| Forfatter |
|
Jepaan Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på udkig efter et nyt TV, men ved desværre ikke så så meget om markedet. Det vil stå cirka 4-5 meter fra siddepladsen, og primært bruges til normalt analogt fjernsyn, men også lidt DVD og spil. Umiddelbart er jeg på udkig efter et 26" TV til omkring en 5000 kr., prisen er dog ikke så vigtig.
Jeg har selv fundet en Philips model, 26PFL5522D (http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388670), som i denne uge er på tilbud i Fona til lige præcis 5.000, men har lidt svært ved at gennemskue om det er et godt tilbud, eller om der bedre muligheder?
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt er smag og behag og et spørgsmål om hvad man vil ofre og om man virkelig kan sætte direkte pris på hvad kvalitet erfor pengene (fordi det er subjektivt).
26" virker meget småt i mine øjne når du siger 4-5 væk. Min egen stue er der ca. det samme fra skærm til sofa og nu her om en måned når jeg skal skifte mit gamle CRT ud med en fladskærm vil jeg på ingen måder gå under 42" og helst 50" men det er desværre ret dyrt især hvis man er tosset med de nye pioneer skærme.
Du skriver prisen ikke er så vigtig hvad er så vigtige parametre for dig?
Det er mere enkelt hvis du siger ok det skal være under 40" så skal det jo være et LCD tv da plasma p.t. kun laves i min 37". Eller skal det være CRT som fylder noget mere i stuen :)
Hvad der så er bedst til prisen er af og til meget følelsesladet ting.
Hvis du mener det er i FONA så gå ned og tjek skærmene og ud og se hvad der falder i din smag indenfor din pengepung (du behøver jo ikke købe det første gang du er der) __________________
PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du mest ser analogt tv kunne du se på det her jvc lt26a80 på 26" det skulle være bedre en de fleste til at vise analogt tv (har jeg læst i en tæst) til 6000kr
|
| Til top |
|
| |
Jepaan Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er nok også nærmere 3-4 meter. Jeg er vant til en gammelt 14" skærm, så er ikke ligefrem vant til store billeder. Jeg har heller ikke så meget plads, så er bange for, at en større skærm vil blive alt for voldsom, især hvis den er CRT. Det vigtigste er billedkvaliteten, og design spiller selvfølgelig også en mindre rolle.
Mit problem er hovedsageligt at jeg ikke er i stand til at se om jeg laver et godt køb ud fra specifikationerne.
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 04:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder 2,60 væk fra mit TV og det 32" og mindre ville blive for småt i hvert fald til min smag.. Men det fylder selvfølgelig mere end et 26" men hellere kunne se det ordentligt og så have et lidt større TV stående.. End det bliver for lille til man kan se tekster og billed ordentligt.. Men det er jo en smags sag hvad man vil have stående.. __________________ Surround i Slyngelstuen
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MHT den philips, så er de billige philips noget af det værste bras på markedet, og de dyre er bare ikke pengene værd. og jeg er fuldstændig enig i hvad der er blevet sagt, selvom det kun er 3-4 meter, så er 40" faktisk en passende størrelse. og jeg tro du vil ærge dig med tiden hvis du køber mindre!
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HUSK man må aldrig købe flad skærm efter specifikationerne dem kan man ikke bruge til noget
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vigtig, få set fladskærme med en normalt TV signal, da mange fladskærme giver et ringe billde over den indbygget TV tuner, der er vel derfor at
man kun ser fladskærme i butiker med DVD som sinale kilde.
|
| Til top |
|
| |
Jepaan Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
| MHT den philips, så er de billige philips noget af det værste bras på markedet, og de dyre er bare ikke pengene værd. |
|
|
Hvordan bras? Troede Philips var et af de bedre mærker. Har skam også tænkt mig at se det i funktion før jeg køber. Er bare rart at vide hvad man nogenlunde skal gå efter.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal passe på med at købe fladskærm, da der er meget bras på market, og hvis man så finder en god model koster det en bondegård
|
| Til top |
|
| |
Gatnuk Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Vigtig, få set fladskærme med en normalt TV signal, da mange fladskærme giver et ringe billde over den indbygget TV tuner, der er vel derfor at
man kun ser fladskærme i butiker med DVD som sinale kilde. |
|
|
Passer jo så ikke helt. Kun butikker som prøver at nare folk der sætter DVD/HD signal på deres skærme :). Der findes mange som viser et almindeligt analog TV signal på deres skærme. Skal dog ikke siges om det kun noget vi praktisere i provinsen. Og som der blev sagt tidligere, du må aldrig købe et TV på specifikationerne. En høj opløsning og kontrast er ikke ensbetydene med et godt billed. Et godt gammel dags "ses-før-købes"-køb er vigtigt hvis du er ude efter god kvalitet. Altså smut i din lokale TV-pusher og spørg om råd, vejledning og frem for alt se produktet i aktion, evt prøv at få det på prøve et par dage hvis det kan lade sig gøre. Størrelses mæssigt er 26" meget småt, også selvom du har været vant til 14"(hvordan har du ku se underteksterne? :D). Med den afstand ville jeg personligt ikke se på TV der var mindre end 40". Hvad mærke og model er svært at sige, fleste mærker laver både gode og ringe fjernsyn, holder dog med den generelle stemning i tråden og siger at philips ikke er toppen af poppen mere, billige er noget makværk og de dyrer er simpelthen for dyre i forhold til lignende produkter fra andre producenter. Men hvis jeg skal nævne et TV så har sony lavet et 26", hed vist S2010, og der var et hæderligt standard TV signal på.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igennem en lang årrække fik man fra Philips "Hvad man betalte for, men heller ikke mere". Dette gjaldt indtil Philips første Fladskærm kom på markedet. For herefter tårnede problemerne sig op.  __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har ellers hørt en masse positivt om Philips i nogle test. men jeg ved ikke hvormeget man får for pengene i forhold til andre mærker
|
| Til top |
|
| |
Jepaan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke mærker skal man så gå efter? Har hørt at Samsung primært skulle være designet, og at Sony generelt er for dyrt i forhold til det man får, selvom det er godt. (Hvilket virker lidt underligt, da Bilka har en 32" Sony til 5.000 i næste uge)
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jepaan skrev:
Hvilke mærker skal man så gå efter? Har hørt at Samsung primært skulle være designet, og at Sony generelt er for dyrt i forhold til det man får, selvom det er godt. (Hvilket virker lidt underligt, da Bilka har en 32" Sony til 5.000 i næste uge)
|
|
|
alle fabrikater laver l**temodeller, dog tager philips kronen på det område med de billigste modeller. jeg kan godt lide samsungs LCD modeller, men det er mine personlige præferencer.. tag ud og kig på sagerne og dan dig dit eget indtryk.  hvis du er på udkig efter et tv omkring 5000 kr, så kig på hifipriser.dk, vent en måned og spar ca. 1000 kr mere op. de er rigtig godt givet ud. så er du oppe i en prisklasse hvor du kan får mere. og du får meget mere glæde ud af dit tv for bare 1000 kr mere  __________________
|
| Til top |
|
| |