet over jeres hjemmebio'er.Jeg har dog ikke fået taget nogle billeder endnu men det kommer. Så jeg vil starte med fortælle hvilket udstyr jeg har.:

Ja så kom der nogle billeder af de gode sager:

Anlæg.:

Rotel RSP 1098 surround pro/pre

Rotel RB 1090 effekttrin

Rotel RCD 1072 cd

Rotel RT 1080 radio

Rotel RDV 1092 DVD

Højttaler:

Dansk Audio Teknik nye TNT S7 (2*6½"Revelator bas/mel, 4" Revelator mel og en ring diskant)

Kabler.:

Audioquest Jaguar 5 sæt(interconnect)

Audioquest Hawk Eye (digital coax)

Audioquest YIQ-3 (component)

Audioquest NRG-3 6 sæt (strøm)

Audioquest Pikes Peak (højttaler)

Jeg ved godt at det måske skulle være under et andet forum,men da min bio er under opbygning kommer der med tiden et 5 kanals effekttrin og 3 eller 5 højttaler mere.

Jeg kan fortælle at det spiller super fedt, blandingen af Rotel's neutrale og Audioquest lidt varme lyd passer rigtig godt sammen.Højttalerne spiller med en dejlig detaljeret diskant uden at den bliver hård eller trættende at høre på, en varm melletone og en fyldig og hårdtslående bas.

Jeg håber på lidt ris og ros.

Til top Vis Rotel Manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotel Manden

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 August 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Rotel Manden skrev:

Hej allesammen

Nu har jeg igennem lang tid savlet over jeres hjemmebio'er.Jeg har dog ikke fået taget nogle billeder endnu men det kommer. Så jeg vil starte med fortælle hvilket udstyr jeg har.:

Anlæg.:

Rotel RSP 1098 surround pro/pre

Rotel RB 1090 effekttrin

Rotel RCD 1072 cd

Rotel RT 1080 radio

Rotel RDV 1092 DVD

Højttaler:

Dansk Audio Teknik nye TNT S7 (2*6½"Revelator bas/mel, 4" Revelator mel og en ring diskant)

Kabler.:

Audioquest Jaguar 5 sæt(interconnect)

Audioquest Hawk Eye (digital coax)

Audioquest YIQ-3 (component)

Audioquest NRG-3 6 sæt (strøm)

Audioquest Pikes Peak (højttaler)

Jeg ved godt at det måske skulle være under et andet forum,men da min bio er under opbygning kommer der med tiden et 5 kanals effekttrin og 3 eller 5 højttaler mere.

Jeg kan fortælle at det spiller super fedt, blandingen af Rotel's neutrale og Audioquest lidt varme lyd passer rigtig godt sammen.Højttalerne spiller med en dejlig detaljeret diskant uden at den bliver hård eller trættende at høre på, en varm melletone og en fyldig og hårdtslående bas.

Jeg håber på lidt ris og ros,selvom der ikke er nogle billeder endnu!

Umiddelbart ser det da halv-seriøst ud for en heim-kino.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 August 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Billeder

Rotel Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Ja der skal nok kommer billeder, man skal lige finde en med digital kamera som kan komme forbi og tage nogle gode skud.
Til top Vis Rotel Manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotel Manden

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 August 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

heh okey,

hvordan er dine plads forhandl til anlægget?

Rotel Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej sHaCk_kO

Jeg går ud fra du mener pladsforhold,Jeg har selv lavet en stereobænk hvor der 6 rum,hver ting har sit eget rum med fra 10 cm til 25 cm luft over sig effektbasen har de 25 cm. Sterebænken er i ahorn, og mine nye TNT'er er i zabrano. jeg skal med tiden også have en bænk i zebrano.Jeg har kig på nogle CLIC moduler i zabrano, men de koster kassen, så det bliver ikke lige med det samme.

Stereobænken har følgende mål  L160cm*H60cm*D50cm

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 August 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke så meget at sige udover at det lyder rigtig lækkert !
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Mikael Bostrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Sendt: 20 August 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Hej Rotel Manden

Jeg vil bare sige at det er et super fedt sæt up du har, men det kunne være fedt med nogle større billeder.

Til top Vis Mikael Bostrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikael Bostrup

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 21 August 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

lærkket at se Rotel gæt hvad jeg kører osse med Audioquest men kun til sub

ellers er det supra kabel . højtalerne er ikke lige min smag i lyden har hørt dem i

Dansk Audio Teknik men sådan er det i HiFI verden vi kan ikke værer enige om alt

men jeg ved ikke lige om det var med de enheder som du har

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Rotel Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Hej Power Watt aka Roteldyr

Ja det er fedt med Rotel, du har jo også et fedt sæt op. Ang. højttaleren fra DAT er deres helt nye model S7 med revelator enheder fra scan-speak,så jeg tror ikke du har hørt den,men det kan jo sige om du har eller ikke.Deb spiller på en gang åben og med god detaljerigdom og samtidig med en behagelige varme/neutralitet og en super fed bas, der er hård/præcis og fyldig passer perfekt sammen med Rotel.Jeg skal snart prøve Rotel's nye klasse D trin RB 1091 op imod min RB 1090 for at høre hvor stor forskellen er og hvad den er,om diskanten er tynd i lyden og det samme med bas og mellemtonen.Glæder mig.

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Rotel Manden skrev:

Hej Power Watt aka Roteldyr

Ja det er fedt med Rotel, du har jo også et fedt sæt op. Ang. højttaleren fra DAT er deres helt nye model S7 med revelator enheder fra scan-speak,så jeg tror ikke du har hørt den,men det kan jo sige om du har eller ikke.Deb spiller på en gang åben og med god detaljerigdom og samtidig med en behagelige varme/neutralitet og en super fed bas, der er hård/præcis og fyldig passer perfekt sammen med Rotel.Jeg skal snart prøve Rotel's nye klasse D trin RB 1091 op imod min RB 1090 for at høre hvor stor forskellen er og hvad den er,om diskanten er tynd i lyden og det samme med bas og mellemtonen.Glæder mig.

ok så er det ikke det samme,, det er ca et halv år siden jeg hørte Højtalerne,,glæder mig til at hører hvad har at sige til Rotels D med hele 500 watt boooooom booooooooooooom og hvad genboen siger

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Rotel Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Nu bor vi i hus,så jeg har ikke nogle problemer med at spille højt. Jeg skal nok komme med en test når jeg har prøvet de nye forstærkerer.

Chaplin2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

ser vildt ud kan man ikke høre lidt mere om de tnt s7.har lige kigget på dere side men der står ikke meget.
Til top Vis Chaplin2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chaplin2

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Godt at se andre med Rotel - lækkert anlæg...

MVH Ulrik

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

hvordan kører dit anlæg med tænd og sluk på min kører jeg over processor man kan jo osse sætte i menu efter men kører DTS eller stereo på suben ...hvad har du gjort ? min står på 0 hele vejen .....kun en ting som driller er at den slukker for lyden når man slukker for lyset et andet sted ? men anlæget står stændt underligt ..............

Rotel Manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Tak for roserne.

Chaplin 2 jeg har lige skrevet en test af TNT'erne her på Hi-Fi4All.

Power watt. Jeg tænder og slukker på on/off knapper på mine ting.da jeg har haft et problem med at min RSP 1098 begyndte at slukke af sig selv, da jeg havde sat 12 v. triggere på.

Jeg skylder vist også en lille anmeldelse af Rotels RB 1091 vs. RB 1090. RB 1091 er en yderst kraftig og velspildende effekttrin,men om den er bedre end RB 1090 er et humør spørgsmål.RB 1091 har en let flydende måde at spille på,dejlig neutral, men dem har så meget kontrol så man nogle gange godt kan savne noget basfylde, men den har en super fed måde at spille mellemtone og diskant på, behagelig og lige den rigtige mængde af detaljer uden at være tynd eller lys i lyden.

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Rotel Manden skrev:

Power watt. Jeg tænder og slukker på on/off knapper på mine ting.da jeg har haft et problem med at min RSP 1098 begyndte at slukke af sig selv, da jeg havde sat 12 v. triggere på.

hej

Har problemer med at når man trykker på sluk på fjernbetjeningen så slukker anlægget men ikk displayet??

Jeg bruger 12v trigger signalerne til to relæer - sådan jeg tænder til stereo og endnu mere til film brug..

Har overvejet direkte sluk/tænd..

MVH Ulrik

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

he he min kan jeg ikke slukke når den står på DVD men hvis den står på CD vil den godt ?

men hvis skal tænde kan jeg med bægge knapper DVD & CD

tro de skal ha deres penge tilbage Rotel og har super svært at komme i Menu

nogle gange med fjernbetjeningen mens på Rotelen Menu knap virker hver gang ?

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Hmm

Den "sygdom" har min også..

Har sat Rotel DK (Nirep) på sagen - for nu kan jeg heller ikke bruge nogle digitale indgange overhovedet...

Hørte at de også har noget af samme problem med en model af din..

det med fjernbetjeningen og menu - der har jeg vendet mig til at tryppe reset inden jeg trykker på menu ellers vil den heller ikke..

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 skrev:

Hmm

Den "sygdom" har min også..

Har sat Rotel DK (Nirep) på sagen - for nu kan jeg heller ikke bruge nogle digitale indgange overhovedet...

Hørte at de også har noget af samme problem med en model af din..

det med fjernbetjeningen og menu - der har jeg vendet mig til at tryppe reset inden jeg trykker på menu ellers vil den heller ikke..

av det vil jeg prøve næste gang på reset knap

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes