Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 00:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: System Audios nye serie (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
highlife
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at opbygge et anlæg omkring Cyrus 8 forstærkeren, som er første step på vej mod et forhåbentligt dynamisk, detaljeret og "spilleglad" anlæg. Jeg forventer at udbygge med Cyrus CD6/8 og på længere sigt at supplere med en surround receiver og dvd (DVD-A/SACD). Det skal spille i en lille, sparsomt dæmpet stue på 18 m².

Nu er turen så kommet til at lytte og se på højttalere, og i dag kom jeg "tilfældigvis" til at lytte på de nye System Audio 1730 - og blev vist lidt forelsket... De var meget dynamiske, med et godt perspektiv og en meget nuanceret, hurtig bas, der dog ikke gik helt i kælderen. Og så er de ret pæne - og de kan udbygges med center, sub og baght.

Er der nogle her der har erfaringer med de nye SA - og hvad er jeres mening? Der er selvfølgelig alternativer som Quad 12/21L, Dynaudio 52(SE), B&W, KEF(?), Audio Pro(??) men de har alle forskellige svagheder efter min mening - især i designmæssig henseende.  Budget ca 8-10.000 kr/sættet

Gode råd og erfaringer modtages gerne (og jeg ved godt, at jeg selv skal lytte noget mere)

Til top Vis highlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highlife

puffin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Er med på en lytter.. har også selv haft et kig på dem :)

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Gå efter SA det er min holdning. Men lyttede de DSL højtalere som er testet her på siden de er sku gode også.
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

thomic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

I onsdags modtog jeg et sæt SA1730 fra Hifishoppen.dk. De kostede 3295,- pr. stk. De skal jo spilles til i 50 timer før man rigtig kan høre kvaliteten, så jeg kan ikke helt vurdere det endnu! Men jeg synes allerede nu at de spiller vældig godt, dog uden for meget bas som du også nævnte, men så er det jo godt at man har en Subwoofer

Til top Vis thomic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomic Besøg thomic's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Januar 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke mener at bassen går helt i kælderen kan du jo overveje SA1750 - den har lige det 1730´eren mangler!

highlife
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Tak for indlæggene, flere modtages gerne

thomic skrev:

I onsdags modtog jeg et sæt SA1730 fra Hifishoppen.dk. De kostede 3295,- pr. stk.

De er ikke på hjemmesiden nu? Hvordan kan de sælge dem så billigt, der er jo ikke rigtigt tale om parallelimport... Og kan de sælge alle modellerne med 17,5% rabat??

Iøvrigt er der jo også SA1550, som har flere enheder til samme pris - hvad må man gi køb på for mere bas??

Go nat fra HighLife

Til top Vis highlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highlife

thomic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Januar 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Til highlife: I menuen på hifishoppen.dk er der et punkt der hedder "Produkt forespørgsel". Jeg spurgte om prisen på følgende SA højtalere:

SA1530 - kr. 2399,-                    

SA1550 - kr. 2995,-

SA1730 - kr. 3295,-

SA1280 - kr. 3495,-

Det er lidt mærkeligt at han ikke har det på hjemmesiden, når han har dem på lager. Jeg bestilte om tirsdagen via e-mail og modtog dem dagen efter!

Til top Vis thomic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomic Besøg thomic's Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hvad synes du så om de 1730'er, spiller du som en drøm eller havde du forventet mere af dem.... står og overvejer en af deres modeller da de har et flot design, og fylder ikke så meget, og så er deres omtale jo også god...mangler kun bass, men der har jeg min sub :-D

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

wzup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2004
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. at lytte på SA 1280 også, har lige købt et sæt til 5250,- (fik 750 i rabat pga. forsinket levering) i Expert de er helt suveræne, og de bliver fomodentlig endnu bedre når de er spillet til og sandkammeret er blevet fyldt.
Til top Vis wzup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wzup

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

ja, jeg har overvejet dem, da der er mange penge at spare. Der er også mange der godt kan lide dem. Skal ind og høre de forskellige modeler her en af dagene når jeg lige får tid.

Men hvis der er noget at hente, altså bedre lyd ved at købe den størrer model er det jo værd at overveje, da man så har en højtaler for de næste mange år. Man kan nok godt få dem ned i mindst 11.000 for et sæt, incl kabler hvis man giver sælgeren et sødt smil :-)

Der må da være nogen der har et par SA 1750, eller?

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

System Audio er virkelig spændende. De er for alvor med i opløbet om at blive "kåret" som vinderen, når jeg forhåbentligt skal beslutte mig for hvilke nye fronthøjttalere, jeg skal have til sommer.

Jeg var MEGET overrasket over lyden i 1280 mkII og 1750, som faktisk er de SAere som jeg har lyttet mest til.

1280eren lød bare RIGTIG godt. Jeg lyttede i relativt kort tid, men den imponerede med smuk og harmonisk lyd fra første lyt.

1750eren har jeg haft den fornøjelse at lytte til i ca en halv time - tre kvarter med mit eget medbragte musik. Når man som jeg ikke har den store erfaring med System Audio, kunne jeg ikke lade være med at være DYBT imponeret over den flotte lyd og det overraskende gode stramme baspunch, de smukke smalle SAere kan præstere. Jeg sad og lod mig imponere MEGET over deres formåen - og udseende...

Der er stor forskel på prisen mellem de to modeller, men jeg har fået oplyst en pris på 9990 kr for et sæt SA 1750 hos AudioSound. Mon ikke også andre forhandlere kan slå lidt af prisen på de vejledende 12000 kr?

Et par SA 1280 mkII til 6000 for et sæt hos Expert er super tilbud, men er der nogen, der ved, om SA har lavet center- og baghøjttalere der lydmæssigt matcher 1280eren? Umiddelbart virker det som om, at det er lettere at udbygge 1750eren til en surroundserien...

Happy Hifi! Og så glæder jeg mig til den lovede test af 1750eren....

Daring Dane

Til top Vis Daring Dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daring Dane

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger på http://www.system-audio.dk/home.asp er der da en masser centerhøjtalere, og reol/baghøjtalere eller er det mig der er lost(er ikke så hifi guru endnu) Priserne på dem er på www.tapeconnection.dk

Kan også rigtig godt lide det smalle design af SA's højtaler og det er det der får mig til at overveje dem mest, da de er stilrene og kommer til at give mig meget mere plads end de fandens store JBL'er jeg har nu.

Hører gerne om tests hvis der er nogen som har deres andre højtalere i et helt souround setup..... da de også er en ting jeg overvejer, godt nok om meget længere tid, men det skal jo med ind i overvejelserne da der jo bliver købt højtalere for mange år, hvis de lyder godt, ville være sumt at skulle skifte det ud bare fordi resten af ht'er til souround var noget crap :-)-

// Syska

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Hej Syska

Så vidt jeg har forstået, og jeg kan sagtens tage fejl eller huske galt, så henvender centerhøjttalerne SA7xxAV sig til 17xx serien og SA5xxAV henvender sig til 15xx serien. Skulle man følge den logik, skulle der være en centerhøjttaler, der kunne hedde "SA2xxAV", som skulle passe bedst sammen med SA 1280 højttaleren - den kan jeg bare ikke finde. Jeg har ikke lige styr på enhederne i de forskellige serier, men jeg mener der er noget om, at gerne må være ens eller tilpasset hinanden, hvis de skal give det bedste lydbilled i surround.

Ren to-kanals stereolyd har også førsteprioritet for mig - men film i surround er nu en fed oplvelse, som jeg gerne vil have inden alt for længe. Jeg håber System Audio kan levere varen inden for begge områder - deres centerhøjttalere ser ikke så kraftige ud. Men på den anden side: System Audios slanke design har jo mildest talt overrasket positivt før

Daring Dane

wzup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2004
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Daring Dane skrev:

skulle der være en centerhøjttaler, der kunne hedde "SA2xxAV", som skulle passe bedst sammen med SA 1280 højttaleren

Den fandtes indtil sidste efterår, SA210AV og SA220AV denne serie er blevet afløst af 5xxAV og 7xxAV, som så vidt jeg har forstået skulle passe sammen med 1280'erne.

Til top Vis wzup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wzup

Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

OK, det lyder skam fint, hvis der skulle være en SA2xxAv derude! Men uden at kunne forsvare det, synes jeg det lyder lidt pudsigt, hvis SA5xxAv og SA7xxAV skulle passe ligegodt sammen med 1280. Men det er bestemt noget der er værd at undersøge - for 1280eren er jo en lækker højttaler til en super pris!

Happy Hifi!

Daring Dane

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Igen må jeg anbefale at du tager et lyt på Von Scheikert VR-1.

9000,- sættet. Mere detailjeret og sammenhængene lyd skal du lede længe efter til under 10K.

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hmm... kunne jeg have gjort noget om i mit valg af hifi, ville jeg nok have valgt Systemaudio. Jeg fik dog desværre aldrig lyttet til dem før jeg købte dem jeg har nu, da jeg fik at vide at de havde for lidt bas til det jeg hører... Efter tilfældigt at have hørt dem spille (SA 1730) er jeg ikke i tvivl om at man virkeligt får noget for pengene, hos SA Wow! de lød fedt, og minsandten om ikke de også havde en lækker stram/hurtig bas... -jeg manglede i hvertfald ikke noget! - er du super duper heavy bass freak skal du måske søge andre græsgange... (eller købe deres efter sigende fremragende sub).

+ Lyd, hurtig, fast bas, design, bygge kvalitet, mulighed for sandfyldning etc.

- Du skal måske have en sub til hjemme biffen, (kan de spille højt? - jeg aner det ikke)

Og så er der jo lige det at de er betydeligt lettere at få accepteret af konen/kæresten!

Mvh Krikstar

Rettelse: Næh hov man kunne da også bare købe SA 1280 den har vist mere bas?

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hvad for noget har du da nu???

Jeg bliver også mere og mere over bevist om at det er dem jeg skal have, der er snart alt for mange der siger de er rigtig gode. og hvis jeg skal have nogle, ja så er pengene til 1750'eren, og så må der jo være mere bass end 1730. At de ikke fylder meget og giver rigtig god lyd, er et mægtigt plus. Og NÅR der engang kommer en kone ind af døren gør det jo heller ikke noget at de har en høj WAF :-P.

Hvilken model nr. passer til 1750'eren hvis man skal have sourround, hvis jeg vælger at sælge mit nuvæende stereo setup, men det kan de sikkert svare på i forretningen....tror jeg vil ind og høre de 1750'er i morgen, så kan jeg jo sammenligne med de JBL om der mangler bass.

Lige lidt off-topic:
Hvad er mit NAD grej ca. værd hvis det skal sælges??
Består af NAD116, 2stk NAD216

Jeg har også en SVS Sub, så det gør ikke noget at frontene ikke så har meget bass, det skal sub'en nok klare

// ouT

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har nogle ordentlige kasser af nogle hornhøjttalere af mærket klipsch (RF-3). De spiller fremragende (synes jeg), men lider lidt under at de er meget følsomme, mht hvad man sætter dem sammen med, da de let bliver lidt skingre i diskanten, pga hornene. De udmærker sig især ved at have en meget høj følsomhed, 98db og kræver derfor ikke så mange "muskler" af forstærkeren. Især guitar, livekoncerter og film lyder rigtigt fedt på klipsch, og så kan de spille øredøvende mega koloenormt højt(rigtigt højt), men det er blot en bi ting!, som jeg ikke rigtigt anvender, da jeg bor i en to-værelses, med pap vægge :-( Hurtig god bas savner de da heller ikke, så det er ikke fordi jeg er utilfreds, men det er nok ikke alle der bryder sig om deres meget "in ya face" lyd! 

Jeg må nok indrømme at ht'ere jeg har er lidt overkill, og at SA ville passe bedre til mit hjem, da min stue ikke er blandt de størst... 

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Marts 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Har efter 2 måneder med SA 1750 os kun godt at sige om dem    

har endnu ikke prøvet med sandfyldning, så skal ikke kunne sige hvad det gør ved lyden (men håber vores Redaktør kan, når den længe ventede test kommer) .. men bas har de rigeligt af og har endnu ikke fundet en musik genre som de ikke kan spille 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes