Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE19R71W, ris/ros tak! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
B-Stenskrog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 August 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er i min søgen efter et prisbilligt, men rimeligt, LCD-tv faldet over Samsungs LE19R71W model.

Hvad har I at sige til sådan en svend?

Der står en masse om det her:

http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le19r71b.asp

http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/files/le-19r71b_ w_dk_b2c.pdf

Og fra Hifipriser er der følgende data:

19 tomme TFT aktiv matriks / 16:9 / 1440 x 900 / 500:1 / 300 cd/m2 / 8 ms

Jeg har prøvet google med søgeordene "samsung"+"LE19R71W"+"anmeldelse", eller ”test” eller ”review”, men synes ikke rigtig det giver noget.

Mit eneste umiddelbare forbehold er: Hvad sker der i år 2009? Altså med det digitale signal? Så vidt jeg kan se ud fra hifipriser.dk, så er der kun en analog tv-tuner.

Men hvad sker der i 2009, når det digitale signal kommer? I én af de forretninger jeg har været inde i, i dag, sagde ekspedienten at de digitale tunere som sidder i nogle fladskærme i dag, alligevel er den forkerte type kontra det signal som vil blive sendt ud til den tid – noget med at de tunere slutter på T, altså en DVB-T tuner der er i nogle tv i dag, mens at det signal som bliver sendt via den lokale fællesantenne, typisk slutter på noget andet end -T?

Men så skal man under alle omstændigheder ud og ha fat i en ekstern digital tv-tuner til den tid – men er der nogen der ved om det er én pr. tv. eller om man bare skal have tuneren ved ens hoved-antennestiks indgang, og man så kører kabler ud der fra til de enkelte tv..

På forhånd tak.

Til top Vis B-Stenskrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B-Stenskrog

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Hvis man skal ha digitalt signal fra sit kabeltv, skal man ha DVB-C, de er indbygget i nogle ganske få skærme, ellers er det fx en selector man skal ud at ha eller andet digitalt modtageudstyr, dvs hvis du IKKE har/planer om at sætte nogle antenne-gafler op i din have/på din altan, så har du ikke noget at bruge DVB-T til.

Det skal siges at enkelte antenne-foreninger kører et DBV-T signal over deres analoge kabelnet, men det er de få og så er det kun DR1&2 & TV2.

Man kan sagtens tilslutte flere tv til fx een selector, men der skal så ses den samme kanal hele vejen rundt, fx ikke smart når teenagerne vil se Voice og MTV, og det ikke lige er noget man bruger så meget tid på. Så skal man he en selector pr tv, for at det fungerer 100 %.

Vil gå ud fra at antenneforeninger/kabeludbyderne går 99% over til digital sending fra 2009, men om de bliver ved med at sende analogt signal, et pænt stykke tid endnu, det er vel et godt spørgsmål. Men mon ikke.

Kender ikke den omtalte Samsung skærm, men i den prisklasse, blir du sikkert ikke skuffet.

B-Stenskrog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 August 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:

Hvis man skal ha digitalt signal fra sit kabeltv, skal man ha DVB-C, de er indbygget i nogle ganske få skærme, ellers er det fx en selector man skal ud at ha eller andet digitalt modtageudstyr, dvs hvis du IKKE har/planer om at sætte nogle antenne-gafler op i din have/på din altan, så har du ikke noget at bruge DVB-T til.

Det skal siges at enkelte antenne-foreninger kører et DBV-T signal over deres analoge kabelnet, men det er de få og så er det kun DR1&2 & TV2.

Man kan sagtens tilslutte flere tv til fx een selector, men der skal så ses den samme kanal hele vejen rundt, fx ikke smart når teenagerne vil se Voice og MTV, og det ikke lige er noget man bruger så meget tid på. Så skal man he en selector pr tv, for at det fungerer 100 %.

Vil gå ud fra at antenneforeninger/kabeludbyderne går 99% over til digital sending fra 2009, men om de bliver ved med at sende analogt signal, et pænt stykke tid endnu, det er vel et godt spørgsmål. Men mon ikke.

Kender ikke den omtalte Samsung skærm, men i den prisklasse, blir du sikkert ikke skuffet.

Jeg har læst mig til at det er en udgået model, men ja - jeg ska kun bruge det max en time om dagen, så det er sgu fint til mig :)

Hmm, jamen ja, er en 22 årig studerende som bor alene i lej, så mon ik nok jeg ka bli enig med mig selv om, at se den samme kanal på begge tv.. Men hvis nu dekoderen er i stuen og man vil skifte kanal i soveværelset? Kan det lade sig gøre?! Og hvor store bliver/er de her dekodere/tunere? :)

Til top Vis B-Stenskrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af B-Stenskrog

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

En selector sagem60 er ca 20x15x5cm, så den fylder ikke meget. Remoten rækker en 6-8 meters penge, så det skulle være muligt. De ældre modeller er noget større, vel dvd-player size.

Mon ikke de fremtidige dekodere bliver mindre og mindre, som alt andet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes