Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Sammenkobling af HDD og TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sofus_100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 August 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Hjælp please

Jeg har fornylgt anskaffet mig et Panasonic TH-42PV70 samt en Panasonic DMR-EH67 harddisc recorder.

Problemet er såmænd tilslutningen med mit antennekabel, jeg har prøvet at sætte mit antennesignal ind i HD recorderen og videre derfra op til tv'et, det giver et l**tebillede for at sige det lige ud et lidt grynet billede med en svag streg af sne tværs over skærmen. Nogle har så bildt mig ind at hvis jeg lører med HDMI kabel mellem enhederne skal tv signalet føres direkte ind i TV'et, og det kan jeg ikke rigtigt gennemskue, for hvad sker der så hvis jeg optager og slukker TV et midt i det hele.

Er der nogle der har erfaringer/råd til hvad jeg skal gøre, har allerede tæsket manualen igennem flere gange ud at finde en brugbar løsning.

En kammerat har forøvrigt købt samme sæt og har de samme problemer, og det er ikke samme antennesignal vi benytter os af

Til top Vis sofus_100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sofus_100

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hvordan er billedet hvis du sætter antennekablet direkte i TV'et uden om recorderen..? Hvis der er tale om en synlig forringelse når signalet sløjfes gennem recorderen tyder det måske på at den ikke er helt som den skal være..?

Hvordan er billedet hvis du har antennestikket i recorderen og hdmi til tv'et, og "ser hvad recorderen ser" via dette - er der stadig striber..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

sofus_100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Med stikket direkte i TV står det rigtigt godt, med stik i recorder og billede via HDMI står det dårligt, altså stadig striber

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Er striber, et test billde (som type man bruger på VHS båndoptager), for så skal der værre en knap, eller en menu hvor det kan slås fra.

Har du stille TV efter den kanal til Video, hvis nok kanal 33 på TDC´s cable TV, måske er der en meget lille hul på på HDD maskinen hvor man
kan finjuster signalet (med en lille skrutrække).

Hvorfor bruge du ikke HDMI i sted, så er du over alle problmer, det er ikke sikke at TV tuner er af den finste kvalite.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

sofus_100 skrev:
Med stikket direkte i TV står det rigtigt godt, med stik i recorder og billede via HDMI står det dårligt, altså stadig striber

Det kunne tyde på at det er i indgangskredsløbet i recorderen problemet ligger. Hvis du optager noget på recorderen er de samme striber så med på optagelsen?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvorfor bruge du ikke HDMI i sted, så er du over alle problmer, det er ikke sikke at TV tuner er af den finste kvalite.
Man kommer jo ikke uden om antennestikket hvis man vil se TV. HDMI kan kun overføre billede fra recorder til TV, men TV signalet skal jo ind i recorderen på en eller anden måde...

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

sofus_100 skrev:
Har du evt. mulighed for at låne en antenneforstærker og sætte ind før recorderen for at se om det gør nogen forskel..?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Ok, havde forstået at det var mellem rec. og TV, at der skulle bruges antenne kable .

Selfølig skal man bruge et antenne kable til rec. eller var der ingen fidus

Står Tv tuner i rec. på den rigtig kanal område
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Ok, havde forstået at det var mellem rec. og TV, at der skulle bruges antenne kable .

Selfølig skal man bruge et antenne kable til rec. eller var der ingen fidus

Står Tv tuner i rec. på den rigtig kanal område

Man vil jo normalt stadig også bruge et antennekabel mellem recorder og TV, f.eks. hvis man gerne vil se en anden kanal end den man lige er ved at optage fra. Men netop i det tilfælde burde recorderen bestemt ikke forringe signalet så meget som det lyder til her.

sofus_100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg eksperimenteret lidt frem og tilbage, og jeg tror at tuneren i hd'eren forstærker signalet for meget, de nævnte striber er også på mit direkte tv signal men er så svage at jeg ikke havde lagt mærke til dem.

Jeg har allerede en antenne forstærker og har prøvet både med og uden, uden held.

Jeg har søgt efter hdd på den gode gamle vhs maner med kanal 36 (har prøvet hele båndet) men TV tuneren kan ikke finde noget signal fra HD via alm TV kabel, og der er heller ikke nogen RF justeringsskrue på HD.

Og til RougeAgent

Ja stiberne kommer desværre med på optagelserne, og det er egentligt det der generer mig allermest.

Ved afspilning af alm DVD skive står signalet 100% perfekt

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke præcis hvordan kredsene i sådan en fætter er bygget op, men der sidder jo nok en antenneforstærker indbygget FØR tuneren i recorderen, og det lyder som om det er den der laver unoder, når striberne både kommer med på optagelserne og på det signal som sløjfes videre til TV'et udenom recorderens tuner.

Det er jo nok ikke muligt at slå den fra uden at ødelægge recorderen, men det havde ellers været interessant at prøve.

Det at striberne er der i forvejen uden recorderen - bare svagere - tyder jo bare på at det er en eller anden form for interferens der ligger i et område som forstærkes mere end godt er af recorderen.

Du nævnte at en kammerat havde præcis samme sæt - har du mulighed for at låne en recorder af et andet mærke et eller andet sted, bare for at se hvor stor forskellen er?

Er striberne der på alle kanaler eller kun nogen bestemte..? Det kunne måske være dit eget antennekabel HEN til recorderen der havde en defekt, f.eks. en dårlig samling af stik, eller for hårdt "knæk" om et hjørne eller lignende..? 

sofus_100
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jeg havde ikke problemet på min gamle Philips recorder, men er kommet frem til at problemet må ligge i mit signal, jeg vil "når tid kommer" prøve at skifte mit antenne kabel som er et standard rudolph schmidt kabel til noget af en højere kvalitet, og se om det skulle afhjælpe problemet.

Jeg skal nok holde jer orienteret

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes