Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 00:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt 37" TV og tv-signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 August 2007 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig haft et fladskærms-tv, men nu må det være tid, at hoppe med på moden :)

Jeg ved godt, at der er en del emner om dette, men mit spørgsmål er alligevel ikke helt besvaret, så jeg prøver med min egen tråd.

Jeg har kigget på nogle forskellige tv og har forstået den basale forskel på LCD og plasma. Det lyder som om - efter hvad jeg har læst her - at plasma giver det klart bedste billede?

Jeg havde ellers kigget på dette Samsung: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382264
men det kan være et Panasonic plasma er en bedre investering? Mit budget ligger på max 12.000 kr, og jeg går efter et 37" eller 40" hvis der er flere fordele ved sådan et ud over størrelsen.

Når jeg ser de her fladskærms-fjernsyn hos venner og bekendte så synes jeg at billedet er utrolig ringe i forhold til de fjernsyn jeg altid har haft, når de altså kører TV. Hvordan kan det være? Jeg troede at DR og TV2 var gået over til digitalt signal? Jeg har selv kabel-tv her i lejligheden. Vil det give mig bedre signal, og kan jeg forvente at få det samme grumsede billede i forhold til mit ikke-fladskærms tv, som jeg har nu, når jeg ser alm. tv?

Jeg håber I kan hjælpe mig :)

Mvh Jonas

Til top Vis agertoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af agertoft

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Tja.... mange fladskærms tv idag er dårlige til at vise et analogt signal det kan være der for. og jo DR og TV2 er gået over til digitalt signal men hvis dine venner får signalet analogt så kan det være det. hvis du skal se DR og TV2 digitalt så skal dit tv have en  DVB-T tuner indbygget ellers kan man købe en box ved siden af og få det der fra. men jeg tror at kabel tv er digitalt (ret mig endelig Hvis det jeg siger er forkert).  
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2007 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Morten014

Quote  men jeg tror at kabel tv er digitalt (ret mig endelig Hvis det jeg siger er forkert).   Unquote

I øjeblikket sendes der både analogt og digitalt de fleste steder. Der er indtil mange flere digitale programmer end analoge. Når det analoge lukker via Masterne i 2009 og nogen tror på konkurrence, jeg mener, kan nogen være så blåøjede.

Et andet sted stod signalerne fra Satellitterne forlængst var digitaliserede, men antenneforeninger fortsatte med sende Analogt som om intet var hændt.    Kaskiesens der skal stemmes herom

Men så vidt jeg har forstået er det de færreste udbydere som sender korrekt på digitale programmer i Kabelnet. Korrekt betyder her Ægte 16:9 (som nogen benævner Anamorfisk).

http://gregl.net/videophile/anamorphic.htm 

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2007 kl. 03:35 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
men jeg tror at kabel tv er digitalt (ret mig endelig Hvis det jeg siger er forkert).  

TDC og Stofa sender digitalt (DVB-C) via kabelnettet, sammen med det analoge signal. For at kunne modtage kanalerne digitalt skal du have en DVB-C-tuner, og et abonnenment på digitalt TV hos din udbyder. Hvis du bare sætter dit TV til kabelnettet benytter du det analoge signal.

Husk at der er forskel på DVB-C (kabelnet) og DVB-T (mastebaseret) digitale signaler!
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

zuluDK,

Jeg kan ikke finde TV med DVB-C (som vel er det jeg skal bruge) inde på hifipriser.dk. Har du link til et fjernsyn som kører med dette?

Og hvad ville I anbefale af hhv. LCD og plasma i mit tilfælde?

Mvh Jonas

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Til ca. den pris ville jeg lige strække budgettet til 12.999,- og købe et Pioneer 427XD inkl. porto, det har DVB-T tuner indbygget til modtagelse af mastebaseret digital tv... Denne vil du så ikke få brug for hvis du får dig en selector boks hvilket jeg vil anbefale dig...

Pioneer 427XD

Hvis det ikke er muligt for dig at skaffe de ekstra penge ville jeg vælge et 42 tommer Panasonic PV70 som også gør det rigtig godt, men der er ikke noget der slår et Pioneer plasma til analog tv.

Panasonic PV70 i 42 tommer udgaven som kan fåes til 9095,- inkl. porto...

Pioneer PV70

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Exxtreme,

Virker en selector som en digital tv tuner når man kører kabel tv? Og er det alle kanaler, den så vil vise digitalt?

De modeller du nævner ser lækre ud, og jeg kan godt strække budgettet 1000 hvis fordelen er der. Men er der ikke nogle, som har samme kvalitet, som er 37" eller 40"?

"men der er ikke noget der slår et Pioneer plasma til analog tv."

Vil plasmaskærmen stadig være en god idé hvis jeg køber mig en selector-box samtidig?

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 August 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

TV Med DVB-C moduler er bla. Metz og alle Loewes modeller - Se evt. hifiklubben for specifikationer. Jeg kender ikke til andre Tv der har DVB-C men de findes sikkert der ude.
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 August 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

agertoft skrev:

Vil plasmaskærmen stadig være en god idé hvis jeg køber mig en selector-box samtidig?

Hejsa. Har selv et Pioneer 427 XD og en TDC Selector digital kabel - og billedet er virkeligt godt! Af et tv-billede at være forstås. Det er det bedste ikke high definition tv-billede jeg har set på en fladskærm, inkl LCD.

Så ja, i min bog vil plasma stadig være en god idé, hvis du køber selector-boks.

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at min kabel-tv udbyder sender DR1,DR2 og TV2 digitalt, så jeg kan se det via DVB-T. Vil jeg også kunne se alle andre kanaler i digitalt kvalitet med en selector?

Og findes der en nogenlunde tilsvarende model bare i 37" eller 40"?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

agertoft skrev:

Exxtreme,

Virker en selector som en digital tv tuner når man kører kabel tv? Og er det alle kanaler, den så vil vise digitalt?

Ja og Ja, men det kræver at du tegner abonnement på Digitalt TV hos TDC... Aner ikke hvad det koster da jeg ikke har kabel tv, men det er der mange der sikkert kan svare dig på...

De modeller du nævner ser lækre ud, og jeg kan godt strække budgettet 1000 hvis fordelen er der. Men er der ikke nogle, som har samme kvalitet, som er 37" eller 40"?

Jo den Panasonic jeg linkede til kan også fåes i 37 tommer...

Helt sikkert... Pioneer laver ganske enkelt bare de bedste tv på markedet... Især til alm. tv, men Panasonic er også gode... For mig er der kun 3 valg... Enten giver man det en Pioneer koster, og får dermed det bedste billede på markedet, eller også giver man lidt mindre for et Panasonic, og får det næst bedste... Ellers beholder man sit gamle CRT TV...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Helt sikkert... Pioneer laver ganske enkelt bare de bedste tv på markedet... Især til alm. tv, men Panasonic er også gode... For mig er der kun 3 valg... Enten giver man det en Pioneer koster, og får dermed det bedste billede på markedet, eller også giver man lidt mindre for et Panasonic, og får det næst bedste... Ellers beholder man sit gamle CRT TV...

Jeg mente egentlig Pioneer :) Findes den også i 37" og 40" i tilsvarende kvalitet? Og har du et link til dem? Vil gerne sikre mig, at det er det rigtige jeg finder frem... :)

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

agertoft skrev:

Jeg mente egentlig Pioneer :) Findes den også i 37" og 40" i tilsvarende kvalitet? Og har du et link til dem? Vil gerne sikre mig, at det er det rigtige jeg finder frem... :)

Går ud fra det er det her: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=379098
?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

agertoft skrev:

Exxtreme skrev:

Nej Pioneer laver ikke skærme under 42 tommer... Tror faktisk ikke der er andre end Panasonic der laver Plasmaskærme på under 37 tommer, men har ikke lige undersøgt det...

Jeg synes helt klart du skal nuppe det Pioneer...

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Jeg synes helt klart du skal nuppe det Pioneer...

Det ville jeg også gerne. Men jeg er bange for det kommer til at se dumt ud i min stue. Der er 3.5-4 meter max fra tv til sofapladsen. Ville det der 37" jeg linker til være et dumt køb, hvis jeg finder ud af, at 42" er for stort?

Ville det ikke nærmere være noget af det bedste man kan få i 37" så?

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke jeg kan se DVB-T på Panasonic PV70. Kan det passe, at man skal have sig en PX70 istedet så?

Og er FullHD noget jeg skal bekymre mig om? Eller er det kun aktuelt på de nyeste LCD-tv lige pt? Og kan det betale sig at vente?

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mellem 3,5-4 meter fra sofa til tv mener jeg bestemt ikke du skal under en 42 tommer... Jeg sidder med samme afstand fra mit Pioneer 507XD som er et 50 tommer...

Du kan roligt vælge en 42 tommer på den afstand...

DVB-T er kun indbygget i PX modellerne, så det er rigtigt set at de ikke er at finde i et PV70.

FullHD skal du ikke bekymre dig om, det er alt for opreklameret... Du vil med garanti få et bedre billede på det Pioneer 427XD end på noget FullHD tv der findes, med undtagelse af Pioneers eget...

Har du nogle FullHD kilder da? (afspillere, konsoller m.m.)

agertoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Nej det har jeg ikke. Regner heller ikke med at købe det. Men køber noget a'la det her på et tidspunkt også: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380479 men det går jeg ikke ud fra har så megen betydning for FullHD...

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

agertoft skrev:
Nej det har jeg ikke. Regner heller ikke med at købe det. Men køber noget a'la det her på et tidspunkt også: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380479 men det går jeg ikke ud fra har så megen betydning for FullHD...

Den ser ud til at være meget tilsvarende min Pioneer som du kan se her: http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233182

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes