Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 19:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: SCS Hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 27 August 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hey bio'en er ikke opdateret. Der er nu blevet rykket rundt og der har været en Marantz SR3001 forbi, men nu sidder jeg glad og tilfreds med en dejlig Harman Kardon DPR1005 receiver

Opdatering kommer nok på et tidspunkt..

Jep så har jeg fået det hele hjem

Udstyr:

Højttalere:
SCS-01 (M) Deluxe + SCS PB-12NSD sub
Forstærker: Onkyo TX-SR605
Cd: Harman Kardon HD970
Rack:
VM Acoustic S4
Kabler: 2
4m Profigold 4mm2 Bassflex + 3m QED coaxial kabel
Skærm:
22" Fujitsi-Siemens L22-1W widescreen
Standere:
SCS
Højttalerophæng:
SCS

Oprindelig havde jeg tænkt mig at opgradere mine smækre XTZ'er til surround, men endte nu med et komplet SCS anlæg efter at have hørt så godt om deres sub. Og da de solgte ud af deres hvide sæt ville det næsten være kriminelt ikke at slå til, de er jo også mindre hvilket sikkert bliver rart når jeg skal studere.
Så alt i alt blev der bestil et komplet 5.1 sæt fra dem med alt tilbehør. Jeg har for en måned siden købt en 22" widescreen til puteren så nu kommer den til at fungere som dvd og fladskærm, har hverken plads eller råd til stor fjerner så det jo tip top.
Har været meget i tvivl om hvilken surroundforstærker jeg skulle vælge og var meget tændt på Panasonics digitale da en gut solgte den roste Onkyo TX-SR605 receiver fordi han hellere ville have stereo, så det blev en oplagt byttehandel med min Vincent

Fik så det hele op og køre i fredags og det er bare 10-4

Onkyen er godt nok ikke lige så vild som min Vincent, men det ville jo også være sindssygt at forvente. Den lyder dog fin nok, men ikke noget specielt. I forhold til Vincent'en er den knap så detaljeret og kontrolleret i lyden, især diskanten kan der høres forskel, og så var den selvfølgelig meget mere kraftfuld. Men det det er stadig godt, især i surround Også en stor fordel med aktiv sub, som jo er kvalivare, der tror jeg ikke Onkyo'en er nogen begrænsning.

Højttalerne er jeg også rigtig glad for. Subben kender de fleste nok, og eftersom jeg ikke har erfaring med denne er det nok ligemeget. Det første jeg lagde mærke til med højttalerne er den rigtig gode diskant. Den lyder rigtig klar og luftig, altid uden at være anmasende. Der hvor der mangler lidt er de mellemdybe bastoner hvor højttalerne står lidt af og subben ikke rækker helt op, hvilket fx kan høres i rock. Dette bliver dog udlignet med subbens kraft og kvalitet synes jeg, især i sammenhæng med højttalernes rigtig flotte diskant.

Fronter

Fronter igen

Min rack

Højttaler close-up

Højttaler lidt længere fra

Baghøjttaler

Baghøjttaler

Baghøjttalere sammen

SVC skilt

Højttalertilslutning

Bagside af rack

Skærm med blitz, derfor lyst

I halvmørke. Har ikke fået trukket mit gardin helt tæt til:)

Og så lige et billede af det gamle anlæg:) Lidt sørgeligt, det var ellers super lækre de højttalere!

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 August 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Heysa AndersCongrats[IMG]style="WIDTH: 36px; HEIGHT: 40px" height=33 src="smileys/smiley32.gif" width=72>det ser fandme lækkert ud. hvordan lyder det i forhold til dit gamle setup. for det var jo meget klinisk, efter min mening maglede de lidt sjæl. men hver sin smag. For det var bestemt nogle lækre højtallere Men så kommer jeg snart forbi og hører det

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Takker Er super glad for det, det rykker helt vildt at se film er^^ Jeg regner med at finde ud af noget i næste weekend, jeg skriver lige til dig

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

det ser jo rigtig godt ud men står din Center altid bag ved skærmen???
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 August 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Super godt gået

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 August 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Til lykke med de nye højttalere!

Anzelz skrev:

Højttalerne er jeg også rigtig glad for. Subben kender de fleste nok, og eftersom jeg ikke har erfaring med denne er det nok ligemeget. Det første jeg lagde mærke til med højttalerne er den rigtig gode diskant. Den lyder rigtig klar og luftig, altid uden at være anmasende. Der hvor der mangler lidt er de mellemdybe bastoner hvor højttalerne står lidt af og subben ikke rækker helt op, hvilket fx kan høres i rock. Dette bliver dog udlignet med subbens kraft og kvalitet synes jeg, især i sammenhæng med højttalernes rigtig flotte diskant.

Sub'en burde nu kunne dække hullet til satteliterne uden problemer. Det kan være det skyldes den lidt specielle måde du har sub'en stående på?
Det er nok ikke optimalt at den står og spiller lige ind i et hjørne.

Sub'en skal forøvrigt spilles til. Jeg kunne høre tydeligt forskel på min da den havde fået tæsk i et par uger. Det samme kan meget vel gøre sig gældende med højttalerne.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Sendt: 28 August 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Det er sgu flot det setup... Rigtig lækre de højttalere

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

#Morten014 - Indtil videre jah.. Fungerer egentlig fint nok, men hvis der skal ses meget film kan den jo rykkes frem under skærmen og fronterne kan også let skubbes frem. Må jeg lige eksperimentere med om det giver bedre lyd

#MiachelWB - Tja, det er bare hvad jeg synes jeg kan høre til forskel fra mine XTZ umiddelbart. Lidt ligesom hvis man hører høj musik på en lille højttaler, så kan diskanten jo følge med ved langt højere lydtryk end bassen:)
Hvor kan det så anbefales subben står? Lige nu er det bare fordi den var lettest at komme til..

#Holm26 - Jatak Jeg kan rigtig godt lide dem i hvid, passer også godt til standeren. Den sorte sub så i hvert fald grim ud på billederne synes jeg. Også dejligt med nogle lidt mindre end xtz'erne, det bliver sikkert ret godt når jeg skal studere.

#CSN Teknik - Tak :)  Det er pengene værd indtil videre i hvert fald. Var ret nice at kunne bytte forstærker, så blev det en Onkyo i sidste ende. Men f*** den er varm
Har du evt. et forslag til et godt subkabel? Til preout.. Som ikke er så dyrt

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Anzelz skrev:

#Holm26 - Jatak Jeg kan rigtig godt lide dem i hvid, passer også godt til standeren. Den sorte sub så i hvert fald grim ud på billederne synes jeg. Også dejligt med nogle lidt mindre end xtz'erne, det bliver sikkert ret godt når jeg skal studere.

De er osse rigtig fede i hvide ser godt ud i kontrast til de sorte enheder og standere.. Og nej synes heller ikke de sorte er nær så pæne..

Ja, de er noget mere kollegieværelse venlige end XTZérne det er helt sikkert, det er jo meget rart at de fylder det hele..

Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hej Anzelz, dit setup ser rigtig fedt ud
Er total lost i din skærm!

Du har også en fed stil, med lidt oldstyle (bordet) også højteknoligisk look (setuppet xD      )

Men jeg kender ikke højttalerne, noget du kan sammenligne dem med?
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Citér:
De er osse rigtig fede i hvide ser godt ud i kontrast til de sorte enheder og standere.. Og nej synes heller ikke de sorte er nær så pæne..

Ja, de er noget mere kollegieværelse venlige end XTZérne det er helt sikkert, det er jo meget rart at de fylder det hele..

Også det match jeg faldt lidt for (:

Kan se du har en Pioneer, hvordan lyder sådan en fætter? Havde nemlig overvejet at købe sådan en

Citér:
Hej Anzelz, dit setup ser rigtig fedt ud
Er total lost i din skærm!

Du har også en fed stil, med lidt oldstyle (bordet) også højteknoligisk look (setuppet xD      )

Men jeg kender ikke højttalerne, noget du kan sammenligne dem med?

Hehe jotak, pt er det nok mest budgettet der har gjort det Men gør værelset hyggeligt nok synes jeg Har en plan om at male den der klamme techno sort og hvid, det tror jeg kunne blive godt.

Tja jeg er i hvert fald rigtig glad for dem. Specielt diskanten er rigtig god. En anden herinde sagde de er bedre end Dali Evidence og det vil jeg give ham ret i. Lidt samme detaljeniveau som B&W synes jeg, uden at kunne huske dem helt tydeligt. Den er hvad jeg vil definere som "silkeblød":) Meget fin og uanstrengende. Nu kan jeg se du bor i Jylland, det jo desværre langt væk, ellers er du velkommen til at komme og lytte;)

Du kender nok ikke XTZ, men deres diskant synes High Fidelity kunne være i et 10.000kr's sæt, jeg kan bedre lide SCS. Den er lidt blødere så den ikke generer når man spiller højt.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 August 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Det sgu et dejligt setup, fortjener dog et større billede tiden synes jeg  Men hvad er det man siger, "kommer tid ,kommer råd".

Kan tænke mig til at der er super god sammenæng i lyden hele vejen rundt, specielt må det virke helt optimalt ved lyde der bevæger sig i "lyd rummet".

Hvor sidder du når du ser film? Kunen forstille mig at lyden fra baghøjtalerne virker bedst når du sidder i din kontorstol ca. lige i midten. Kan selvfølgelig være jeg tager fejl :)

men fedt setup

Mvh. Henrik

Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 August 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

wow, ja nu er det da en skam jeg ikke bor noget tættere på

det "lyder" da som nogle dejlige ht'er

må jeg stille det private spørgsmål om hvad du har givet for det?^^

Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Citér:

Det sgu et dejligt setup, fortjener dog et større billede tiden synes jeg  Men hvad er det man siger, "kommer tid ,kommer råd".

Kan tænke mig til at der er super god sammenæng i lyden hele vejen rundt, specielt må det virke helt optimalt ved lyde der bevæger sig i "lyd rummet".

Hvor sidder du når du ser film? Kunen forstille mig at lyden fra baghøjtalerne virker bedst når du sidder i din kontorstol ca. lige i midten. Kan selvfølgelig være jeg tager fejl :)

men fedt setup

Hehe ja, lyden er kommet i første række her Men det føles nu ikke kriminelt at se film på den endnu. Overvejer lidt om der overhovedet et plads til noget stor tv, men det kan jeg jo bruge tiden på indtil jeg har råd.

Altså når vi er flere tager vi bare stolene og sofaen, der betyder lyden ikke lige så meget. Men når jeg ser film alene trækker jeg bare en af stolene ind foran sofaen i midten, så det lige i sweetspot

Synes det er ret cool at S4-racken passer præcis med standerne i højden. Det er virkelig super fedt at se film med det her anlæg hvor højttalerne både matcher perfekt og så er kvaliteten og lyden så meget vildere end de små færdige anlæg jeg har haft før.

Citér:

wow, ja nu er det da en skam jeg ikke bor noget tættere på

det "lyder" da som nogle dejlige ht'er

må jeg stille det private spørgsmål om hvad du har givet for det?^^

Jah.. Altid godt at høre nyt. Har du tænkt på at købe et SCS system da? Jeg er i hvert fald rigtig glade for dem. Har set Hifiklubben holder noget sjov i weekenden, hvis jeg når derhen kan jeg lige give en sammenligning

Jep, Lsound er rigtig gode at handle hos, fik også noget rabat. Normalt sælger de ikke (M)-systemet i hvid, men skrev og spurgte om de kunne fixe det, fik også ekstra rabat fordi de sælger ud af deres hvide systemer. Selve højttalerne og subben har jeg givet 1458€ så det er en ret god pris De havde også meget rabat på deres Omnimount fordi de var hvide, så det blev en rigtig god handel i alt. Kablerne er også rigtig nice, der er en 1mm2 tyk ren kobberleder i omgivet af små kobbertråde, ser ret cool ud. De var også så flinke at fyre 4m ekstra af til mig. Så thumbs up til Lsound herfra Det kostede så 104€ i fragt.. Egentlig ikke galt når det vejede 64kg.

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Har lige to spørgsmål

1: Vil subben stå bedre placeret fx ved at stå ved siden af racken med bassen ud imod lytte posititionen?

2: Hvordan regner man ud hvor stort ens billede virker på en bestemt afstand? Læste en gang at fx 26" på x meters afstand svarer til 50" på y meters afstand

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 August 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål 1 kan jeg tage. Det er bare en måde at finde ud af det på: prøv dig frem. Men jeg ville vente en uge eller to indtil det hele er spilt til før du begynder med nogle større projekter med at flytte rundt på tingene. Det du kan gøre i første omgang er at justere fasen på subben. Spil noget musik hvor du føler at der mangler lidt midbas, juster så fasen indtil det hele hænger bedre sammen. Det nemmeste er om du har en til at justere fasen mens du selv sidder og lytter.

Og du har helt ræt i at diskanten er god, og man bliver bare mere glad for den jo længere man lytter fordi man ikke bliver træt i ørene af den. Jeg tror der er en grund for at SVS valgte Air Circ, den som af mange regnes for at være verdens bedste diskant, til deres nye højtalerserie. Om de skulle ha noget der var vesentligt bedre end den der sidder i SBS/SCS så skulle det være noget specielt.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Anzelz skrev:

Citér:

Også det match jeg faldt lidt for (:

Kan se du har en Pioneer, hvordan lyder sådan en fætter? <!--[if !vml]--><!--[endif]--> Havde nemlig overvejet at købe sådan en

Jeg er rigtig godt tilfreds med min Pioneer receiver.. Synes den gør det rigtig godt, men har da overvejet på et tidspunkt at skifte den ud med en af de ny der har de nye lyd formater.. Men det bliver ikke lige forløbig for er fint tilfreds med dens præstationer..

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

Spørgsmål 1 kan jeg tage. Det er bare en måde at finde ud af det på: prøv dig frem. Men jeg ville vente en uge eller to indtil det hele er spilt til før du begynder med nogle større projekter med at flytte rundt på tingene. Det du kan gøre i første omgang er at justere fasen på subben. Spil noget musik hvor du føler at der mangler lidt midbas, juster så fasen indtil det hele hænger bedre sammen. Det nemmeste er om du har en til at justere fasen mens du selv sidder og lytter.

Og du har helt ræt i at diskanten er god, og man bliver bare mere glad for den jo længere man lytter fordi man ikke bliver træt i ørene af den. Jeg tror der er en grund for at SVS valgte Air Circ, den som af mange regnes for at være verdens bedste diskant, til deres nye højtalerserie. Om de skulle ha noget der var vesentligt bedre end den der sidder i SBS/SCS så skulle det være noget specielt.

Hehe den er bare lidt tung at flytte rundt på Så tænkte om der var en standardposition man kunne arbejde ud fra.
Hvad gør fasen? Jeg troede bare det var til at vende strømretningen.

Uh det bliver da spændende med deres nye serie hvis den er endnu bedre.

Holm26 skrev:
[QUOTE=Anzelz]

Jeg er rigtig godt tilfreds med min Pioneer receiver.. Synes den gør det rigtig godt, men har da overvejet på et tidspunkt at skifte den ud med en af de ny der har de nye lyd formater.. Men det bliver ikke lige forløbig for er fint tilfreds med dens præstationer..

Ja den må i hvert fald have noget effekt med et thx skilt. Har du testen kvaliteten mod andre forstærkere?
Man kan jo ligeså godt vente til de nye formater bliver udbredte

Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Anzelz skrev:
.

Holm26 skrev:
[QUOTE=Anzelz]

Ja den må i hvert fald have noget effekt med et thx skilt. Har du testen kvaliteten mod andre forstærkere?
Man kan jo ligeså godt vente til de nye formater bliver udbredte

Har testet direkte mod nogen.. Men i surround der er den klart bedre end min kammerats marantz sr4001 ( men den lyder så en anelse bedre i stereo, men ikke nok til at jeg hellere ville have den )

Ja jeg venter osse med at skifte til der lige er sket lidt mere.. Ser ikke nogen grund til at springe på det første og bedste og lige nu har jeg ikke rigtig noget at bruge de nye formater til alligevel..

Leander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 September 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hej Anders : D

Det ser sku flot ud !!

Hvis jeg ikke tager meget fejl så læste jeg en tråd fra dig et sted lige da du have invisteret i dine gamle højtalere samt Vincent'en, noget med XTZ er det ikke det dine gamle højtalere hedder ??

Haha :D

Men rigtig fede de SVS'er :P

Til top Vis Leander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leander

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum