Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 11:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ISF Kalibreringen ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Porsche
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 August 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Panasonic PT AX100 Projektor, kan man få udført en ISF kalibreringen på den ?

Eller er det kun nogen projektor/tv man kan dette på ?

Ole

Til top Vis Porsche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Porsche

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 August 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Prøv at skrive et personlig brev til Otto som er uddannet ISF mand.

Hjemmeside: http://www.av-precision.dk/avp/showpage.aspx

AV-Precision hedder han herinde.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Porsche skrev:

Jeg har en Panasonic PT AX100 Projektor, kan man få udført en ISF kalibreringen på den ?

Det kan du godt, ja. Langt de fleste tv og projektorer har mulighed for justering af gråskala, hvilket er "hjørnestenen" i en kalibrering (selvom der justeres mange andre ting også). Det er dog ikke alle tv der indeholder separate hukommelser per input, hvilket er dét der skal til for at kunne blive "ISF certificeret" på selve hardware-siden. Det betyder ikke at du ikke får noget ud af en kalibrering, det påvirker kun muligheden for at gemme separate kalibreringer til dag og nat, f.eks. Kvaliteten af selve kalibreringen er den samme.

Generelt vil jeg endda sige at det har gjort meget stor forskel på samtlige LCD-projektorer jeg har været i nærheden af.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

otto,

jeg mindes at erindre noget om at du normalt ikke bruger isf menu'erne når du kalibrerer, hvad er egentlig grunden? Hvis der er forskel, er den stor? Jeg tænker mest på at mit tv egentlig viser udemærket billede om aftenen, men detaljer i sort er noget af et problem om dagen og så vidt jeg ved er der to isf menu'er, men hvis du "bare" kalibrerer bruger menu'en, betyder det så ikke at tv'et i virkeligheden kun er kalibreret på samme tidspunkt som du har indstillet det?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 14 August 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

jeg mindes at erindre noget om at du normalt ikke bruger isf menu'erne når du kalibrerer, hvad er egentlig grunden?

Det afskærer én fra visse justeringsmuligheder, deriblandt Pure Cinema funktionen ,dynamisk kontrast osv. Sådan har det i hvert fald været indtil nu. Softwaren til 8G'erne er ikke færdigudviklet endnu, så jeg mangler at teste dette. Ifølge Pioneer skulle der ikke være lavet noget om.

brasch skrev:
Hvis der er forskel, er den stor? Jeg tænker mest på at mit tv egentlig viser udemærket billede om aftenen, men detaljer i sort er noget af et problem om dagen og så vidt jeg ved er der to isf menu'er, men hvis du "bare" kalibrerer bruger menu'en, betyder det så ikke at tv'et i virkeligheden kun er kalibreret på samme tidspunkt som du har indstillet det?

Reelt behøver det ikke være dag for at lave en "dag"-indstilling, især ikke hvis man kender apparatet godt. I realiteten gør det jo også ret lille forskel, om du skal ind i menuen og vælge mellem dag og nat, eller om du skal ind i menuen og skrue 3 hakker op for brightness. Men jo, det optimale ville da helt sikkert være at ISF funktionen gav alle muligheder. Som det er nu er det i princippet et valg mellem to onder, to brugbare hukommelser ville da være det bedste.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
brasch skrev:

jeg mindes at erindre noget om at du normalt ikke bruger isf menu'erne når du kalibrerer, hvad er egentlig grunden?

Det afskærer én fra visse justeringsmuligheder, deriblandt Pure Cinema funktionen ,dynamisk kontrast osv. Sådan har det i hvert fald været indtil nu. Softwaren til 8G'erne er ikke færdigudviklet endnu, så jeg mangler at teste dette. Ifølge Pioneer skulle der ikke være lavet noget om.

brasch skrev:
Hvis der er forskel, er den stor? Jeg tænker mest på at mit tv egentlig viser udemærket billede om aftenen, men detaljer i sort er noget af et problem om dagen og så vidt jeg ved er der to isf menu'er, men hvis du "bare" kalibrerer bruger menu'en, betyder det så ikke at tv'et i virkeligheden kun er kalibreret på samme tidspunkt som du har indstillet det?

Reelt behøver det ikke være dag for at lave en "dag"-indstilling, især ikke hvis man kender apparatet godt. I realiteten gør det jo også ret lille forskel, om du skal ind i menuen og vælge mellem dag og nat, eller om du skal ind i menuen og skrue 3 hakker op for brightness. Men jo, det optimale ville da helt sikkert være at ISF funktionen gav alle muligheder. Som det er nu er det i princippet et valg mellem to onder, to brugbare hukommelser ville da være det bedste.

Så vidt jeg ved har pure cinema noget med motagelsen af 1080p/24 at gøre? og dynamisk kontrast er vel typisk ikke noget man bruger? Men jeg kan da godt se, at det er uhensigtsmæssigt, hvis man ikke kan slå funktioner til/fra, umiddelbart vil jeg jo mene at isf menuerne burde have flere indstillingsmuligheder, da en prof burde have bedre styr på tingene end den gennemsnitlige bruger og derfor have langt bedre muligheder for at rykke ved de indstillinger der reelt set kan gøre tv'et ubrugeligt hvis det gøres forkert

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 15 August 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Så vidt jeg ved har pure cinema noget med motagelsen af 1080p/24 at gøre? og dynamisk kontrast er vel typisk ikke noget man bruger? Men jeg kan da godt se, at det er uhensigtsmæssigt, hvis man ikke kan slå funktioner til/fra, umiddelbart vil jeg jo mene at isf menuerne burde have flere indstillingsmuligheder, da en prof burde have bedre styr på tingene end den gennemsnitlige bruger og derfor have langt bedre muligheder for at rykke ved de indstillinger der reelt set kan gøre tv'et ubrugeligt hvis det gøres forkert

Se dét er jeg jo helt enig med dig i...

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

brasch skrev:

Se dét er jeg jo helt enig med dig i...

MEN, er det muligt selv at aktivere isf menuerne og lave en fix lille hjemmekalibrering, så man har en til dag og nat (eller evt til flere kilder, hvis det nu er det man vil?)

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 August 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Gir sådan en kaliberiering virkelig en markant forbedring af ens LCD eller Plasma?

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Sendt: 16 August 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Gir sådan en kaliberiering virkelig en markant forbedring af ens LCD eller Plasma?

Ja . Men du skal nok opleve det for at tro på det. Det virkede for mig .

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 August 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hvad koster det ca at få lavet sådan kaliberiering og hvem gør det i Århus?
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Sendt: 16 August 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Otto fra AV Precision tager 2.500 kr. og "no cure no pay". Se nærmere på www.av-precision.dk eller send ham en PB.

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

http://www.av-precision.dk/avp/showpage.aspx?page=5

Tror, det er et godt bud.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 16 August 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Helt sikkert, med mindre du er en ørn til kalibrering, og selv har ordnet det skidegodt

Jeg mener personligt at man skylder sig selv en kalibrering når man bruger 10k+ på et TV. Det er mig en gåde hvorfor folk gider tage sig til takke med at det er 'godt nok' efter man lige har haft en DVE på fjernsynet i ti minutter.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Pierre skrev:

Helt sikkert, med mindre du er en ørn til kalibrering, og selv har ordnet det skidegodt

Jeg mener personligt at man skylder sig selv en kalibrering når man bruger 10k+ på et TV. Det er mig en gåde hvorfor folk gider tage sig til takke med at det er 'godt nok' efter man lige har haft en DVE på fjernsynet i ti minutter.

otto tager ikke penge for det, hvis forskellen er meget lille, i realiteten vil det nok ikke ske. Synes dog ikke jeg kom igennem DVE på 10 min, nærmere en 3-4timer hvorefter jeg iøvrigt var helt mærkelig i hovedet efter at have stirret på farver.

Der er dog 2 ting der irriterer mig grænseløst ved DVE, den ene er at der bliver gjort meget klart rede for hvordan man indstiller kontrast på et crt tv og ikke på fladskærme, det andet er at hele forklaringen mangler på HD DVD versionen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes