| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en uges ventetid har jeg ENDELIG modtaget mine Xindak xa8800MN Monoblokke, et sæt signal kabler og et sæt højttaler kabler som også er fra Xindak.
Har ikke så meget tid lige nu så jeg kommer kun lige med nogle korte indtryk af monoblokkene.
Jeg var lidt nervøs for om kvaliteten nu var i orden men efter jeg havde pakket dem ud af kasserne var det hurtigt ovre for de er simpelthen bygget som en kampvogn. Det hele er flot og solidt bygget, alt fra fronten til power knappen er flot lavet. Terminalerne er ikke i en luksus kvalitet men stadigvæk ganske fornuftige og selv fødderne er i en ordentlig kvalitet. Det eneste minus jeg har kunnet finde er en lille plet på den ene front, men den ses ikke medmindre du sidder tæt på og kigger direkte på den.
Det er nu lyden der er det vigtigste og der skuffer de bestemt heller ikke. Efter jeg havde sat dem til satte jeg noget Liquid Tension Experiment med nummeret Acid Rain på og fyrede op for anlægget. Umiddelbart var der ikke den store forskel bortset fra bassen som der var kommet mere knald i og var blevet mere kontant og detaljeret. Det ændrede sig da jeg så skruede op på fest niveau og over, der bliver der bassen vildere og mere kontant end jeg før har hørt og forventet fra en højttaler som mine Celan 800'er. Der kom min NAD T 743 surround receiver normalt hurtigt til kort resulterende i presset og grim lyd hvilket gjorde at jeg næsten altid måtte skrue. Med Xa8800MN'erne er der INTET af den slags, de bare fortsætter og fortsætter uden lyden bliver decideret grim eller presset, mine ører siger ihvertfald fra inden monoblokkene når det punkt.
Noget sjovt er at de bliver sindssygt varme, faktisk så varme at jeg ikke kan holde en hånd på køleribberne uden at det ville gøre rigtigt nas. Det er jeg slet ikke vant til, men nu kører de jo også klasse A op til et vist punkt så det må jeg vel bare vende mig til. Det bliver spændende at se næste el regning.
Jeg har så fundet ud af at mit nuværende rack er alt for lille til dem så nu skal jeg ud og have investeret i sådan et også, heldigvis har det hele tiden været planen men nu må jeg bare fremrykke det lidt.
Angåedne Xindak kabler som jeg også har købt så er der ikke så meget at sige til dem da jeg ikke ligefrem er kabel fanatiker. Så længe de er i en ordentlig tykkelse så det fint med mig men det skal så også siges at det er rart endelig at have fået nogle højttaler kabler med banan stik istedet for bare at skulle bruge alm af-isoleret kabel, det gør det ihvertfald nemmere når man skal flytte rundt på kablerne etc. Mit indtryk af Xindak kablerne, både signal og højttaler kabler er at de er i en god og fornuftig kvalitet efter hvad jeg sådan umiddelbart kan se.
Nåh, det blev en længere smørre, håber jeg ikke har kedet folk helt ihjel, jeg er bare rigtig glad idag så måtte bare skrive et eller andet om det. 
Til sidst, hvis der er nogle der gerne vil se nogle billeder så kommer de senere idag, nok i aften mest sandsynligt.
EDIT : Nu er der billeder, beklager den elendige kvalitet men jeg er både en dårlig fotograf og så er det et elendigt kamera jeg har lånt.

Der kom 2 store kasser og en lille pakke.

Den er pakket godt ind.

Nu er den ved at være der.

Så kom den endelig op. Værsgo, 24 kg kinesisk kampvogn.

Her kan man se den lækre og TYKKE alufront, den er omkring 1,5 cm tyk.

Her et halv dårligt billede af terminalerne. Det er ikke super high end terminaler men når man alligevel bruger bananstik så er de her mere end nok.

Højttaler og signal kabler fra Xindak. Højttaler kablerne er af folie typen.

Closeup af kabler og stikkene.

Sådan ser det ud i racket. Som man kan se så er monoblokkene lidt for dybe så de må stå skrå for ellers kan kablerne ikke være der. Endvidere er det ikke optimalt med den ene monoblok stående over den anden da de jo bliver rigtig varme. Det er det næste på listen der skal udskiftes.
Så er der ikke flere billeder.
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad står sådan et sæt i i DK? Så på en svensk side at det var omkring 10.000/stk
Glæder mig til at se dine billeder
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Hvad står sådan et sæt i i DK? Så på en svensk side at det var omkring 10.000/stk
Glæder mig til at se dine billeder
|
|
|
Ja se det et godt spørgsmål, har endnu ikke kunne finde nogen danske priser på neteop xa8800MN monoblokkene.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser du det er seriøst kina hifi xindak, som de eneste. Det er godt og høre du er glad for dem.
Du skal nok sikre dig de har god luft omkring sig når de bliver så varme. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
|
Ser du det er seriøst kina hifi xindak, som de eneste. Det er godt og høre du er glad for dem.
Du skal nok sikre dig de har god luft omkring sig når de bliver så varme.
|
|
|
Mit rack er helt åbent så de har masser af luft til siden, dog står den ene på en hylde over den anden så det er ikke helt optimalt. Når jeg flytter skal jeg have et nyt rack hvor de så kommer til at stå ved siden af hinanden. Det skulle give en del bedre køling, især for den der nu står øverst.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordelen ved monotrin er at de kan stå tæt på højttalerne. Kan du ikke rykke dem ud til hver sin side og så bruge et ultrakort højttalerkabel - 50 cm. eller lignende?
Optimalt skal højttalerner jo ofte stå et stykke fra væggen, så kan man jo passen bruge pladsen bag dem til forstærkerne. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til lykke Bassøe. Det ser godt ud. Hvad bruger du som forforstærker? Og hvor har du købt disse basser?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Fordelen ved monotrin er at de kan stå tæt på højttalerne. Kan du ikke rykke dem ud til hver sin side og så bruge et ultrakort højttalerkabel - 50 cm. eller lignende?
Optimalt skal højttalerner jo ofte stå et stykke fra væggen, så kan man jo passen bruge pladsen bag dem til forstærkerne.
|
|
|
Tja så skal du bruge lange signal kabler istedet for og så kan det jo næsten være lige meget?
Desuden skal jeg flytte så opstillingen er midlertidig så jeg kunne komme til at lytte på dem inden jeg flytter. Er bange for jeg ikke får mere plads bagved højttalerne selv efter jeg er flyttet, nogle kompromisser bliver man nødt til at indgå engang imellem.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Til lykke Bassøe. Det ser godt ud. Hvad bruger du som forforstærker? Og hvor har du købt disse basser?
|
|
|
Tak.
Bruger desværre kun en NAD T 743 surround receiver som forforstærker og jeg ved godt det ikke er optimalt. Men når man også skal have surround kan det ikke blive så meget anderledes. Dog er det planen at receiveren skal skiftes ud med en af de nye fra Denon, måske en 2808 og den skulle nok lyde en hel del bedre som forforstærker end min nuværende NAD.
Jeg købte dem hos www.Nysound.com til en latterlig lav pris. Tror jeg samlet kommer af med lige over 11.000 DKK for dem, inklusiv kabler, engang når skat har krævet sin del for told og moms.
|
| Til top |
|
| |
adamtulinius Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
janils skrev:
Fordelen ved monotrin er at de kan stå tæt på højttalerne. Kan du ikke rykke dem ud til hver sin side og så bruge et ultrakort
højttalerkabel - 50 cm. eller lignende?
Optimalt skal højttalerner jo ofte stå et stykke fra væggen, så kan man jo passen bruge pladsen bag dem til forstærkerne.
|
|
|
Tja så skal du bruge lange signal kabler istedet for og så kan det jo næsten være lige meget?
Desuden skal jeg flytte så opstillingen er midlertidig så jeg kunne komme til at lytte på dem inden jeg flytter. Er bange for jeg ikke får mere
plads bagved højttalerne selv efter jeg er flyttet, nogle kompromisser bliver man nødt til at indgå engang imellem. |
|
|
Well, man kan jo sige at spændingen i hvert fald er mindre i signalkablerne, end de er i højtalerkablerne, så helt ligemeget er det nu ikke.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
adamtulinius skrev:
Bassøe skrev:
janils skrev:
|
|
|
Desuden skal jeg flytte så opstillingen er midlertidig så jeg kunne komme til at lytte på dem inden jeg flytter. Er bange for jeg ikke får mere plads bagved højttalerne selv efter jeg er flyttet, nogle kompromisser bliver man nødt til at indgå engang imellem.
|
|
|
Well, man kan jo sige at spændingen i hvert fald er mindre i signalkablerne, end de er i højtalerkablerne, så helt ligemeget er det nu ikke. |
|
|
Det kan der så være noget om. Men jeg må nok indrømme at jeg ikke er super hifi nørd så hvis der skulle være nogen hørbar forbedring ved det ville jeg ikke kunne høre det alligevel. I sidste ende er der vigtigste for mig at mit anlæg kan spille højt og ubesværet med en god dynamik og at alle instrumenter fremstår klart. Så giver jeg gerne afkald på de sidste mikro detaljer der måtte være i lyden. Detaljer som man alligevel kun kan hørte hvis man sidder og lytter meget koncentreret hvilket jeg desværre sjældent gør. For mig skal hifi være sjovt, jeg lytter ikke til hifi, men musik. Sådan er vi så forskellige. 
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Noget sjovt er at de bliver sindssygt varme, faktisk så varme at jeg
ikke kan holde en hånd på køleribberne uden at det ville gøre rigtigt
nas. Det er jeg slet ikke vant til, men nu kører de jo også klasse A op
til et vist punkt så det må jeg vel bare vende mig til. Det bliver
spændende at se næste el regning.  " Mine Vincent kæmpe monoblokke brugte 550 kr om måneden, så da det gik op for mig at jeg brugte 6000 kr årligt på strøm til blokkene fik jeg hurtigt andre tanker. Samtidig lød de da OK, men ikke overvældende.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
spændende at se næste el regning. "
Mine Vincent kæmpe monoblokke brugte 550 kr om måneden, så da det gik op for mig at jeg brugte 6000 kr årligt på strøm til blokkene fik jeg hurtigt andre tanker.
Samtidig lød de da OK, men ikke overvældende.
|
|
|
550kr om måneden?! Gad egentlig vide hvor meget min SDAi 2175 bruger i forhold til?  Stod dine Vincent tændt konstant eller? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Mercury skrev:
spændende at se næste el regning. "
Mine Vincent kæmpe monoblokke brugte 550 kr om måneden, så da det gik op for mig at jeg brugte 6000 kr årligt på strøm til blokkene fik jeg hurtigt andre tanker.
Samtidig lød de da OK, men ikke overvældende.
|
|
|
550kr om måneden?! Gad egentlig vide hvor meget min SDAi 2175 bruger i forhold til? 
Stod dine Vincent tændt konstant eller?
|
|
|
Min elektronik står altid tændt medmindre jeg er væk på weekend eller længere.
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
AM-E skrev:
Mercury skrev:
spændende at se næste el regning. "Mine Vincent kæmpe monoblokke brugte 550 kr om måneden, så da det gik op for mig at jeg brugte 6000 kr årligt på strøm til blokkene fik jeg hurtigt andre tanker.Samtidig lød de da OK, men ikke overvældende.
|
|
|
550kr om måneden?! Gad egentlig vide hvor meget min SDAi 2175 bruger i forhold til? Stod dine Vincent tændt konstant eller? |
|
|
Min elektronik står altid tændt medmindre jeg er væk på weekend eller længere. |
|
|
Øh, er det ikke spild af penge at lade blokkene stå tændt om natten eller hur? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Bassøe,
lykke til med dine nye babyer - de ser sk... ret overbevisende ud. Hvordan spiller de så?
Sadig som forventet???
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej Bassøe, lykke til med dine nye babyer - de ser sk... ret overbevisende ud. Hvordan spiller de så?
Sadig som forventet??? |
|
|
Tak. 
Nu det svært at sige hvor godt de spiller når min egen reference er en NAD surround receiver i den billige ende. Men jeg kan da sige at de spiller kanon ift. hvad jeg er vant til men det siger jo ikke så meget.
Jeg er dog rigtig tilfreds med dem, for første gang har jeg noget rigtigt kram hvor der er gjort noget ud af det.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror nu ikke du skal forvente den store forbedring på stereofronten hvis du skifter fra NAD til Denon, tværtimod.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| jeg tror nu ikke du skal forvente den store forbedring på stereofronten hvis du skifter fra NAD til Denon, tværtimod. |
|
|
Sikker? Hmm, kunne være man skulle beholde NAD T743 lidt længere så.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlige blokke
Og ht kablet er heller ikke tosset. Har det selv. Det er til prisen et rigtigt godt kabel
Og jeg har selv lige bestilt en amp.(Shanling) hos nysound. De er sq billige derover. (selv når told/moms er lagt på) __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |