| Forfatter |
|
l**teland Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen..
Jeg haaber at I gider hjaelpe mig med det foelgende.
Jeg har et gammelt B&O anlaeg der skal skiftes ud.Eftersom jeg ikke vil betale for design
men god lyd fik jeg det raad af en ven at jeg skulle kigge paa kinesisk hifi for der faar man
meget mere for pengene.Jeg maa nok lige fortaelle at jeg ikke ved ret meget om hifi overhovedet
og slet ikke kinesisk.
Er der nogle af jer eksperter der ved hvilke maerker der er i bedste og tror I at man for ca 25 000 dkk faar noget der virker ..Forstaerker,(sa)cd spiller og hoejtalere ?
Tusind tak paa forhaand
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig,
Jeg tror du gør en stor fejl her. Det som produceres i kina, er i høj grad design eller sminkede lig.
Der er utalige eksempler på at når man har kigget bag de prangende facader på eks. rørforstærkere ja så er det håbløse kredsløbsdesign der i bedste fald ikke vil genere alt for meget.
Hvis du ikke er hooked på design, ja så er der da en masse brugt til salg hvor du får betydeligt mere valuta for pengene.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
|
Hej med dig,
Jeg tror du gør en stor fejl her. Det som produceres i kina, er i høj grad design eller sminkede lig.
Der er utalige eksempler på at når man har kigget bag de prangende facader på eks. rørforstærkere ja så er det håbløse kredsløbsdesign der i bedste fald ikke vil genere alt for meget.
Hvis du ikke er hooked på design, ja så er der da en masse brugt til salg hvor du får betydeligt mere valuta for pengene.
|
|
|
Det du skriver er en gammel myte og noget af en snæversynet holdning.. Der er MASSER af godt og billigt hifi fra kina, bare se anmeldelserne her på siden. Desuden er der en hel del folk herinde der har brugt hifi fra kina, især forstærkere igennem flere år og har været yderst tilfredse med det.
Kina hifi kan være af en ganske god kvalitet og det giver i mange tilfælde MEGET for pengene så det kan man trygt købe.
|
| Til top |
|
| |
l**teland Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak begge to,, jeg kan allerede nu forstaa at meningerne er delte.
Min kammerat mener at bl.a Dussun,Jungson og ogsaa Cayin skulle vaere godt ...
Jeg er spaendt paa om der er nogle her paa siden der faktisk har China made hifi og ogsaa
vil dele deres erfaringer.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 19 August 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har så sent som i dag købt en Cayin 153B forstærker. Rigtig godt kram på 15 kg. Eneste "kinesisk" man kan finde over den er en lidt træls fjernbetjening.
De kinesiske mærker giver god ydelse for pengene, og er bestemt ikke en skuffelse.
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
l**teland skrev:
|
Hej alle sammen..
Jeg har et gammelt B&O anlaeg der skal skiftes ud.Eftersom jeg ikke vil betale for design
men god lyd fik jeg det raad af en ven at jeg skulle kigge paa kinesisk hifi for der faar man
meget mere for pengene.Jeg maa nok lige fortaelle at jeg ikke ved ret meget om hifi overhovedet
og slet ikke kinesisk.
Er der nogle af jer eksperter der ved hvilke maerker der er i bedste og tror I at man for ca 25 000 dkk faar noget der virker ..Forstaerker,(sa)cd spiller og hoejtalere ?
Tusind tak paa forhaand
|
|
|
Du kan roligt købe noget Vincent.
Mvh,
Frank
|
| Til top |
|
| |
adamtulinius Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også en hel del her inde der har især classic 6.6(b) (se http://www.ardency.adr.dk/integrated_amplifiers.htm)
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cambridge og Quad blandt mange andre produceres i dag i Kina - så jeg vil ogsåmene at det er en myte at kinaboksene kun er glimmer og glitter, men det gælder vel om at lytte til det grej man er interesseret i inden køb - kinagrej eller ej
I det nye Stereophile er der i øvrigt en meget spændende artikel om netop dette emne... kan anbefales __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
l**teland Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til alle for jeres tip..Al info er stadig meget velkommen.
jeg er helt enig med at man skal hoere sit nye anlaeg og det er altafgoerende for om man koeber det.Jeg har hoert et par anlaeg men ikke fundet lige det der siger wauw..(rega,marantz) Jeg har sendt en mail til Stereophile om at faa tilsendt det beskrevne nummer.Paa nettet har jeg fundet en stoerre discussion om det samme thema paa hollands men det hjaelper ikke de fleste her.Der stod bl.a at mange 'store fine navne' faar deres ting lavet i Kina,satter deres egne stickers paa og saelger det med flere 100 pct vinst.Jeg vil lige gentage at dette er noget der siges paa nettet.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
l**teland skrev:
| Der stod bl.a at mange 'store fine navne' faar deres ting lavet i Kina,satter deres egne stickers paa og saelger det med flere 100 pct vinst.Jeg vil lige gentage at dette er noget der siges paa nettet. |
|
|
Det skal sagtens passe, der er faktisk en hel del firmaer der køber kina hifi og så bare får sat deres eget navn på og så sælger det i vesten til den 10 dobbelte pris som man kan få det for i kina. Det selvom produktet man kan købe i kina er 100% identisk, det har bare ikke et fint navn.
Som eksempel kan nævnes Mark Levinsons firma, Red Rose Music der har en effektforstærker ved navn Affirmation som der bliver produceret i kina. Den skal de have 7000 USD for mens man kan købe den samme forstærker med den kinesiske fabrikants eget navn på til omkring 900 USD. Der kan man sgu tale om en fortjeneste der vil noget. Selvfølgelig så påstår ML selv at den Affirmation forstærker han sælger er forbedret betragtelgit ift. den kinesiske original model for det skal han jo næsten sige men mon ikke det bare er for at komme let og elegant udenom at hans firma tager røven på kunderne? Sådan er der mange andre produkter netop fra Red Rose som kan fåes betydeligt billigere direkte fra kina men selvfølgelig uden det fine navn og en god historie til at sælge produkterne til alle hifi snobberne som bare ikke kan få nok af store svulstige ord og fantastiske historier om det produkt de køber. Det er bare ET mærke vi snakker om her, der er MASSER af andre der gør nøjagtigt det samme.
Summa sumarum, kineserne kan sagtens lave højkvalitets hifi der ikke på nogen måde ligger under vestlige firmaers formåen både når det gælder lyden men ikke mindst bygge kvaliteten. Endvidere kan kineserne gøre det til en pris der simpelthen slår al vestlig konkurrence af vejen.
Bevares, der er masser af kina skrammel derude der ikke er fem potter pis værd men sådan er det også med så mange overpriced l**te produkter som vestlige producenter har udviklet og produceret i vesten, det koster bare 5 gange så meget som kina skramlet. 
|
| Til top |
|
| |
l**teland Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red Rose Musis er netop et af de navne der naevnes i Holland !!
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI4ALL har for nyligt testet 3 forskellige anlæg til netop 25K fra 3 forskellige leverandører i DK.
Prøve eventuelt at læse testen (findes under anmeldelser) som en appetizer og tag derefter ud og lyt selv. Blot et forslag....
mvh
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
l**teland skrev:
| Red Rose Musis er netop et af de navne der naevnes i Holland !! |
|
|
Et andet mærke der kan nævnes er tyske Vincent-Tac, det bliver produceret i kina af firmaet Sheng Ya og det kan fåes til under det halve inklusiv fragt, told og moms hvis man selv køber det fra kina, men så får du bare ikke det fine Vincent-Tac navn på udstyret. 
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
De omtalte Red Rose produkter er fra Dussun vistnok V8i og VS99.
Check Dussun her: http://www.dussun.com./english/products.html
Red Rose skal efter sigende have tweaket disse, men jeg kan ikke se at de kan tweake så meget at det berrettiger til en faktor 10 (!) i prissætningen. __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
|
Red Rose skal efter sigende have tweaket disse, men jeg kan ikke se at de kan tweake så meget at det berrettiger til en faktor 10 (!) i prissætningen.
|
|
|
De går under navnet Dussun V8I, DS99 eller Korsun V8I, DS99 men det er samme produkt, bare 2 forskellige firma navne. Vist noget med at det ene af navnene er til eksport mens det andet er til brug på det kinesiske/asiatiske marked.
Noget morsomt er at de nævnte forstærkere normalt ike kan købes af amerikanerne på helt legal vis da Red Rose skulle have en aftale med den kinesiske producent der forhindrer salg til det amerikanske marked udenom Red Rose. Hvilket er lidt underligt, for hvis Red Rose har "forbedret" standard produkterne burde de originale kinesiske forstærkere ikke være nogen rigtig konkurrent til Red Rose produkterne men de har åbenbart ment at det vil tage noget af salget fra dem. Det kan jeg slet ikke forstå de kan tro. 
|
| Til top |
|
| |
l**teland Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg proever at finde de anmelderser i aften hjemme..
Hvis alle de historier om bl.a Red Rose passer, og det tyder det jo paa er det utroligt at de overhovedet kan finde kunder der vil betale de overpriser.
|
| Til top |
|
| |
walin Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 530
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
walin skrev:
|
Red Rose skal efter sigende have tweaket disse, men jeg kan ikke se at de kan tweake så meget at det berrettiger til en faktor 10 (!) i prissætningen.
|
|
|
De går under navnet Dussun V8I, DS99 eller Korsun V8I, DS99 men det er samme produkt, bare 2 forskellige firma navne. Vist noget med at det ene af navnene er til eksport mens det andet er til brug på det kinesiske/asiatiske marked.
Noget morsomt er at de nævnte forstærkere normalt ike kan købes af amerikanerne på helt legal vis da Red Rose skulle have en aftale med den kinesiske producent der forhindrer salg til det amerikanske marked udenom Red Rose. Hvilket er lidt underligt, for hvis Red Rose har "forbedret" standard produkterne burde de originale kinesiske forstærkere ikke være nogen rigtig konkurrent til Red Rose produkterne men de har åbenbart ment at det vil tage noget af salget fra dem. Det kan jeg slet ikke forstå de kan tro. 
|
|
|
Hi Hi, meget morsomt . Check her:
http://www.aaa-audio.com/index-order.htm
Det er et amerikansk firma (nævnt på Dussuns hjemmeside), hvor du som amerikaner kan købe Dussuns produkter !.
Iøvrigt er der en forhandler i Grækenland. Kombiner dog en tur til Athen med et Hifi indkøb ! __________________ - Klaus -
Island s are where the Sea ends.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
l**teland skrev:
| Hvis alle de historier om bl.a Red Rose passer, og det tyder det jo paa er det utroligt at de overhovedet kan finde kunder der vil betale de overpriser. |
|
|
Så utroligt er det uheldigvis ikke, sådan er det inden for hifi verdenen, find på en god historie om dit produkt og du kan sælge næsten ALT ligegyldigt hvor latterligt produktet er. 
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
walin skrev:
Bassøe skrev:
walin skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hi Hi, meget morsomt . Check her:
http://www.aaa-audio.com/index-order.htm
Det er et amerikansk firma (nævnt på Dussuns hjemmeside), hvor du som amerikaner kan købe Dussuns produkter !.
Iøvrigt er der en forhandler i Grækenland. Kombiner dog en tur til Athen med et Hifi indkøb !
|
|
|
Ok, det var interessant så havde jeg ikke helt ret, de kan åbenbart købe produkterne udenom Red Rose alligevel.
Men alt det andet jeg har skrevet vil jeg nu stadigvæk stå ved. 
Mener faktisk også man kan købe en del af Dussun/Korsuns produkter i Danmark.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
l**teland skrev:
|
Hej alle sammen..
og slet ikke kinesisk.
Tusind tak paa forhaand
|
|
|
Jeg havde kigget på Classic No 6.6B nedsat fra 14k til 7k og den tilsvarende cd-afspiller Classic No 01b nedsat fra 5800 til 3k hos ardency audio. Dernæst havde kigget på evt. Dali, JBL, B&W brugt eller andet i den dur, alt efter hvilken lyd der passede mig.
Jeg kan fuldt ud stå inde for Classic, der er utroligt meget at hente for de penge de bliver solgt for pt.
Dem der udtaler sig negativt om alt kinesisk hifi snakker bare for at holde sig vågen. Det er jo umuligt at kende alle produkter fra kina, og hvorfor skulle en kineser være dårligere til at opbygge en forstærker end en dansker? Nej drop fordommende og kom ud og lyt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |