| Forfatter |
|
enten Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Er ny herinde, og synes umildbart ikke jeg kunne finde et emne omkring det jeg søger. Derfor spørger jeg: er der nogen der har erfaring eller bare har et bud på, hvilken forstærker og evt. dvd-afspiller (samme mærke) jeg kunne smide foran mine b&w´er?
på forhånd tak 
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W bruger selv Rotel og er generalt et fedt mærke
__________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok. er der andre mærker? synes deseignet er lidt for kedeligt, men hvis det er noget af det der virkelig spiller dem godt er det selvf ligemeget.
Hvad med thule? Har hørt dem i hifiklubben og synes de levere en rigtig varm lyd også.
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller evt. harman kardon, dem er jeg også helt vild med, med henhold til udseende
|
| Til top |
|
| |
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min far har et sæt b&w703, vi var selv du jagt efter en forstærker... vi var ude og lytte på meget forskelligt. Bl.a HK, og Rotel - det endte med en Denon PMA-2000ae fra HFK'en og jeg må indrømme at det lyder altså rigtig godt desværre bruger han en billig philips dvd-afspiller fra taiwan! 
Skal det være stereo-forstærker eller surround? - eftersom du nævner dvd-afpiller
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
|
Min far har et sæt b&w703, vi var selv du jagt efter en forstærker... vi var ude og lytte på meget forskelligt. Bl.a HK, og Rotel - det endte med en Denon PMA-2000ae fra HFK'en og jeg må indrømme at det lyder altså rigtig godt desværre bruger han en billig philips dvd-afspiller fra taiwan! 
Skal det være stereo-forstærker eller surround? - eftersom du nævner dvd-afpiller
|
|
|
jeg vil ikke umiddelbart anbefale denons surround receivere med 703'eren, det kommer meget hurtigt til at være meget skarpt, fik dog også lyttet på dem på en pma200, det lød fint selvom jeg tror de godt kan bruge lidt mere power en den er i stand til __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså H/K's HK970, er jeg meget tilfreds med, og spiller selv med den på et sæt Monitor Audio GS20(nogenlunde samme str. som 703'eren).. Og det klarer den ganske fint, omvendt har jeg aldrig hørt andre forstærkere på højtalerne.. Men forstærkeren er ganske strømstærk og virker som om at den har muller nok til at håndtere store højtalere.. Så kan man så diskutere om der er et mis-match mellem en højtaler til 11k stk og en forstærker til 4,5k.. Men det er jo op til den enkelte at vurdere.. Prøv at lytte på den i hvert fald, mange bliver overraskede over lyden i den lille satan..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
|
|
|
|
nej det er fordi at jeg lige har fået fladskærm også, og skal derfor også have en ny dvd, og synes det er lækrest hvis det er samme mærke, farve osv som forstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
min 3 favo. er nok indtil videre:
rotel RA-1062 til omkring 7k
Harman kardon HK 970 til 4500
Thule spirit IA100 til 5500
Fordele/ulemper eller evt. erfaringer ved de forskellige forstærkere?
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja har lige endnu et spørgsmål, håer jeg kan få svar på dem alle.
for nu sidder jeg lige og kigger på en forforstærker Rotel RC-06 og en effektforsærker Rotel RKB-650 . er det en fordel istedet for en integreret forstærker? de 2 er nemlig på tilbud nu til ca. 7000 hvor normalt en 11500-12000
ja har ikke det helt store styr på det så håer på alt den hjælp jeg kan få
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en kineser såsom Cayin 153B?
Fantastisk maskine til 7k
|
| Til top |
|
| |
Nessumsar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg mener du er på rette vej med Rotel og vil matche dine højttalere herligt.
B&W 703 er jo nogle pænt seriøse ht'ere som fortjener et godt stereo anlæg. forslaget med rotel rkb-650 er jo en multikanalseffekt og vil nok være bedre tjent med en ren to kanals effekt i retning af RB-06 eller RB-1070. Men hvis du skal have en dvd-afspiller i samme mærke kan det blive en dyr affære med Rotel. Hvor meget ligger dit budget på?
Ellers er Cayin som Virious nævner et meget godt bud Ellers er Classic er også højt på listen vil jeg mene. __________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
-VA Beethoven Concert Grand
Head-Fi: Cowon J3 og Klipsch x10i + Yuin PK2
PC: Audio Pro LV-2e
|
| Til top |
|
| |
enten Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok blir nok rotel eller Cayin, som du skriver, dem er jeg også helt vild med.
Hvor kan jeg købe dem henne? evt hvor det er billigst:)
|
| Til top |
|
| |