| Forfatter |
|
Dyvel Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 192
|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er den... øhh var den lykkelige ejer af en NAD T752 Se evt: http://207.228.230.231/info/NAD_T752.pdf
Men har et problem med støj/skrat i alle udgange fra forstærkeren, også selvom jeg kører preout over i en anden forstærker. Det er lidt træls da det ellers er en lækker forstærker. Hvad kan der være galt? - Jeg har hørt nogle snakke om at det kan være strømforsyningen der laver støjen, for når den er på alle kanaler og i preout kunne det næsten ikke være andet, men men... nogle kloge hoveder der kan be-/afkræfte dette?
Er det noget jeg selv kan lave? (har haft elektronik på A-niveau på HTX)
Evt nogen der ligger inde med et diagram?
Mvh Daniel Duvald
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Daniel...
Jeg er også ejer af en NAD T752, og har ikke oplevet ovenstående problem. Det er ikke bare i starten (når du lige har tændt Receiveren) at støjen er der, men hele tiden?? Min sender støj ud de første 10 min (det bliver gradvist lavere og lavere), men det forsvinder helt!!
Hvad med garantien? Er den udløbet??
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støjen er der hele tiden... Har prøvet at spille den varm, men det hjalp ikke. Desværre er der ikke mere garanti på, ellers havde de bare fået den i hovedet 
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers lækkert setup du har dig Oceanman... Har selvsamme dvdafspiller, bare i guld. Utrolig glad for min... eneste downside er navigering når man spiller mp3.
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyvel skrev:
| Ellers lækkert setup du har dig Oceanman... Har selvsamme dvdafspiller, bare i guld. Utrolig glad for min... eneste downside er navigering når man spiller mp3. |
|
|
Tak skal du da have - ja, MP3-navigeringen er lidt mangelfuld !!
Hmn... Det var da lidt træls med den Receiver! Synes du ellers den er/var god nok??
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja synes de muligheder den havde/har er længe fint for mit vedkommende... Kunne også godt li at der er mulighed for 7.1 - kom dog aldrig til at prøve det.
Men håber da jeg engang kan få den lavet... Den står bare i skabet og samler støv. Har købt en marantz SR5400 til erstatning.
Mvh Daniel Duvald
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyvel skrev:
|
Støjen er der hele tiden... Har prøvet at spille den varm, men det hjalp ikke. Desværre er der ikke mere garanti på, ellers havde de bare fået den i hovedet 
|
|
|
Hvordan kan garantien være udløbet, T752 er stort set lige kommet på markedet ?
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
T752 kom på markedet i starten af 2002 herhjemme, men jeg købte den af en ven der havde taget den med hjem fra det store udland...
Jeg gad bare ikke til at forklare min lidt rodede måde jeg fik den købt på, for det er ikke rigtig relevant, men jeg tror nu heller ikke det med 2 års garanti gælder så mange andre steder end i DK??? - i USA har de f.eks. vist kun en ret kort garanti.
Jeg har læst om flere andre som har haft problemer med deres T7xx serie, men ikke stødt på mit problem. Havde det bare været relæ'erne som i de gamle NAD'er så var det da til at få skiftet, men hvis det er strømforsyningen er den jo straks værre - den er vist dyr?
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oceanman> På din hjemmeside skriver du DIY kabler... Ser sgu ellers proff. ud. Havd har dit Coaxial Digital Kabel kostet at lave? - ser nice ud. Lyder det også lige så godt som det ser ud?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 06:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du ikke bare du har blæst en inputselektor ?
Det vil give støj/skrat på alle analoge input, og muligvis digitale, afhænge af hvilken IC det er der er gået.
Den typiske surround reciver har 1-2 IC'er til analog, og en anden der skifter mellem analog, digital og multikanl ext.in.
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyvel skrev:
| Oceanman> På din hjemmeside skriver du DIY kabler... Ser sgu ellers proff. ud. Havd har dit Coaxial Digital Kabel kostet at lave? - ser nice ud. Lyder det også lige så godt som det ser ud? |
|
|
Kablet og stikkene er købt hos AV-Connection.com, og har stået mig i ca. 195,-!! Jeg ved det ikke lyder af meget, men lyden er fænomenal hvis man perspektiverer det til prisen. Det var ikke engang særlig svært at lave - hvis du ved hvilken ende af loddekolben der er den varme, er der slet ikke nogle problemer der!!
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper,
Hvis en sådan omtalt IC er stået af, vil det så stadig give støj/skrat når man kører preout over i en anden forstærker, og altså ikke bruger NAD'ens forstærkerdel???
Sådan en IC, er det en standard IC, som er til at få fat i eller hvordan???
Med venlig hilsen Daniel
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oceanman> 195,- for en meter???
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper> Kan man på nogen måde tjekke om IC'en er stået af så længe den stadig sidder i printet? - vel også ret svært uden data på IC'en??? Men det er vel selvfølgelig til at finde ud af hvis det er en standard IC
|
| Til top |
|
| |
OceanMan Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyvel skrev:
| Oceanman> 195,- for en meter??? |
|
|
Det er den færdigsamlede udgave af mit digitale coax. kabel der koster 195,- for en meter!!
Det digitale coax kabel har kostet mig ca. 85,- for én meter Analog kablerne koster ca. 75,- for én meter
Så kommer der selvfølgelig lige porto og eksp. gebyr oven i hatten...!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Bach Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dyvel skrev:
|
Hej Jesper,
Hvis en sådan omtalt IC er stået af, vil det så stadig give støj/skrat når man kører preout over i en anden forstærker, og altså ikke bruger NAD'ens forstærkerdel???
Sådan en IC, er det en standard IC, som er til at få fat i eller hvordan???
Med venlig hilsen Daniel
|
|
|
Hvis det er inputvælgeren vil fejlen også være der på pre-out.
Hvis fejlen også er på tape-out, er det den første IC, i så fald virker den typisk på multikanal ext.in.
Jeg ved ikke hvilke IC'er NAD bruger, men de fleste jeg har set i surround recivere er en Toshiba kreds, der er almindelig i handlen.
|
| Til top |
|
| |
Møffe Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Daniel,
hvilken receiver spiller bedst stereo af de 2 modeller, NAD eller Marantz, og hvad er dit helhedsindtryk af dem begge?
Jeg har selv tænkt at investere i en af de 2 modeller.
Eller er der andre forslag i den prisklasse.
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Møffe> Jeg må lige tilstå at det er en SR-5300 og ikke 5400 som jeg skrev. Men de ligner sgu hinanden ret meget.
Jeg må indrømme at jeg er ret glad for min marantz. Når jeg lytter til stereo bruger jeg altid "Extended Stereo" som anvender alle mine 5 højttalere. Jeg synes stuen bliver bedre "fyldt ud" med lyd. Begge forsærkere kan dette.
Begge forstærkere er jo fine forstærkere. Marantz'en kan køre 6.1, men kræver en anden forstærker til subben hvis denne ikke er aktiv. NAD'en kan køre 7.1, men igen har subben behov for anden forstærker. Skal man bruge de ekstra 2 kanaler kræver det også en forstærker, da NAD'en kun trækker de 5 kanaler.
Marantz'en har lidt mere power at gi af (6*90W sinus ved 8 ohm) imod (5*80W)
Fjernbetjeningen på NAD'en er klart den bedste. Den har en "optage funktion" så du kan få alle de andre af dine fjernbetjeninger kodet ind blot ved at stille dem over for hinanden og trykke på et par knapper. Den kan dog købes for ca. 700 kr. løst.
Men skulle jeg vælge i dag ville jeg vælge Marantz'en da den også er rigtig flot at se på.
Marantz er jo vist også berømt for deres stereoforstærkere, og jeg har intet at klage over.
Læs evt. mere her om Marantz'en: http://www.audioreview.com/PRD_143787_2718crx.aspx
lidt om NAD'en: http://www.nadelectronics.com/av_receivers/T752_framset.htm
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
Dyvel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper> Jeg har nu prøvet på Tape-out og der kan jeg stort set ikke høre noget støj. Kun en smule engang imellem. Bekræfter det ikke din teori om at det er imputvælgeren? men måske bare at det ikke er den første IC den er gal med ?
Jeg har mange indgange på forstærkeren, men kan ikke finde nogen multikanal ext in... Men som sagt - tape-out ser ud til at virke fint.
Mvh Daniel
|
| Til top |
|
| |
Mr TGS Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det undrer mig lidt, at der ikke skulle være garanti på den NADT752 for det er ikke 2 år siden den kom på markedet og Hi-Fi Klubben giver jo 2 års garanti. Tjek lige din kvittering en ekstra gang.
|
| Til top |
|
| |