| Forfatter |
|
putte1974 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har vejledt min søster om hendes forestående fladskærms indkøb. Hun har ca. 10000 at gøre med og jeg har derfor foreslået hende ovennævnte 2 modeller.
Nu er jeg så bare lidt i tvivl om hvilket et fjernsyn der reelt vil være det bedste køb for hende.
Hun skal bruge fjernsynet til alm. tv kiggeri, et par film i ny og næ og samtidig også bruge den til hendes Wii konsol.
Hun kommer max til at sidde ca. 4 meter fra skærmen.
Hvilken en ville du købe hvis det var dig ??
På forhånd tak
Morten
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uuuh - here we go again. Denne slags spørgsmål vil uværgerligt ende i et plasma kontra LCD slagsmål.
Personligt vil jeg sige Panasonic'en - til film og TV mener jeg at plasma overvejende har et bedre billede end LCD, ihvertfald i sammenlignelige prisklasser. Sådan at forstå at man muligivs kan finde et LCD tv med en billedkvalitet der ligger tæt på Panasonic'en. Men så koster det væsentligt mere end 10.000.
|
| Til top |
|
| |
putte1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og det var nu ikke for at fremprovokere noget som helst..
Jeg har selv sværget til LCD men har også fulgt med i diverse debatter og var derfor også klar over at netop denne plasma var god til prisen.
Men min viden om lige netop plasma fjernsyn er rimelig lille så derfor skulle den lige luftes her..
tak for dit svar :)
/Morten
|
| Til top |
|
| |
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kan lide billedet på et plasma, så køb et plasma.
Hvis man kan lide billedet på et LCD så køb et LCD.
Damn..
I tvivl, brug øjnene. Skuffet? Byt det ud.

__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
| Til top |
|
| |
putte1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg bestilt et Panasonic TH-42PX70F til min søster, hun kunne specielt godt li' at hun fik en lidt større skærm for rent faktisk mindre penge.
Jeg ser virkelig frem til at se denne skærm, jeg ved flere herinde har talt godt om netop den. I det her prisleje må den siges at være rigtig fin.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanM skrev:
|
Hvis man kan lide billedet på et plasma, så køb et plasma.
Hvis man kan lide billedet på et LCD så køb et LCD.
Damn..
I tvivl, brug øjnene. Skuffet? Byt det ud.

|
|
|
Kan ikke siges mere præcist.
|
| Til top |
|
| |
putte1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg modtaget et stk. Panasonic TH-42PX70E. Er der nogen forskel på det sidste bogstav for jeg bestilte rent faktisk en F model, nogen der kan fortælle mig forskellen??
Jeg er dog fuldt ud tilfreds med ovenstående fjernsyn, umiddelbart virker alm. tv antenne en anelse mere grynet end på min Samsung LE-32R51B men det er vel fordi skærmen er noget større og opløsningen stort set det samme.
DVD afspilningen og Xbox360 kører dog helt optimalt og her kan mit LCD sgu ikke være med... :)
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
putte1974 skrev:
| Så har jeg modtaget et stk. Panasonic TH-42PX70E. Er der nogen forskel på det sidste bogstav for jeg bestilte rent faktisk en F model, nogen der kan fortælle mig forskellen?? |
|
|
Uden at vide det med sikkerhed vil jeg tro at "E" står for Europe, mens "F" kunne være en speciel Fransk variant (evt. nogen specielle indstillinger for SECAM modtagelse eller lignende), hvilket så ikke ville være så relevant her. Men jeg ved det som sagt ikke, det er blot en formodning.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
|
Uuuh - here we go again. Denne slags spørgsmål vil uværgerligt ende i et plasma kontra LCD slagsmål. |
|
|
Hvilket faktisk er ret ærgeligt, for den væsentligste årsag til at Panasonic'en er bedst, er egentlig ikke så meget at det er en plasma, men at den ganske enkelt er bedre konstrueret i forhold til at levere en god billedkvalitet. Samsung'en begrænses af kvaliteten af signalbehandlingen, hvilket gør at skarphed, farvegengivelse og nuancering langtfra er på dét niveau som panelet reelt ville kunne levere. Selv om jeg på alle måder må betegnes som solidt plantet i plasma-lejren i denne diskussion, så synes jeg faktisk diskussionen netop drejer sig _alt_ for meget om hvorvidt teknologien er plasma eller LCD, og for lidt om hvorvidt der leveres god billedkvalitet. Dén dag nogen leverer et LCD-tv med en egentligt god billedkvalitet, så skal jeg være den første til at lovprise det. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |